Dag 424 wanted

In mijn vorige blog over het onderwerp prestige beschrijf ik dat ik van anderen positieve aandacht/bevestiging/begrip wil verwerven.

Ik was vandaag voor controle bij de tandarts. Tijdens deze check werd mijn gebit gecontroleerd met behulp van een instrument in de vorm van een haakje. ‘Ja ik zie het al, aan de achterkant van een van de kiezen zit nog tandplak’. Nadat de tandarts mij het haakje met daaraan het restje tandplak laat zien ervaar ik in mijzelf irritatie waarop ik zeg dan stop maar met de controle.

Vervolgens ondersteund de tandarts mij wel met begripvolle woorden en zegt: ‘ik begrijp dat er nog een klein restje tandplak zit omdat ik weet dat poetsen aan de achterzijde van de kiezen vraagt om extra aandacht’.

Na het verlaten van de behandelkamer realiseer ik mij haar begripvolle woorden pas.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik indruk wil maken (dat mijn gebit wel in orde is) op mensen uit mijn omgeving omdat ik wil dat zij mij positief bevestigen.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat mijn inzet en gedrag gericht is op mensen uit mijn omgeving omdat ik in mijzelf via hen positieve energie wil verwerven.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik erop aan wil kunnen en erop wil vertrouwen dat mensen uit mijn omgeving oog hebben voor mijn behoeften.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mensen wil pleasen uit angst voor afwijzing = negatief.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mijn mind behoeften niet communiceer uit angst voor kritiek.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik hen daarom een gevoel van welbehagen en tevredenheid wil bezorgen omdat ik wil dat h/zij mij positief zal bejegenen.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik door angst voor afwijzing en kritiek met please woorden en gedrag positief aanzien wil verwerven voor mijn niet uitgesproken mind behoeften.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik angst ontwikkelde om mijn behoeften wel te communiceren.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard uit angst om mijn behoeften te communiceren onkunde heb ontwikkelt om mijn behoeften te communiceren.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mijn behoefte om mijn behoeften wel te bespreken onderdruk, omdat ik ervan uit ga dat anderen mij niet begripvol zullen bejegenen.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik hunker naar positieve bevestiging om het onderdrukte negatieve gevoel van onkunde niet te ervaren.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik uit angst voor kritiek in mijzelf onzekerheid heb ontwikkelt om mijn behoeften te communiceren.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard door te kijken naar hoe kan ik anderen pleasen hen feitelijk gemanipuleerd heb.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik dit negatieve gevoel van onkunde wilde ontwijken omdat ik positieve bekrachtiging wilde ontvangen.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik anderen wilde pleasen en dat zij mij pleasen omdat ik in mijzelf niet de energie van negativiteit wilde ervaren.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik vandaag tijdens de tandarts behandeling woorden van begrip van de tandarts niet als zodanig heb ervaren.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik de woorden van de tandarts ‘ik zie aan de achterkant van een van uw kiezen dat daar tandplak zit’ in mijzelf associeer met onkunde.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik naar aanleiding van de woorden van de tandarts in mijzelf irritatie ervaar en tegen de tandarts zeg ‘stop maar met de controle’.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik geïrriteerd raak.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik de energie van irritatie niet dooradem.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik de woorden ‘er zit nog tandplak aan de achterkant van uw kies’ automatisch/onbewust associeer met onkunde waarop ik in mijzelf de energie van irritatie ervaar.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik achteraf en na vertrek uit de behandelkamer haar begripvolle woorden realiseer.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik de begripvolle woorden van de tandarts niet als zodanig heb ervaren waardoor ik mij schuldig voel.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik haar begripvolle feedback ‘ik begrijp dat er nog een klein restje tandplak zit omdat ik weet dat poetsen aan de achterzijde van de kiezen om extra vraagt niet afwijkt van mijn verlangen naar begrip.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard nadat de tandarts mij demonstratief de tandplak toont aan het uiteinde van het instrument waarmee zij de tandplak verwijdert, de tandarts mijn gevoel van onkunde bevestigt omdat ik veronderstel dat ik mijn tanden niet goed/kundig poets.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik bij het verlaten van de behandelkamer de afscheidsboodschap van de tandarts geïrriteerd beantwoord met de uitspraak ‘ik vind wel dat u streng/kritisch bent’.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik geïrriteerd reageer naar aanleiding van de afscheidsboodschap van de tandarts die ondersteunende informatie bevat.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik begripvolle en ondersteunende woorden afwijs omdat ik in mijzelf irritatie ervaar.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard nadat de tandarts mij positief bejegend niet Gewaar ben van de betekenis van deze woorden.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik in relatie tot de woorden van de tandarts haar begripvolle woorden niet ervaar als constructieve feedback omdat ik geïrriteerd ben.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mij in dat moment niet realiseer dat de uitspraak van de tandarts informatie betreft waarmee ik mijn tanden en mijn fysiek optimaal kan verzorgen.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik welgemeend begrip niet herken, omdat ik geïrriteerd ben, vervolgens zelf beantwoord met kritische feedback omdat ik van mening ben dat de tandarts streng is.

