Dag 430 adjustment

Vandaag tijdens visite vraag ik mijn gast of zij iets wil drinken. Doe maar koffie is haar antwoord. Ik vraag vervolgens ‘wil je een zoetje in je koffie’. Nee, maar heb jij óók koffiemelk? Nadat zij mij verteld wat zij wel wenst reageer ik verongelijkt ‘jij denkt zeker dat ik niets heb’. lol

Verongelijkt- boos omdat je denkt dat je oneerlijk wordt behandeld. Misnoegd, pruilend, verontwaardigd, onrecht aangedaan.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik verongelijkt reageer naar aanleiding van mijn vraag ‘wil jij een zoetje in je koffie’.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik verongelijkt reageer naar aanleiding van het ‘nee’ antwoord van mijn gast.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik in mijzelf weerstand ervaar en verongelijkt reageer op het ‘nee’ antwoord van mijn gast.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard nadat mijn gast mijn aanbod afwijst en vervolgens wel haar behoefte communiceert dat ik veronderstel dat mijn gast denkt ‘dat ik zeker niets heb’.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mij tekort gedaan voel omdat mijn aanbod met nee wordt beantwoord.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik verongelijkt reageer getriggerd wordt omdat ik mij tekort gedaan voel omdat ik denk dat mijn aanbod niet gewaardeerd wordt.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik het antwoord van mijn gast ervaar als tegenspraak.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik in mijzelf bij tegenspraak de energie van ergernis ervaar.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik ergernis ervaar omdat mijn gast ‘zelf’ communiceert en bepaald wat zij ‘niet’ en ‘wel’ in haar koffie wil.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik in mijzelf naar aanleiding van de communicatie van mijn gast de energie van ergernis ervaar omdat ik mij realiseer, zie en begrijp, wat ikzelf nodig heb vaak niet communiceer. Als en wanneer ik misnoegd reageer, dan Stop ik en Adem.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard nadat mijn aanbod afgeslagen werd wel Gewaar was van mijn reactie en deze niet heb gestopt.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik vervolgens geen time-out inlas en mijn reactie niet dooradem.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard omdat de keuze van mijn gast mij triggert mijn reactie niet onder ogen kom want ik reageer geïrriteerd.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik ‘ja en/of nee keuze van mijn gast veroordeel.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik de nee van mijn gast interpreteer alsof ik persoonlijk afgewezen wordt.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik veronderstel dat mijn gast mijn goed bedoelde voorstel afwijst. Als en wanneer ik de keuze van mijn gast (iets of iemand) veroordeel, dan Stop ik en Adem.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mij niet verplaats in de behoefte en keuze van mijn gast. Als en wanneer iets of iemand zijn/haar keuze communiceert waardoor ik in mijzelf irritatie ervaar, dan Stop ik en Adem.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat mijn voorstel ‘wil je een zoetje in je koffie’ een smaak voorkeur van mijzelf betreft kan verschillen met de smaak voorkeur van mijn gast. Als en wanneer ik mijn smaakvoorkeur ‘startpunt’ vergelijk met die van mijn gast, dan Stop ik en Adem.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mijn smaak voorkeur als label gebruik, als mijn smaak voorkeur op die van mijn gast plak.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik de smaak voorkeur van mijn gast met die van mijzelf vergelijk waardoor ik mijzelf toesta dat ik de smaak voorkeur van mijn gast niet als haar voorkeur aanvaard.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik verongelijkt reageer omdat mijn gast mijn smaakvoorkeur niet kopieert.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mij afgewezen voel omdat mijn gast haar smaak voorkeur communiceert.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat mijn gast zelf richting bepaald en zich niet aanpast aan mijn smaak voorkeur voorstel waardoor in mijzelf de energie van het karakter extreme aanpassing getriggerd wordt.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat mijn gast zelf richting bepaald waardoor ik veronderstel dat mijn goed bedoelde smaak voorstel wordt afgewezen.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat de zelfbewustheid van mijn gast mij afschrikt waardoor ik mij miskent voel omdat mijn goed bedoelde smaak voorstel niet gerespecteerd wordt.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat mijn gast haar zin doorzet en zich niet aanpast aan mijn voorstel.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat mijn gast zelf een beslissing neemt omdat ik meestentijds niet goed weet wat ik wil.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik goedkeuring verlang voor mijn goed bedoelde smaak voorstel.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik afhankelijk ben van de goedkeuring van anderen.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mij inspan om het voor een ander goed te doen.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik me vaak opgeofferd heb voor de belangen van anderen.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mij vaak opgeofferd heb ten bate van anderen.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mij schuldig voel als ik uitkom voor mijn eigen behoeften/richting.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik in mijzelf een patroon herken en mij realiseer dat ik vaak niet opkwam – opkom voor mijn eigen rechten/belangen.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mij onwaarachtig voel omdat ik mij teveel heb aangepast om het anderen naar hun zin te maken.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik verantwoordelijkheid op mij heb genomen om het anderen naar hun zin te maken of gedrag van anderen op mijzelf te betrekken.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik in mijzelf opgekropte woede gewaar was/ben waardoor ik conflicten uit de weg ging/ga.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik geen woede toesta en woede uit de weg ga waardoor ik mijzelf terug trek maar eigenlijk wil rebelleren.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik angst heb om te rebelleren – lees: voor mijzelf staan en mijn richting wandelen en de uitspraak in relatie tot mijn gast begrijp ‘jij denkt zeker dat ik niets heb’ omdat ik mijn richting niet heb bepaald en hiervan te vaak afwijk, mij aanpas om de goede vrede te bewaren waardoor ik de woede in mijzelf ontwijk en onderdruk omdat ik mij realiseer dat ik mijzelf misken.

wordt vervolgd

 

 

Geef een reactie

