Dag 470 Voorspelbaar onvoorspelbaar.

In mijn vorige blog beschrijf ik mijn veronderstelling ‘voorspelbaar onvoorspelbaar’. Dit in relatie tot de sfeer in huis die ik innerlijk wil veranderen. Zie voor context mijn vorige blog.

Onvoorspelbaar

Grillig (bn)

capricieus, humeurig, korzelig, kronkelend, luimig, lunatiek, maniakaal, nukkig, ongestadig, onregelmatig, onvoorspelbaar, veranderlijk, wispelturig
Onberekenbaar (bn) :
capricieus, grillig, onbetrouwbaar, onvast, onvoorspelbaar, wispelturig, wisselvallig
Ik vergeef mijzelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik graag duidelijkheid wil ervaren voorafgaand aan een activiteit zoals een nieuwe baan, eten in een omgeving waar ik niet teveel bekenden wil ontmoeten of in een relatie met een partner.
Ik vergeef mijzelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik innerlijk voorspelbaarheid verlang zodat ik weet wat er gaat gebeuren.
Ik vergeef mijzelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik vooraf wil weten wat ik kan verwachten.
Ik vergeef mijzelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik innerlijk structuur en overzicht verlang.
Ik vergeef mijzelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik innerlijk van mijn (ex)partners verlangde dat ze me tot in detail vertelde waar ze waren, wat en met wie ze bezigheden ondernamen tijdens mijn afwezigheid.
Ik vergeef mijzelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik naar informatie verlang waarmee ik mijn leven kan controleren waarmee ik de energie van onbetrouwbaarheid in mezelf wil onderdrukken.
Als en wanneer ik innerlijk de energie van onbetrouwbaarheid in mezelf ervaar, stop en adem.
Ik realiseer me een voorbeeld waar ik op straat loop en een grote hond zie lopen die niet aangelijnd is en vervolgens mijn koers verander en een afslag neem om te vermijden dat de hond me kan aanvallen of bijten.
Ik vergeef mijzelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb als ik op straat loop en in de verte een grote hond zie lopen die niet aangelijnd is, dat ik vervolgens mijn koers bijstel, een afslag neem om te vermijden dat de hond me kan aanvallen of bijten.
Als en wanneer ik veronderstel dat een grote hond me kan bijten, stop en adem.
Ik realiseer me dat ik mijn omgeving wil controleren omdat ik gevaar wil uitsluiten.
Ik vergeef mijzelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik innerlijk de energie van angst manifesteer omdat ik beren op mijn weg zie.
Als en wanneer ik innerlijk mijn leven wil regisseren, stop en adem.
Ik realiseer me dat ik mijn leven innerlijk in gedachten niet kan regisseren en dat mijn mind gedachten emoties en gevoelens manifesteren waarvoor ik zelf verantwoordelijk ben.
Ik stel mezelf ten doel dat ik bij innerlijke spanning mijn innerlijk conflict (gedachten, gevoelens en emoties) naar aanleiding van een gebeurtenis onder ogen kom en dooradem en vervolgens vasthou aan mijn koers van dat moment, ondanks de innerlijke angst die ik daarvoor ervaar, waardoor ik niet langer wispelturig en onvoorspelbare ben in mijn keuzes.
Wil jezelf je mind onderzoeken en ben je geïnteresseerd hoe jezelf richting geeft aan je Leven, klik dan op onderstaande links:
Geef een reactie

