Dag 432 day 3 adjustment

Een belangrijk inzicht naar aanleiding van mijn vorige blog is dat ik altijd gedacht heb dat ik anderen een plezier moest doen. Ook op momenten als iets voor mij onredelijk was.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik denk dat ik anderen een plezier moet doen om in de smaak te vallen.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik informatie van mensen of situaties om mij heen gebruik als graadmeter en startpunt van mijn gedachten.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik vaak ‘ja in plaats nee’ gecommuniceerd heb om de goede vrede te bewaren.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard door ‘niet mijn nee te communiceren’ wilde vermijden dat de ander zou reageren vanuit de energie van conflict, kritiek of woede.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik in mijzelf de energie van conflict, kritiek of woede heb aanvaard en toegestaan.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik bereid was om confrontaties uit de weg te gaan uit angst voor negativiteit in de vorm van  kritiek, woede en conflict de keuze heb gemaakt om mijn behoeften te verzwijgen.

Lange tijd voelde ik mij door het gedrag van D miskend, gekrenkt, schuldig en wanhopig (zie vorige blog). Want, alsof het de normaalste zaak van de wereld was, heeft D nooit een woord gerept over het ontstaan van dit voor mij traumatische incident. D die volgens mijn opvatting verantwoordelijk was voor het ontstaan van dit incident.

En omdat ik van D door het gemis van uitleg en informatie over de aanleiding van zijn gedrag nooit ondersteund werd veronderstelde dat ik verantwoordelijk was voor het ontstaan van dit incident omdat ik veronderstelde dat D door mijn gedrag laaiend van woede M fysiek en verbaal mishandeld heeft.

Daarom heb ik destijds door afhankelijkheid en loyaliteit de keuze gemaakt om mijn nare gevoelens en krenkingen met niemand te bespreken en deze bij voorkeur niet langer te willen voelen en als geheime ervaring in mijzelf te onderdrukken.

Ik realiseer mij nu, 38 jaar later, dat ik destijds niet verantwoordelijk was voor de keuze en het gedrag van D.

Ik realiseer mij zie en begrijp dat ik aan mijn ervaring van dit incident in mijzelf als informatie/interpretatie/herinnering/keuze in mijzelf heb aanvaard en toegestaan mijn verantwoordelijkheid betreft.

Rebelleren – in opstand komen tegen het heersende gezag; oproer maken, opstaan, tegen iets in opstand komen, verzetten.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik (positieve) goedkeuring verlang door mijn best te doen om in de smaak te vallen bij anderen waardoor ik geen (negativiteit) kritiek duld/verwacht.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik in situaties eerst de kat uit de boom kijk en mensen grondig observeer en inschat hoe zij kunnen reageren.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik door mijn keuze om mijn woede niet te uiten een afkeer heb ontwikkelt om onderdrukte energie van woede te uiten.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik als kind destijds de energie van kritiek, krenking en woede in mijzelf heb aanvaard en toegestaan.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mensen negatief veroordeel zodra zij volgens mijn mind interpretatie en waarneming kritiek of woede manifesteren/uiten waardoor ik in mijzelf een gevoel van weerzin, onmacht en angst ervaar waardoor het lijkt dat ik fysiek bevries en dan passief reageer.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mensen veroordeel die rebelleren of zelfbewust communiceren omdat ik de energie van woede en conflict verafschuw,

wordt vervolgd.

Geef een reactie