Oordelen in mijzelf Gewaar:

Niet goed gepoetst = onkunde = bevestiging voor mijn gedachten/oordeel = ik doe niet goed genoeg mijn best = eigenlijk moet ik beter mijn best doen = wel kundig zijn = positief gewaardeerd worden.

Niet goed mijn best gedaan = bevestigd mijn onkunde = mijzelf negatief waarderen.

Omdat er nog tandplak zit heb ik niet goed genoeg mijn best gedaan. Niet goed mijn best doen = onkunde. Dit bevestigd de tandarts. De tandarts = irritant.

Irritatie = ik ervaar bevestiging van mijn onkunde. Degene die mij mijn onkunde en irritatie spiegelt/reflecteert = irritant.

Als ik in mijzelf irritatie ervaar = irritante mensen = hen wegduwen of bekritiseren.

Mensen wegduwen/bekritiseren = schuldgevoel.

Schuldgevoel = spijt van mijn gedrag = verdriet = passief = zelfverwijt = boos.

Boos = ondersteunende woorden afwijzen = aanleiding voor destructief gedrag.

Zelf destructief gedrag = risicovol en nadelig voor mijn Fysiek.

Wordt vervolgd.

 

 

 

4 gedachtes over “Dag 424 wanted

    • Coole feedback Ingrid.
      Ik realiseer mij dat ik de reactie streng die ik in mijzelf ervaar naar aanleiding van het gedrag van de tandarts een reflectie betreft die ik in mijzelf ervaar als de energie van strengheid omdat ik denk dat de tandarts streng is. Dit is inderdaad een projectie van mijn gedachten – oordeel ik ervaar dat de tandarts streng is. De tandarts = streng = negatief oordeel. Ik realiseer mij dat ik door bepaalde aspecten van haar gedrag en naar aanleiding van jouw feedback in mijzelf Gewaar ben dat ik streng reageer.

      Liked by 1 persoon

      • ‘Streng reageren’, cool. Omvat dit ook het ‘streng zijn naar jezelf’ in de gedachten/oordelen die opkomen? Als dat je ‘niet goed gepoetst zou hebben’ bijvoorbeeld. Of bijvoorbeeld streng/kritisch (reageren) naar jezelf toe achteraf over hoe je reageerde op de uitspraak van de tandarts. Waarin ‘kritisch’ of zelfs ‘streng’ ook als ondersteuning gezien kan worden, als ‘opmerkzaam’ zodat je er iets mee kunt doen. Dus een herdefinitie van het woord ‘streng’ (en wellicht ook van ‘kritisch’) kan hierin dan een oplossing zijn.

        Like

Geef een reactie

