Dag 425 change

Na het verlaten van de behandelkamer realiseer ik mij de begripvolle woorden van de tandarts. Tijdens mijn aanwezigheid in de behandelkamer pas ik mij aan, aan de energie van weerstand in mijzelf. Ik ervaar irritatie omdat ik niet verwacht dat de tandarts kritiek heeft op mijn gebit. Omdat ik van mijzelf verlang dat mijn gebit picobello in orde is. Zie voor context vorige blog.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat mijn inzet en gedrag erop gericht is dat ik complimenten wil ontvangen.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik erop vertrouw dat mensen uit mijn omgeving alleen oog hebben voor mij als ik er picobello uitzie.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik uit angst voor afwijzing veronderstel dat mensen mij negatief beoordelen als ik er niet picobello uitzie.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mijn mind behoeften communiceer uit angst voor kritiek.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik uit angst voor kritiek op mijn uiterlijk van anderen verwacht dat zij mij een gevoel van welbehagen en tevredenheid bezorgen.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mijn uiterlijk tot norm heb gemaakt waaraan ik mij heb aangepast als verwachting in mijzelf waarvan ik denk dat mensen mij alleen positief zullen waarderen als ik voldoe aan de eisen van mijn normen.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mijzelf het beeld van picobello gebruik als maatstaaf waarmee ik mijzelf evalueer en veronderstel dat anderen mij op de norm die ik hanteer zullen beoordelen.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik in mijzelf een norm hanteer, informatie betreft waarvan ik denk dat anderen een vergelijkbare norm hanteren in hun beoordeling.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mijn norm heb gevormd uit informatie die ik overgenomen heb tijdens mijn opvoeding.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik hunker naar positieve bevestiging.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik uit angst voor kritiek in mijzelf onzekerheid heb ontwikkelt zodra ik veronderstel dat men kritiek heeft op mijn uiterlijk.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mijn identiteit heb gevormd met behulp van informatie die ik heb overgenomen uit mijn jeugd.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik veeleisend ben ten aanzien van uiterlijk,mijn mind informatie betreft, labels zijn die ik op anderen plak.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat de uiterlijke kenmerken die ik gebruik als informatie om anderen te beoordelen ervaar als belemmering om oprecht geïnteresseerd te zijn in dat wat anderen motiveert.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik tijdens een gesprek snel overschakel naar informatie die ik in mijzelf ervaar, gebruik als informatie voor gesprekstof om aan het gesprek vervolg te geven.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mij laat leiden door informatie in mijn geest waardoor ik niet langer luister naar wat mijn gesprekspartner zegt. Als en wanneer ik opmerk dat ik mij laat leiden door de woorden in mijn geest, dan Stop ik en adem. Ik realiseer mij dat ik vaak afgeleid raak door de woorden in mijn geest waardoor ik mij niet langer richt op dat wat mijn gesprekspartner inbrengt omdat ik het gesprek overneem als de ander iets te vertellen heeft.

Ik stel mijzelf ten doel dat ik mijn woorden stop tijdens een gesprek zodra mijn gesprekspartner aan het woord is en niet langer de aandacht op mij wil vestigen en met aandacht in Hier aanwezig wil zijn om te luisteren naar dat wat de ander wil delen en de informatie uit deze blog zie als bron van informatie om mijn doelstelling vorm te geven.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Geef een reactie

