Dag 284 prestatiedruk

Afbeeldingsresultaat voor ongehoorzaam gedrag

Voor context zie blog 282

Ik realiseer me dat ik naar aanleiding van de woorden van omstanders en supporters vooraf aan de finale van een voetbalwedstrijd in mezelf prestatiedruk heb geaccepteerd en opgebouwd.

De energie die ik aan deze woorden heb verbonden resoneert in een moment dat ik een prestatie moet leveren.

Ik heb moeite om doelen te formuleren. Doelen geven mij inzicht in welke dingen en afspraken ik moet voldoen. Als me dit niet lukt denk dat ik heb gefaald en teleurstelling in mezelf ervaar.

Ik realiseer me ik heb aan een ongeschreven gedragsregel de woorden afspraak en moet gekoppeld waaraan autoriteiten en mensen die verantwoordelijk zijn voor het welzijn van mezelf en anderen zich moeten houden

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb door de woorden van omstanders in mezelf prestatiedruk toegestaan geaccepteerd en aanvaard heb

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik aan een ongeschreven gedragsregel de woorden afspraak en moet heb gekoppeld

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat autoriteiten en mensen die verantwoordelijk zijn voor het welzijn van mezelf en anderen zich moeten houden aan mijn veronderstelling dat aan afspraken houden een ongeschreven regel is waaraan ik mijn voorwaarden heb verbonden

Als en wanneer ik aan prestatiedruk onbewust de woorden ‘moet’ en ‘afspraak’ verbind in relatie tot een geschonden ongeschreven regel die niet wordt nageleefd, Ik mezelf stop en Adem.

Ik realiseer me dat ik aan moet en afspraak een geschonden ongeschreven afspraak verbind waardoor ik bij de woorden ‘moet’ en ‘een afspraak’ participeer in de negatief geladen energie van een geschonden ongeschreven afspraak rond mijn navelstreek een naar gevoel ervaar en vervolgens misselijkheid, mezelf verhinder om effectief te zijn als waartoe ik in staat ben.

Ik stel mezelf ten doel dat ik naar aanleiding van woorden van omstanders en anderen bij prestatiedruk, mezelf stop en adem.

Ik realiseer me bij prestatiedruk mijn participatie in de negatief geladen woorden moet, afspraak mezelf afhankelijk maak, tijdens commentaar/kritiek van anderen, participeer in de energie van geschonden ongeschreven afspraak door deze veronderstelling mezelf verhinder om bij commentaar kritiek ervaar van anderen onder druk sta waardoor ik denk om niet te kunnen functioneren.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik van anderen verwacht dat zij nalatig zijn

Ik realiseer me als zij/anderen hun afspraak niet naleven dat ik participeer in de energie van de geschonden ongeschreven regel bij een afspraak verwacht dat mensen hun afspraak niet mogen schenden en dienen na te leven omdat ik participeer in mijn aanname dat afspraken naleven een ongeschreven regel is waaraan anderen dienen te gehoorzamen

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb als zij/anderen hun afspraak niet naleven, participeer in de energie van de geschonden ongeschreven regel

Ik vergeef emzelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik bij een afspraak verwacht dat mensen hun afspraak niet mogen schenden

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb niet te zien en begrijpen dat anderen die hun afspraken niet naleven voor mij aanleiding is dat ik participeer in mijn aanname dat afspraken naleven een ongeschreven regel is waaraan anderen zich dienen te gehoorzamen, rechtvaardigt dat ik aan afspraken woorden ‘moet’ verbind waaraan anderen zich moeten houden

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat door afwijkend gedrag van anderen verwacht dat zij dit veranderen waardoor dit mij niet negatief beïnvloedt

Ik stel mezelf ten doel bij afwijkend gedrag van anderen dat ik moet staan voor hetgeen ik met mezelf overeen gekomen ben verantwoordelijkheid aan mezelf en anderen toon voor hetgeen ik met mezelf overeenkom

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.