Oprechtheid

Wat bevalt je het meest aan jezelf?

In alle eerlijkheid heb ik wel eens een leugentje om bestwil ingezet. Over de reden, daar heb ik later oprecht op gereflecteerd. De aanleiding ervan om innerlijk haar doel te kunnen duiden.

Zo dient het stigma van zonde bij Meester Eckhart om in jezelf, door je schaduwspel, van het donker hetgeen verlicht door de zon heen, het goede toont. Je verhoogd je keuze repertoire.

Uit de diversiteit van ervaring, herinnering en keuzes, door het kleurenpalet, kun je aan je biografische beeld, vervolgens de eigenheid en identiteit en relaties in de toekomst ontlenen.

Met name andere keuzes destilleren, die nu wèl overeenstemmen met de kleur van je voorkeur. Want achter de voordeur ruik je niet alleen maar rozengeur. Ieder huisje heeft zijn kruisje.

De vraag blijft: hoe draag ik mijn kruis? Het gaat ons om de gaven en de kracht van de Heilige Geest en om jouw persoonlijke roeping, waar deze dan ook ligt.

Kantelpunten in herstel, ik noem het herijken, waren: re-integratie:

  • Toen ik niet meer wist, nadat ik de bodem geraakt had ‘hoe nu verder’, heb ik meermaals, contact opgenomen en met een medewerker van 112 gesproken.
  • Lange tijd mijn bewijsdrang naar perfectionisme getransformeerd en uren biljarttraining gevolgd. Na twintig jaar lang gestopt te zijn, weer opgepakt en merkte al snel dat het competitie verband spelen, dit spel mij meer stress bracht dan het mij ontspanning gaf. Ik ben vervolgens direct gestopt en heb besloten om te stoppen met wekelijkse biljart avonden. Ik ben nu reserve speler binnen een andere vereniging waar ik af en toe kan invallen.

DALK-Ondersteuning.

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.