Dag 414 self-esteem

In deze blog ga ik redenen onderzoeken hoe ik mijn reacties kan stoppen.

  • Kan het zijn dat ik ongelijk heb?
  • Wat zijn de argumenten tegen mijn opvatting?
  • Welke energie manifesteer ik in mijzelf door de ander positief of negatief te beoordelen?
  • Wat gebeurt er als ik niet doe wat ik doen wil?
  • Wanneer is wat ik geloof onwaar?
  • Waarom overweeg ik niet eerst dat ik mij verplaats in de schoenen van de ander?
  • Waarom kan ik niet met compassie door de ogen van een ander kijken?  In love with Cruelty.

Mind Self-esteem is the action or practice of allowing oneself to believe that a false or validated/determined feeling, idea, or situation is true. In fact, this self-esteem is a matter of self deception.

Self-esteem – confidence in one’s own worth or abilities; self-respect.
Synoniemen: self-respect, pride, dignity, self-regard, faith in oneself, morale, self-confidence,

Mezelf herdefiniëren kan nadat ik mijzelf en de manier waarop ik mijzelf definieer onder ogen ben gekomen. Zodat ik Gewaarzijn ontwikkel en de informatie die ik in mijn geest gebruik kan zien als de manier hoe ik mijzelf definieer als: zelfrespect; trots; waardigheid; egoïsme; het geloof in mezelf, als mijn moraal of zelfvertrouwen. Ik realiseer mij zie en begrijp dat ik naar aanleiding van dit inzicht, anderen in mijn wereld waarneem en beoordeel overeenkomstig de informatie die ik toeken aan mijn labels. 

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mijzelf bedrieg omdat ik in mijzelf de negatieve energie van het karakter wantrouwen toesta, waardoor ik mij realiseer zie en begrijp dat ik van iets buiten mijzelf of van een ander mens positieve aandacht en bevestiging verwacht en verlang, waardoor ik door deze positieve bevestiging van iets of iemand anders in mijzelf de positieve energie en het positieve gevoel van vertrouwen kan manifesteren. Als en wanneer ik door iets of iemand buiten mijzelf positief bevestigd wil worden, dan Stop ik en Adem.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik naar aanleiding van mijn gedachten ‘waarom reageert iemand niet snel genoeg op mijn bericht’  in mijzelf de negatieve energie van wantrouwen genereer. Als en wanneer ik in mijzelf de negatieve energie van wantrouwen manifesteer, dan Stop ik en Adem.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik tijdens het wachten op een bericht ongeduldig ben. Als en wanneer ik tijdens het wachten op een positieve bevestiging ongeduld ervaar, dan Stop ik en Adem. Ik realiseer mij dat ik gepikeerd reageer naar aanleiding van mijn ongeduld en mensen in mijn omgeving die treuzelen veroordeel om hun kortzichtigheid en gebrek aan handelingssnelheid omdat ik mij realiseer zie en begrijp dat ikzelf in zo’n context wel manieren, oplossingen en mogelijkheden zie waardoor zij sneller hun acties kunnen uitvoeren.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard als iemand niet snel genoeg reageert hetgeen ik zie en verlang ‘dat ik mij realiseer dat ik mij niet voldoende verplaats in de schoenen van de ander’.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard zodra ik mijn egoïsme ervaar, omdat ik participeer in ongeduld, in mijzelf de energie van perfectie en verontwaardiging bespeur.

Ik stel mijzelf ten doel zodra ik participeer in de energie van ongeduld dat ik mijzelf effectief ondersteun door mijn reactie van ongeduld te stoppen zodra ik merk dat ik de handelingssnelheid van een ander veroordeel.

Ik stel mijzelf ten doel zodra ik mij Gewaar ben van mijn gedachte, oordeel en beschuldiging ‘schiet eens op’, dat ik de negatieve energie van weerstand in mijzelf Stop en Adem.

Ik stel mijzelf ten doel zodra ik mij Gewaar ben van mijn ongeduld, en de energie van ongeduld op anderen of iets projecteer ‘omdat ik van een ander verlang dat ik bijvoorbeeld sneller een app.bericht wil ontvangen’, dan Stop ik en Adem.

Ik stel mijzelf ten doel zodra ik mij Gewaar ben van mijn verlangen naar snelheid en perfectie, dat ik mij verplaats in de schoenen, handelingssnelheid en behoeften van een ander.

Ik stel mijzelf ten doel dat ik met compassie naar de situatie van de ander wil kijken en mijn egoïsme, verontwaardiging en verlangen naar aandacht, snelheid en positieve bevestiging, zal doorademen zodra ik mij hiervan Gewaar ben.

I am perfect just the way I am.

 

Geef een reactie

