Dag 428 rooskleurige voorstelling

In vorige blogs beschrijf ik dat ik positieve bevestiging en begrip wil verwerven van mensen uit mijn omgeving. Zodra mensen kritisch of streng reageren op mijn gedrag in mijzelf afwijzing ervaar.

Kritisch – woordenboek: aanmerking hebben op iemands optreden of daden. lol

Na het herdefiniëren van de woorden ‘streng’ en ‘kritisch’ realiseer ik mij dat ik in mijzelf een gevoel van droefenis ervaar omdat ik kritiek heb op mijn functioneren.

Kritisch – kritiek = klinkt voor mij als –

  • Ik deed goed genoeg mijn best om kritiek te vermijden.
  • Ik wilde kritiek op mijn inzet vermijden en de negatieve energie in mijzelf niet ervaren.
  • Dus de energie van kritiek heb ik als afwijzing van mijn Zelfoprecht ervaren.
  • Ik dacht ik ben niet-kundig/onkundig.
  • Ik veronderstelde dat wat ik deed was gegarandeerd fout.
  • Ik werd bang voor kritiek omdat ik dacht dat mensen mijn inzet zouden bekritiseren.
  • Kritiek doet zeer en maakt mij angstig en onzeker.
  • In tegenstelling tot kritiek verlangde ik naar positieve complimenten en bevestiging opdat mensen begrip hadden voor mijn angst voor kritiek.
  • Positieve bevestiging ging verwerven door rooskleurig gedrag etaleren
  • Mij in mijn wereld en realiteit rooskleurig profileerde omdat ik veronderstelde dat mijn voorstelling positief bevestigd werd omdat mensen dan minder kritisch werden
  • Door mijn rooskleurig voorstelling mijn angst voor kritiek ontweek
  • Onderdrukte energie uit angst voor kritiek resulteerde in energie van kritiek.
  • Negatief geladen kritiek met rooskleurig positief geladen gedachten en gedrag wilde verbloemen
  • Een rooskleurige realiteit veronderstelt door middel van mijn gedachten gecreëerd.
  • Met rooskleurige gedachten, als mind voorstelling positief gedrag creëerde en etaleerde als een rooskleurig plaatje waarmee ik mijn angst voor kritiek wilde maskeren.
  • Ik realiseer mij dat ik in mijzelf de energie van kritiek onderdrukt heb
  • Mijn relatie met mijn rooskleurige gedachten en verbeeldingswereld was mijn strategie en manier werd om mijn relatie met mijn angst voor kritiek niet te ervaren en dus niet in de ogen te zien.
  • Door mijn participatie in de energie van kritiek heb ik een fictieve rooskleurige gedachten wereld gecreëerd, als afweer tegen kritiek, om mijzelf te beschermen, omdat ik de energie van kritiek in mijzelf wilde ontwijken/vermijden.
  • De reden dat ik gedrag van anderen verantwoordelijk heb gemaakt om de energie van kritiek in mijzelf niet te aanvaarden is ontstaan omdat ik enkel en alleen maar positief bevestigd wilde worden.
  • Als ik niet positief bevestigd wordt dan ervaar ik in mijzelf de energie van kritiek.
  • Als ik de energie van kritiek ervaar dan duw ik positieve bevestiging, enthousiasme, spontaniteit en onbevangenheid weg, omdat ik dit gedrag van mensen uit mijn omgeving die zich volgens deze aspecten profileren, ervaar als rooskleurig.
  • Ik wantrouw rooskleurig gedrag
  • Door rooskleurig gedrag ervaar ik jaloezie en afgunst
  • Rooskleurig gedrag vind ik vermoeiend
  • Rooskleurig gedrag is onnatuurlijk omdat ik kritiek verwacht
  • Rooskleurig gedrag maakt mij droevig, onzeker en passief en vormt voor mij aanleiding dat ik mensen, afhankelijk van de context, wegduw of mijzelf terugtrek en afscheid van de relatie met mijn Zelfoprecht door kritisch, onzeker, streng, twijfelend, geërgerd, wantrouwend of boos te reageren
  • Ik realiseer mij dat ik mij lange tijd bediend heb van een positief geladen slogan/gedachte – ‘alles komt goed’.
  • Ik zie en begrijp dat ik participeerde in deze positief geladen mindfuck en backchat om mijn angst voor kritiek niet te ervaren.
  • Ik realiseer mij dat ik angst voor kritiek in mijzelf heb aanvaard en toegestaan en de negatief geladen energie van het karakter angst voor kritiek geïntegreerd heb in mijn mindbewustzijnssysteem.
  • Ik realiseer mij dat mijn alcohol gebruik een geïntegreerd onderdeel werd van mijn leven waardoor ik deze negatieve energie niet langer voelde.
  • ‘Alles komt goed’, dit wist ik zodra ik alcohol gebruikte waardoor ik zelfverzekerd, positief, enthousiast en onbevangen werd in relatie tot mensen en binnen voor mij specifieke context(en) waar ik mij bedreigd voelde en onzeker.
  • Uit angst voor kritiek en afwijzing werd ik binnen mijn geest afhankelijk van mijn mantra ‘alles komt goed, zodra ik alcohol nuttig’.
  • Alcohol werd mijn maatje en middel om mij rooskleurig, (mind) zelfverzekerd, onbevangen, enthousiast en spontaan te profileren omdat ik niet langer de energie van kritiek en afwijzing voelde.
  • Als ik alcohol nuttig dan ervaar ik geen angst en afwijzing.
  • Als ik dronk dan voelde ik letterlijk een knop omspringen in mijn geest die aanleiding was dat ik zelfverzekerd werd om mij rooskleurig, enthousiast, spontaan en ongedwongen te profileren.
  • Binnen de verslavingszorg werden vaak de negatieve sociale, psychische en fysieke gevolgen van teveel alcohol gebruik belicht. Door negatieve aspecten en oorzaken werd mijn weerstand en angst vergroot. Nare gevoelens zoals spijt, schuld en schaamte. Met alcohol gebruik, zo wist ik, kon ik deze ook weer verdrijven.
  • Te weinig werd de keuze van mijn gebruik onderzocht. Dat wat voor mij aanleiding was van en voor langdurig geïntegreerd alcohol gebruik was het genereren van positieve effecten zoals beschreven.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik in mijzelf de energie van kritiek ervaar.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat in mijzelf droefenis ervaar omdat mijn verlangen naar positieve bevestiging onvervuld bleef.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik in mijzelf nog steeds de energie van kriek ervaar.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik de energie van kritiek ervaar als afwijzing van mijn persoonlijkheid. lol

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik angst heb/had voor het negatieve oordeel van anderen omdat ik de energie van kritiek in mijzelf wil voeden.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard zodra ik de energie van kritiek ervaar, automatisch denk dat ik onkundig ben.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik denk dat ik niet kundig ben.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik geen actie onderneem omdat ik denk dat ik niet kundig ben, vervolgens niets onderneem want dat wat ik onderneem gaat altijd fout.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik passief wordt omdat ik denk dat ik niet kundig ben om doelen te realiseren.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mij overgeef aan de energie van gemakzucht omdat ik denk dat ik niet kundig ben en dat wat ik voor ogen heb niet kan realiseren.

wordt vervolgd.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Geef een reactie

