Dag 433 Positieve bevestiging

Tijdens een chat gesprek verlang ik naar een compliment voor mijn bijdrage. Nadat mijn gesprekspartner haar ervaring deelt rationaliseer ik haar informatie. Vervolgens communiceer en beschrijf ik mijn interpretatie in reactie op haar versie waarop ik vervolgens de vraag ontvang waarom ik mij niet afstem op haar bijdrage?

Ik realiseer mij dat ik mensen tijdens een gesprek vaak onderbreek, hun bijdrage verbeter en vaker niet laat uitpraten. In mijn uiting schuilt het verlangen dat ik gehoord wil worden. Door mijn bijdrage te communiceren wil ik aanzien verwerven = ‘gezien, gewaardeerd en gehoord worden’.

Ik realiseer mij mijn honger naar positieve aandacht. Mijn bijdrage bestendigd willen zien door de positieve feedback van de ander. Waardoor ik van anderen een positieve evaluatie verwacht door ongevraagd mijn bijdrage te leveren.

Mijn compliment realisaties – door mijn versie te delen vis ik naar positieve bevestiging. Resultaat/ backchat naar aanleiding van de feedback van de ander die duidelijk communiceert dat ik mij ook kan afstemmen op haar roept een gedachte op van zelfbeklag  ‘dat wat ik doe is toch nooit goed genoeg’.

Compliment woordenboek – waarderende opmerking, vleiende opmerking, lofuiting, prijzen, buiging, eerbetuiging = positieve aandacht.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik van mijn gesprekspartner verwacht dat mijn versie haar aanzet mij een compliment te geven.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik verwacht dat anderen mij aanvullen, waardoor mij afhankelijk maak van goedkeuring en bevestiging van anderen omdat ik mij onderschikt maak aan de gedetermineerde informatie van mijn mind die mij voorschrijft dat de positieve of negatieve reactie van anderen mijn gemoedstoestand en richting bepalen.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat de ander mij moet complimenteren (positieve energie) = compleet moet maken wat mijn gemis opvult (negatief) omdat uit een positief compliment voor mijn bijdrage erkenning en waardering blijkt waardoor ik mij gezien en gehoord (compleet) voel.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mensen tijdens een gesprek vaak onderbreek of verbeter of hen niet laat uitpraten.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat in mijn manier van communiceren/gedrag het verlangen schuilt dat ik gehoord wordt.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik door mijn bijdrage te communiceren verlang naar een vorm van positief aanzien = ‘gezien, gewaardeerd en gehoord worden’.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat mijn verlangen naar positieve aandacht bestendigd wordt omdat ik verlang naar positieve feedback van de ander naar aanleiding van mijn bijdrage waardoor ik mij realiseer zie en begrijp dat ik mij niet afstem op het verhaal van de ander.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mij niet afstem op de informatie die mijn gesprekspartner deelt met mij.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ernaar verlang dat mensen zich afstemmen op mijn verhaal door naar mij te luisteren en bij voorkeur zonder kritiek te uiten.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik voorkeur kritiek op mijn bijdrage wil vermijden.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik veronderstel dat mensen kritiek hebben naar aanleiding van mijn bijdrage.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mij de reactie van anderen persoonlijk aantrek en hun reactie letterlijk op mijzelf betrek.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard de manier waarop de ander zijn/haar informatie met mij deelt vervang door mijn versie/label/informatie wat gestalte krijgt door mijn angst voor kritiek karakter, dat automatisch veronderstelt dat mensen alleen maar kritiek hebben op mij.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat mij angst voor kritiek personage zich overgeeft aan zelfbeklag gedirigeerd door de mantra ‘ik doe wat ik doe toch wel nooit goed genoeg’.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik door middel van mijn bijdrage vis naar waardering en erkenning.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik zonder enige vorm van kritiek onvoorwaardelijk geprezen wil worden voor mijn bijdrage.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik gewaardeerd en gesteund wil worden voor mijn prestaties en keuzes die ik maak.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik verwacht dat wat ik doe gewaardeerd wordt als bevestiging van mijn verlangen dat de ander mijn bijdrage waardeert en mijn bijdrage juist niet bekritiseerd.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik de bijdrage van mijn gesprekspartner niet zie als haar bijdrage want ik wil mijn versie op haar bijdrage plakken.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik haar bijdrage niet zie als van haar omdat ik mijn bijdrage niet negeer maar haar evalueer door middel van mijn interpretatie die in dit geval niets bijdraagt aan de inhoud van de bijdrage van de ander.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik de bijdrage van mijn gesprekspartner niet waardeer als haar bijdrage omdat mijn versie/oordeel erop plak.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mensen veroordeel die hun punt maken wat ik ervaar als rebelleren of zelfbewust communiceren waardoor ik in mijzelf de energie van woede en conflict ervaar die ik ook verafschuw.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik van anderen verwacht dat zij begrip hebben voor mijn vraag naar positieve bejegening volgens de voorwaarden en in het tempo dat ik voor ogen heb.

Wordt vervolgd met Zelfcorrecties in volgende blog.

Geef een reactie

