Dag 416 the easy way

“Do what is right not what is easy’. Vandaag las ik dit citaat wat mij herinnerde aan de laatste chat met mijn buddy. Tijdens deze chat realiseerde ik mij dat ik tijdens het lezen van een tekst dat de woorden ervan voor mijn ogen beginnen te draaien. Tijdens de chat bespreken wij een gebeurtenis. Een abrupte beslissing die verkeerd en anders uitviel dan ik had verwacht.

Afgelopen week tijdens het invullen van een inschrijf formulier focus ik in de tekst op een afkorting. Naar aanleiding van de betekenis die ik aan deze afkorting toeken lees ik niet verder wat er geschreven staat. Nadat ik het formulier verzonden heb blijkt na een telefoontje met een medewerkster van het opleidingsinstituut dat ik een verkeerde opleiding heb ingevuld. De opleiding van mijn keuze gebruikt dezelfde afkorting als de opleiding die ik selecteer op het inschrijfformulier.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik naar aanleiding van dit telefoontje denk ‘ik laat geen positieve eerste indruk achter op de medewerkster’.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik veronderstel ‘dat ik door mijn fout geen eerste goede indruk maak op de medewerkster.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat zij mijn geschiktheid voor deelname aan de opleiding vast en zeker negatief beoordeelt.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik denk ik kan mij ook afmelden voor de opleiding.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik naar aanleiding van mijn fout bij het invullen van het inschrijfformulier mijn handeling negatief evalueer.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik betekenis toeken aan een afkorting op het formulier waardoor ik het formulier onjuist invul en mijn handeling en fout negatief interpreteer.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik door mijn gedachten veronderstel dat ik geen goede eerste indruk achter laat omdat ik een fout heb gemaakt.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik kritiek heb op mijzelf nadat ik een fout maak.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik naar aanleiding van mijn interpretatie van de afkorting op het formulier veronderstel dat ik het formulier juist ingevuld heb.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik angst heb om fouten te maken, omdat ik denk dat ik door deze fout te maken negatief geëvalueerd wordt door de medewerkster die het formulier nakijkt.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik het belangrijk vind dat wat ik doe door anderen positief geëvalueerd wordt omdat ik mij realiseer, zie en begrijp zodra ik door anderen positief bevestigt wordt omdat ik mijn negatieve zelfwaardering onderdruk.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik in mijzelf weerstand ervaar ontstaat door mijn angst om fouten te maken.

Als en wanneer ik van anderen positieve bejegening verlang, dan Stop ik Adem. Ik realiseer mij dat ik mijn angst om iets fout te doen onderdruk en dat ik van anderen verwacht dat zij mij en wat ik doe onvoorwaardelijk positief bevestigen.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik de negatief geladen energie van angst in mijzelf onderdruk naar aanleiding van mijn gedachte/oordeel ‘als’ ik iets fout doe ‘dan’ volgt hierop automatisch negatieve kritiek op mijn functioneren.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik naar aanleiding van het telefoontje van de medewerkster in mijzelf de negatief geladen energie van kritiek ervaar.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik van anderen verlang nadat ik veronderstel dat ik een fout heb gemaakt, mij realiseer zie en begrijp dat ik de ondersteuning van de medewerkster ervaar als kritiek op mijn functioneren.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik van een ander verlang dat men mij ondanks mijn fout tóch onvoorwaardelijk en met begrip positief moet bejegenen.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik de ondersteuning van de medewerker ervaar als kritiek omdat ik haar ondersteuning door mijn angst om fouten te maken niet ervaar als positieve feedback.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik in mijzelf de energie van het angstkarakter in mijzelf manifesteer naar aanleiding van mijn gedachte als ik een fout maak dan wordt ik door anderen veroordeelt.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard de gedachte ‘ik mag geen fouten maken’ want anders volgt er kritiek van anderen op mijn functioneren. Als en wanneer ik mijzelf naar aanleiding van een fout bekritiseer en mijn handeling veroordeel, dan Stop ik en Adem.

Ik realiseer mij dat ik streef naar perfectie uit angst om fouten te maken.

Ik realiseer mij zie en begrijp dat ik mijn angst om fouten te maken bij voorkeur wil vermijden/ontvluchten.

Ik werd mij hiervan gewaar naar aanleiding van de correctie van de medewerker van het opleidingsinstituut waardoor ik mij gewaar werd van mijn gedachte ‘door mijn fout op het formulier laat ik geen eerste positieve indruk achter waardoor zij mijn geschiktheid voor deelname aan de opleiding vast en zeker negatief beoordeelt.’

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik kostte wat kost aan anderen wil bewijzen ‘dat ik geschikt ben’ en door mijn angst gedachten ‘ik ben ongeschikt’ fouten maken wil vermijden.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik veronderstel dat ik ongeschikt ben, participeer in de negatief geladen energie, die ontstaat door mijn gedachte om te falen, door het angstkarakter in mijzelf gemanifesteerd, mij realiseer zie en begrijp dat ik deze negativiteit in mijzelf wil onderdrukken of vermijden of dat ik van anderen verlang dat zij mij positief bejegenen.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik denk ik kan fouten voorkomen/vermijden door bepaalde situaties te vermijden waarin ik de kans maak dat ik fouten kan maken, omdat ik veronderstel ‘als ik die situatie ontwijk, dan maak ik geen fout en dan wordt ik ook niet bekritiseerd’. Als en wanneer ik mijn functioneren negatief beoordeel en veroordeel, dan Stop ik en Adem.

Ik stel mijzelf ten doel dat ik zoals in dit voorbeeld beschreven, in het vervolg, een tekst grondig doorlees, mijn handeling controleer voordat ik op de button druk ‘formulier verzenden.’

Ik ga met mijzelf het commitment aan dat ik mij committeer aan de betekenis van het citaat ‘do what is right not what is easy.’

Ik stel mijzelf ten doel dat ik niet langer de makkelijkste weg kies nadat ik overweeg dat ik situaties waarin ik veronderstel dat ik fouten kan maken wil vermijden. Ik realiseer mij, zie en begrijp dat ik mijn angst dat ik kritiek krijg en ervaar naar aanleiding van mijn functioneren, ontstaat naar aanleiding van de woorden en gedachten die ik toeken aan deze handeling of situaties in mijzelf, de kans om fouten te maken in mijzelf oproept waardoor ik focus op het angstkarakter in mijzelf, dat ik mijzelf effectief kan ondersteunen door de weerstand die ik ervaar door te ademen.

Ik stel mijzelf ten doel dat ik de realiteit in mijzelf definieer en wat ik toeken aan woorden onder ogen kom in mijn blogs en de lessen en mijn handelingen, toezeggingen of voorbereiding die ik herdefinieer hierop afstem en richting bepaal zonder dat ik mij afhankelijk maak van de mening van anderen zodat ik mijn verantwoordelijkheid neem en de afspraken die ik maak daadwerkelijk zal wandelen.

 

Geef een reactie

