Dag 417 essentie

De essentie (Latijn: essentia, van esse, zijn) of het wezen is filosofisch gezien de aard van iets, datgene wat kenmerkend is voor iets. Essentie kan in het algemeen worden beschouwd als datgene wat overblijft wanneer de als zodanig beschouwde ‘randzaken’ worden weggedacht. Het essentiedenken veronderstelt dus het bestaan van een ‘zuiver’ wezen wat omgeven is door bijzaken.

Ik veronderstel dat dit zuivere wezen, mijn oorspronkelijk Fysiek Zelfoprecht betreft, hiervan zichtbaar Gewaar wordt nadat ik mijn mind/ego bijzaken oprecht onder ogen kom, mind bijzaken betreffen die mijn oorspronkelijk Fysiek Zelfoprecht omgeven.

In mijn vorige blog benoem ik bijzaken die ik in mijzelf oprecht onder ogen kwam. Dit naar aanleiding van mijn veronderstelling ‘ik mag geen fouten maken’. Ik realiseer mij dat ik denk ‘ik perfect wil zijn’. Deze realisatie wordt ik mij Gewaar nadat ik een inschrijfformulier onjuist invul en hierop feedback krijg. Naar aanleiding van de feedback van de beoordelaar van het inschrijfformulier denk ik namelijk dat ik door haar negatief beoordeeld wordt omdat ik het formulier niet correct heb ingevuld.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard nadat ik mij realiseer dat ik een fout maak, dat ik vervolgens aandacht schenk aan deze fout. Als en wanner ik denk ik maak een fout, dan Stop ik en Adem. Ik realiseer mij dat ik in mijzelf negatief geladen energie produceer door mijn gedachte ‘ik wil perfect zijn’. Ik realiseer mij dat ik in mijn denken veronderstel ‘ik ben imperfect was ik maar perfect’.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik in mijzelf negatieve energie manifesteer omdat ik participeer in mijn gedachte dat ik geen fouten mag maken, en omdat ik van mijzelf geen fouten mag maken mij realiseer zie en begrijp dat ik beweeg binnen een patroon/polariteit wat ik in mijzelf heb toegestaan en aanvaard ‘ik wil niet imperfect maar perfect zijn.’ Als en wanner ik denk ‘ik wil perfect zijn want ik maak een fout’, dan Stop ik en Adem. Ik realiseer mij ‘als’ ik perfect wil zijn ‘dan’ wil ik mijn imperfectie ontwijken.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik denk ik mag geen fouten maken want ik wil perfect zijn. Beiden zijn oordelen en genereren positieve en negatieve energie.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik in tegenstelling tot mijn veronderstelling ‘ik maak een fout’ = negatief, in mijzelf de energie van perfectie = positief wil ervaren.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik door verlies van controle, hetgeen bestendigd wordt door het beeld wat ik heb van perfectie, waardoor ik in mijzelf de energie ervaar van het karakter perfectie en door het plaatje wat ik in mijzelf heb gemaakt van imperfectie waardoor ik in mijzelf de energie ervaar van het karakter imperfectie. Als en wanneer ik denk ‘ik maak een fout ‘dan’ ben ik niet perfect en ‘als’ ik geen fouten maak ‘dan’ ben ik perfect, dan Stop ik en Adem.

Realisatie die mij ondersteund is een ervaring/herinnering uit mijn verleden. Ik trainde intensief voor biljart. Door missers en foute ballen te stoten raakte ik geïrriteerd. Het perfecte beeld, wat ik voor ogen had, een punt scoren, voor aanvang van mijn stoot, resulteerde geregeld in missers en dus irritatie. Omdat ik mijn stoot wilde perfectioneren, gebruikte ik de informatie van missers voor ballen terug leggen in dezelfde positie. Met behulp, ondersteuning en door bijstelling van deze foute informatie, realiseerde ik mij dat ik mijzelf effectief kon ondersteunen en richting kon bepalen om later tijdens een wedstrijd wel een punt te scoren.

Ik realiseer mij ‘als’ ik een afstoot had uitgevoerd en het punt miste, dat ik naar aanleiding van deze misser ‘dan’ in mijzelf irritatie heb ervaren. Dit omdat ik bij aanvang van de stoot veronderstelde ‘ik wil een punt/carambole scoren.’ Als en wanneer ik irritatie ervaar omdat ik denk ik kan het punt missen omdat ik veronderstel dat ik het punt/carambole wil maken, dan Stop ik en Adem.

Ik stel mijzelf ten doel zodra ik denk ik kan fouten maken, tijdens biljart en fouten maken in het algemeen, dat ik de energie van deze denkfout dooradem.

Ik stel mijzelf ten doel dat ik deze specifieke informatie/gedachte en de energie die ik manifesteer omarm en niet langer veroordeel. Ik realiseer mij, zie en begrijp dat de energie van fouten maken heeft bijgedragen aan mijn toewijding, discipline en oefening door tijdens training ballen héél vaak terug te leggen in dezelfde beginpositie.

Ik stel mijzelf ten doel dat ik mijn biljart oefening fysiek wil ervaren en mijn mind definitie/reactie/weerstand/backchat ‘fuck, alweer een foute stoot’ eerst dooradem en met behulp van mijn definitie ‘fuck, alweer een foute stoot’ deze informatie met fysieke oefening effectief kan herdefiniëren, omdat ik in het verleden ervaren heb dat ik door training en inspanning en door fouten te maken beter werd in caramboles/punten scoren.

Dus door het bijstellen van mijn aanname als ik fouten maak ben ik imperfect, deze veronderstelling deed mij vaak twijfelen als ik een punt had gemist. Hierdoor heb ik irritatie en agressie ervaren omdat ik een perfecte stoot wilde maken met als doel punten scoren. Nadat ik gemiste/foute stootbeelden ging trainen en onder ogen kwam en ballen die ik miste ging oefenen, met behulp van deze informatie geleerd heb van fouten.

Want ‘als’ ik tijdens een officiële wedstrijd in competitieverband een bal miste ‘dan’ wist ik dat ik bij een volgende beurt gewoon de beginsituatie van de ballen die op het laken lagen in Hier, als uitganspunt nam om te scoren. De energie van de gemiste vorige bal triggerde mij mind niet langer. Door mijn ervaring, fysieke oefening, toewijding en inzet had ik ervaren dat ik bij een volgende beurt/stoot in Hier leiding kon nemen. Want ik had inmiddels ervaren, door ballen terug leggen en oefenen, dat ik balbeheersing had ontwikkelt. Door stootbeelden effectief te trainen, wist ik dat ik in Hier, bij een volgende stoot wél kon scoren.

Geef een reactie

