Dag 415 self deception

Self-deception – zelfbedrog.

Mind Self-Esteem is the action or practice of allowing oneself to believe that a false or validated/determined feeling, idea, or situation is true. In fact, this Mind Self-Esteem is a matter of Self Deception. Context See previous blog.

Nadat ik mij aangemeld heb voor een opleiding via studielink wordt ik s’morgens steevast wakker met het idee dat ik de financiering niet geregeld krijg. Met mijn bijstandsuitkering lukt het mij niet om te voldoen aan de betalingsvoorwaarden. Ik heb al eens gebruik gemaakt van een scholingsvoucher. Dit is een subsidie voor een opleiding, waarmee ik mijn kansen op een baan kan vergroten. Na onderzoek op een site van de overheid las ik de voorwaarde waarop ik mijn veronderstelling baseer ‘u heeft nog niet eerder gebruik gemaakt van deze regeling’. Daarnaast moet ik om aan de inschrijfcriteria te voldoen een 21+-capaciteitentest maken. Als ik hiervoor niet slaag vervalt mijn recht dat ik daadwerkelijk mag starten met de opleiding.

Self deception

One’s action or practice of allowing oneself to believe that a false or unvalidated feeling, idea, or situation is true. Self delusion – the action of deluding oneself; failure to recognize reality.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard omdat ik afhankelijk ben van financiering s’morgens wakker wordt met twijfels door mijn idee wordt gevoed ik krijg dit niet voor mekaar. Als en wanneer ik naar aanleiding van mijn idee twijfels ervaar, dan Stop ik en Adem. Ik realiseer mij dat ik met name twijfel over mijn capaciteiten om daadwerkelijk te slagen voor de test waardoor mijn twijfel omslaat in angst.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik in mijzelf de negatief geladen energie van angst manifesteer omdat ik twijfel aan mijn capaciteiten. Als en wanneer ik mijn capaciteiten betwijfel dan Stop ik en Adem. Ik realiseer mij dat mijn capaciteiten los staan van de financiering en dat ik mijzelf niet effectief ondersteun door aandacht te schenken aan mijn ongeloof dat ik de test niet haal.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik participeer in zelfbedrog door aandacht te schenken aan mijn ongeloof. Als en wanneer ik aandacht schenk aan mijn zelfbedrog, dan Stop ik en Adem. Ik realiseer mij dat ik mijzelf negatief beoordeel omdat ik mijzelf negatief label, hetgeen ontstaat door twijfel aan mijn capaciteiten waardoor ik de realiteit in Hier verlies.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik eraan denk dat ik mij kan afmelden voor de 21+ capaciteiten test zodat ik mijn angst om te falen ontwijk.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik naar aanleiding van mijn gedachten/idee dat ik niet slaag voor de test participeer in een negatief patroon wat verduidelijkt wordt in onderstaande animatiefilm.

Ik stel mijzelf ten doel zodra ik participeer in de energie van dit patroon dat ik mijzelf effectief ondersteun door mijn reactie van angst te stoppen zodra ik merk dat ik mijn mind capaciteiten veroordeel.

Ik mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mijzelf veroordeel waardoor ik zoals de dominostenen in de animatie illustreren mij Gewaar ben dat ik door mijn gedachten in mijzelf zelfbedrog manifesteer, mij realiseer, zie en begrijp dat ik participeer in negatief geladen energie.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik via mijn mind idee beweeg in een negatief emotioneel energiepatroon waardoor mijn mogelijkheid om te slagen voor de test afneemt.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik naar aanleiding van mijn idee in mijzelf de energie van twijfel, angst, zelfbedrog, teleurstelling, zelfveroordeling gevoed door gedachten: ‘ik slaag niet voor de test’, ‘ik kan het niet’ ‘mijn capaciteiten op onderdelen van de test zijn ontoereikend om wel abstract te denken zodat ik overeenkomsten in figuurreeksen niet kan onderscheiden’.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik naar aanleiding van mijn gedachten in mijzelf de energie van boosheid ervaar en machteloosheid ervaar omdat ik veronderstel ‘de vorige keer heb ik de test niet gehaald, dus nu haal ik de test weer niet’.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik participeer in zelfbeklag door mijn gedachten ‘de vorige keer heb ik de test niet gehaald, dus nu haal ik de test weer niet’ mij realiseer zie en begrijp dat ik participeer in de karakters angst en verlegenheid – om wel navraag te doen bij een vertegenwoordiger van de uitkeringsinstantie of ik nogmaals gebruik kan maken van financiering voor de opleiding. Als en wanneer ik om teleurstelling te voorkomen omdat ik zonder navraag te doen veronderstel ik heb geen recht op financiering, dan stop ik en Adem. Ik realiseer mij dat ik zonder navraag te doen bij de vertegenwoordiger van de uitkeringsinstantie mijzelf niet effectief ondersteun en mijn kansen op succes verklein om wel te slagen voor de test omdat ik participeer in emotionele energie die ik genereer naar aanleiding van mijn aannames waardoor ik mijzelf en mijn kansen veroordeel naar aanleiding van het zelfbedrog in mijzelf aanvaard en toegestaan naar aanleiding van mijn idee ‘want omdat ik al eens aanspraak heb gemaakt op subsidie vervalt mijn recht hierop.’

Ik stel mijzelf ten doel dat ik een element/aspect uit de reeks dominostenen onder ogen kom en mijzelf en mijn reactie Stop en Adem.

Ik stel mijzelf ten doel dat ik met compassie naar de situatie in mijn mind kijk en mijn oordeel stop waardoor ik in mijzelf de illusie van zelfbedrog dooradem.

Ik stel mijzelf ten doel dat ik in gesprek ga met de vertegenwoordiger van de uitkeringsinstantie en mijn aanspraak op subsidie daar bespreek waardoor ik de realiteit in Hier onder kom en mijzelf effectief ondersteun.

I am perfect just the way I am.

 

Geef een reactie

