Dag 419 memory illusions

Realisaties vorige blog.

Naar aanleiding van de woorden van de mondhygiëniste dacht ik ‘oeps, dat wordt boren en een wortelkanaal behandeling of de kies trekken’. Na mijn laatste tandarts consult had ik na onderzoek van de tandarts de conclusie voor behandeling reeds vernomen. Omdat ik op voorschrift een antibiotica kuur ging slikken hoopte ik erop dat de zenuwontsteking onder de kies zou verdwijnen.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mijn uitstelkeuze veroordeel. Als en wanneer ik door schrik te snel oordeel en mijn behandel uitstel keuze veroordeel, dan Stop ik en Adem. Ik realiseer mij dat ik de aspecten ‘wat wel’ niet overweeg en daardoor mijn keuze betitel als uitstelgedrag. Ik realiseer mij dat ik mijzelf kleiner maak omdat ik mijn keuze te eenzijdig benader en daardoor ervaar als negatief.

Ik realiseer mij er zijn/waren meer redenen voor mijn keuze. Tijdens mijn laatste tandarts consult heb ik na overleg en op voorschrift van de tandarts de uitwerking van een antibiotica kuur onderzocht. Het resultaat/uitwerking ervan op de ontsteking heb ik na afstemming en door overleg met de tandarts afgewacht met als doel om de kies te sparen.

Daarom realiseer ik mij dat ik het nieuws van de mondhygiëniste, dat een andere behandeling wel nodig blijkt, heb ervaren als teleurstelling. Daarnaast heb ik het afgelopen jaar meerdere behandelingen gehad. Hieraan zijn kosten verbonden.

Ik realiseer mij, zie en begrijp dat het kostenaspect onbewust óók meespeelt en mijn keuze beïnvloed. Naast kosten en andere opties/overweging (antibiotica) heeft angst voor de behandeling invloed op mijn keuze. Ik heb zelf de keuze gemaakt dat ik de behandeling met een week uitstel. Zie voor context vorige blog.

Redenen en realisaties van deze overweging.

Ik realiseer mij dat mijn keuze beoordeel als uitstelgedrag om meer verdieping vraagt. Ik realiseer mij dat ik wat ik benoem, als uitstelgedrag/keuze, te eenzijdig (zwart/wit) benader.

Ik realiseer mij dat ik de noodzakelijke behandeling met een week uitstel, omdat ik nog steeds mijn hoop vestig op mijn gedachte (illusie) dat de ontsteking misschien in de tussentijd verdwijnt. Ik zie dat mijn gedachten niet ondersteunend zijn omdat ik fysiek de negatieve effecten van de ontsteking ervaar tijdens het kauwen van voeding. Ik vermijd de pijnlijke kies en kauw de voeding niet rechts maar links in mijn mond.

Ik realiseer mij dat ik mijn verantwoordelijkheid ontwijk omdat ik de behandeling uitstel omdat ik mijn angst niet dooradem. Door mijn angst gedachten stel ik de behandeling uit. Omdat ik mijn angst voor de behandeling niet dooradem participeer ik in de energie van angst (vrees en schrik voor de behandeling).

Door mijn angst ontwijk ik de noodzakelijke behandeling met een smoes/gedachten ‘want misschien verdwijnt de ontsteking misschien wel in de tussentijd (illusie).

Ik realiseer mij dat ik twee keer voor behandeling ben doorverwezen naar een kaakchirurg nadat ik twee wortelkanaal behandelingen heb gehad bij een andere tandarts.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mij herinner dat ik naar aanleiding van de wortelkanaalbehandeling van een andere tandarts, en na een eventuele wortelkanaal behandeling van mijn huidige tandarts, máár niet alweer naar de kaakchirurg moet voor een kaakoperatie.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik onbetrouwbaarheid en hygiëne onveiligheid voor mijn fysiek na wortelkanaal behandeling vorige tandarts, aan dit resultaat mijn herinnering/informatie verbind, projecteer op het eindresultaat van een eventuele wortelkanaal behandeling van mijn huidige tandarts.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik de werkwijze van mijn huidige tandarts onbewust betwijfel waardoor ik de professionaliteit van mijn huidige tandarts veroordeel.

Als en wanneer ik naar aanleiding van mijn herinnering/informatie de professionaliteit van mijn huidige tandarts betwijfel, dan Stop ik en Adem.

