Dag 422 validatie

Validatie is het controleren van een gedachte op geldigheid of juistheid. In feite wordt door middel van verificatie of kwalificatie aan de hand van een aantal vooraf opgestelde eisen aangetoond dat deze gedachte met een grote mate van zekerheid in staat is de bedoelde resultaten op te leveren.

In mijn rol als kelner verlangde ik van de gasten positieve aandacht en bevestiging. Mijn gasten observeerde ik nauwlettend om hun wensen te signaleren waarop ik actie ondernam voordat zij mij ergens om gevraagd hadden. Als zij vragen hadden of opmerkingen vervolgens dacht dat zij kritiek hadden op mijn inzet en gastheerschap.  ‘Als’ ik veronderstelde dat ik een fout maakte ‘dan’ dacht: ‘ik heb niet goed genoeg mijn best gedaan want de gasten waarderen mijn inzet negatief’. Ik ben mij Gewaar van mijn gedachte: ‘ik ben een foutje’.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mijzelf omschrijf als een foutje.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik naar aanleiding van kritische vragen in mijzelf een ontevreden gevoel ervaar.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik gedrag van gasten nauwlettend observeerde en hun wensen interpreteerde waarop ik ongevraagd actie ondernam met als reden om waardering voor mijn inzet en gastheerschap te ontvangen.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik van mening ben als mensen mij positief bevestigen denk dat zij mijn inzet waarderen omdat ik mij realiseer dat ik hun reactie nodig heb om mij beter te voelen.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat mijn inzet gebaseerd is op prestige en aanzien door dingen te doen die indruk maken.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat mijn inzet gebaseerd was op mijn idee dat ik gasten wilde pleasen om hen een gevoel van welbehagen en tevredenheid te bezorgen waardoor zij mij voor mijn inzet waardeerde en positief bevestigde om mijn onderdrukte gevoel van ontevredenheid en angst voor kritiek niet in de ogen te kijken.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mensen gepleasd heb om het hen naar hun zin te maken door te kijken naar wat zij volgens mij nodig hadden om mij te waarderen en accepteren.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik de vervulling van behoeften van anderen als uitganspunt heb gekozen, zodat mijn inzet positief gewaardeerd werd om mijn angst voor kritiek en gevoel van ontevredenheid niet te ervaren.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik de goede vrede wilde bewaren in relatie tot mensen waarvan ik verwachte dat zij door hun reactie kritiek hadden op mij, het gedrag van hen heb ervaren als onvoorspelbaar en onveilig.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik veronderstelde en in mijzelf voorspelde, onvoorspelbaar gedrag verwachte, waardoor ik mij niet veilig en geaccepteerd voelde.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik tijdens mijn jeugd in mijzelf een gevoel van onvrede en angst heb aanvaard naar aanleiding van onvoorspelbaar gedrag van mensen uit mijn omgeving.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mij puur op de behoeften van anderen heb gericht en mijzelf niet de vraag heb gesteld waartoe doe ik dit eigenlijk en zou ik het ook kunnen laten?

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik gedrag van mensen die kritiek hebben op mijn functioneren als negatief beoordeel want kritiek = onveilig.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik gedrag van mensen die mij bekritiseren in mijzelf ervaar als de energie van kritiek waardoor ik mij onzeker voel waardoor ik ontevreden ben over mijzelf omdat ik van hen positieve bevestiging, acceptatie en waardering wil ontvangen en mij realiseer zie en begrijp dat ik mij op de goedkeuring van anderen richt. Als en wanner ik mij richt op goedkeuring en positieve bevestiging van anderen, dan Stop ik en Adem. Ik realiseer mij dat ik mij afhankelijk maak van positieve goedkeuring en bevestiging van anderen waardoor ik in mijzelf een gevoel van tevredenheid genereer waardoor ik mijn negatieve angst voor kritiek, fouten maken en ontevredenheid wil ontwijken.

Ik stel mijzelf ten doel dat ik mij richt op de vraag waartoe doe ik dit eigenlijk en zou ik het ook kunnen laten.

Ik stel mijzelf ten doel dat ik bij twijfel, mijzelf Stop en mijn twijfel dooradem en mijzelf bevraag of beschrijf wat ik nodig heb om zelf richting te bepalen.

 

 

Geef een reactie

