Dag 418 mind bijzaken

In mijn vorige blog over essentie veronderstel ik dat essentie in het algemeen beschouwd kan worden als datgene wat overblijft wanneer ‘randzaken’ worden weggedacht. Het essentiedenken veronderstelt het bestaan van een ‘zuiver’ oorspronkelijk wezen wat omgeven is door bijzaken/randvoorwaarden.

Mijn oorspronkelijk wezen, mijn Fysiek Zelfoprecht kan ik effectief Leven nadat ik mijn mind/ego bijzaken oprecht onder ogen kom. Dit veronderstelt dat mijn mind bijzaken/randvoorwaarden, mijn oorspronkelijk Fysiek Zelfoprecht Leven omgeven.

Vandaag was ik voor controle bij de mondhygiëniste. Tijdens deze check constateerde zij dat de ruimte tussen mijn tandvlees en een kies een grotere discrepantie had ten opzichte van de meting van de andere kiezen in mijn gebit. De andere kiezen hadden na meeting gemiddeld 4 en de kies die ik beschrijf 13. Haar advies was dat ik voor controle van de reden van deze te grote discrepantie een afspraak moest maken met mijn tandarts.

Ik schrok en dacht dat wordt boren en een wortelkanaal behandeling of de kies trekken. Dit had ik bij mijn vorige tandarts behandeling al vernomen van mijn tandarts. Omdat ik na dit laatste consult de voorgeschreven antibiotica ging slikken hoopte ik erop dat de zenuwontsteking onder de kies zou verdwijnen.  ‘U kunt vandaag al terecht bij de tandarts was de boodschap’ nadat de mondhygiëniste de agenda van de tandarts had ingezien.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik door schrik de afspraak voor behandeling door de tandarts waarvoor ik wel tijd had een week heb uitgesteld.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik in mijzelf de energie van het karakter schrik en angst manifesteer naar aanleiding van mijn gedachte aan boren, een wortelkanaalbehandeling of de kies trekken.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mijn hoop vestig opdat de ontsteking in de week tussen vandaag en de behandeling misschien toch vanzelf verdwijnt.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik de behandeling uitstel met een week uitstel omdat ik mijn hoop vestig op mijn gedachte dat de ontsteking vanzelf verdwijnt.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mijn verantwoordelijkheid ontwijk om vandaag behandeld te worden aan mijn kies.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik tegen beter weten in beslis dat ik participeer in mijn angst voor de tandartsbehandeling omdat ik mijn angst niet dooradem waardoor ik de behandeling met een week uitstel.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard nadat ik schrik van de conclusie van de mondhygiëniste omdat ik vooraf aan mijn bezoek erop gehoopt had dat zij na controle zou vertellen dat mijn gebit in orde is.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik gisteren door met mijn tong rond de kies te bewegen, deze beweging fysiek niet prettig en pijnlijk aanvoelde, al wist dat er iets aan mankeert.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik realiseer dat ik wel vaker afspraken en verantwoordelijkheden uitstel of op het laatste moment wil bijstellen. Ik realiseer mij dit uitstel patroon.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat nadat ik mij dit patroon Gewaar ben, omdat ik dit opschrijf en mijn uitstel en bijstel patroon onder ogen kom dat ik denk ‘ik ben onbetrouwbaar’. Ik realiseer mij dat ik onbetrouwbaarheid relateer aan onveiligheid.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik kritiek heb gehad op gedrag van mensen in mijn leven, gedrag van hen wat ik heb ervaren als onbetrouwbaar, waardoor ik mij in hun bijzijn niet veilig voelde, omdat ik in woorden, gedachten, emoties en gevoelens, aan de betekenis van hun gedrag, in mijn mind de negatief geladen energie van onbetrouwbaarheid heb toegekend, toegestaan en aanvaard.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik vooraf aan mijn bezoek aan de mondhygiëniste de hoop had dat zij mij zou geruststellen, complimenteren voor mijn tandverzorging en beschermen/behoeden voor verdere behandeling door de tandarts, omdat dit volgens haar onnodig en overbodig zou zijn.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik door de energie van hoop in mijzelf positieve energie manifesteer omdat ik mijn angst (negatief) wil onderdrukken en ontwijken, die ontstaat uit mijn vrees/schrik voor de tandartsbehandeling, waarvan ik weet dat behandeling van mijn kies/fysiek noodzakelijk is.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik noodzakelijke en praktische stappen die nodig zijn dat mijn fysiek gezond is ontwijk door de behandeling met een week uit te stellen.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik laconiek omspring met mijn verantwoordelijkheid waardoor ik in mijzelf het karakter onbetrouwbaarheid onderhoud.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat door afspraken bij te stellen of af zeggen de energie van het karakter onbetrouwbaarheid blijf onderhouden.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik de energie van het karakter onbetrouwbaarheid blijf onderhouden door afspraken af te zeggen, en door mijn afspraken bijstelling verwachtingen creëer, waardoor ik in mijzelf de energie van onbetrouwbaarheid manifesteer, omdat ik mijzelf toesta en aanvaard dat ik afspraken die ik beloof op het laatste moment afzeg of bijstel.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik kritiek heb op mensen uit mijn omgeving waarvan ik verwacht en verlang dat zij betrouwbaar zijn als blijkt dat zij onbetrouwbaar zijn nadat zij een afspraak afzeggen of bijstellen of gedrag vertonen dat niet overeenkomt met mijn beeld/aspecten van betrouwbaarheid wat ik voor ogen heb. Als en wanneer mensen uit mijn omgeving afwijken van het beeld en de aspecten die ik voor ogen heb, dan Stop ik en Adem. Ik realiseer mij als ik aspecten die ik voor ogen heb, die ik toeken aan betrouwbaarheid, de energie van mijn verlangens en verwachtingen vertegenwoordigen, en zodra dit beeld afwijkt dat ik in mijzelf de energie van kritiek manifesteer omdat ik denk dat men onbetrouwbaar is omdat ik erop vertrouw dat mijn beeld correct is.

Wordt vervolgd.

Geef een reactie