Ik realiseer mij dat ik mijzelf door mijn herinnering aan de behandeling van de vorige tandarts en het resultaat op mijn fysiek na behandeling, het negatieve resultaat van deze behandeling als ‘als/dan’ gedachten verbind en projecteer op het resultaat na wortelkanaal behandeling van mijn huidige tandarts.

Want ik veronderstel ‘als’ ik de wortelkanaalbehandeling van mijn huidige tandarts onderga ‘dan’ volgt daarop automatisch een behandeling/operatie bij de kaakchirurg. Als en wanneer ik het negatieve resultaat van behandeling van een behandelaar projecteer op een andere/mijn huidige) behandelaar, dan Stop ik en Adem. Ik realiseer mij zie en begrijp dat ik het negatieve resultaat/informatie na behandeling van een andere tandarts projecteer op de inzet van mijn huidige tandarts.

Ik realiseer mij nadat ik mijn uitstel en bijstel patroon onder ogen kom waardoor ik de energie van het karakter onbetrouwbaar, de energie van onveiligheid gebaseerd is op mijn ervaring/herinnering naar aanleiding van de gevolgen van de behandeling van mijn vorige tandarts, informatie betreft wat ik in mijzelf heb aanvaard en toegestaan.

Realisatie: mijn vorige tandarts is van Chinese afkomst. Zij bezit Chinese uiterlijke kenmerken. Ik realiseer mij dat ik als kind naar de schooltandarts moest. Dit was een Chinees. In de wachtkamer vooraf aan de behandeling was ik angstig omdat ik de Chinees aan het werk zag tijdens behandeling van klasgenootjes die voor mij aan de beurt waren.

Nadat zij na hun behandeling terug kwamen in de wachtkamer lieten zij blijken dat de behandeling pijnlijk was geweest. Aan hun reactie heb ik het beeld van de Chinees gekoppeld en in mijzelf de energie van onveiligheid en onbetrouwbaarheid verbonden.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik naar aanleiding van de pijn reacties van mijn klasgenootjes in mijzelf hun reactie als gedachten interpretatie in mijn mind heb opgeslagen in woorden ‘die Chinees doet kinderen pijn’ getriggerd wordt door uiterlijke kenmerken van de/een Chinese tandarts waardoor ik mij onveilig voel en angstig omdat ik veronderstel ‘want omdat hij andere kinderen pijn heeft gedaan, doet hij mij ook pijn als ik straks in zijn behandelstoel plaats neem’.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik aan uiterlijke kenmerken negatieve informatie /aspecten heb verbonden, zoals in dit voorbeeld ‘een Chinees die tandarts is, die is onbetrouwbaar. lol

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat in naar aanleiding van behandeling door mijn vorige tandarts, die van Chinese afkomst is, in haar bijzijn niet langer veilig voelde nadat bleek dat behandeling door een kaakchirurg noodzakelijk was.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat mijn ongerustheid, door een Chinees getriggerd, is ontstaan naar aanleiding van mijn gedachten/interpretatie tijdens mijn bezoek aan de schooltandarts.

Ik realiseer mij dat ik de expertise van mensen betwijfel die mij adviseren. Advies en zorg van een behandelaar of ondersteuner waaraan ik mij moet overgeven. Mensen of autoriteit waaraan ik mij in mijn beleving/ervaring ‘moet’ onderwerpen. Dit beeld roept in mij een autoriteitsconflict op. Want ik heb een hekel aan zogenaamde autoriteiten. Ik ervaar hen als betweters die mij willen overheersen. De zogenaamde rolmodellen die uitstralen dat zij ‘alle’ kennis en kunde in huis hebben en denken dat zij voor mij mogen beslissen.

Ik ga met mijzelf het commitment aan dat ik in volgende blogs mijn autoriteitsconflict aannames zie als van mijzelf omdat ik mij realiseer, zie en begrijp dat ik de enige ben die in feite de wereld en realiteit creëert precies zoals het volgens mij is.

Ik stel mijzelf ten doel omdat ik mijn wereld en realiteit creëer dat ik mijzelf en mijn mind veronderstellingen onder ogen kom en de onderdrukte energie, backchat, frictie, weerstand en de energie waaruit ik mijn autoriteitsconflict manifesteer gebruik als definitie van mijzelf om richting te bepalen door deze informatie te herdefiniëren.

Wordt vervolgd.

 

 

 

 

 

 

 

Geef een reactie

