Dag 413 distrust

In deze blog onderzoek ik redenen in mijzelf die aanleiding zijn van mijn wantrouwen. Dit wantrouwen ontstaat in mijzelf door mijn manier van kijken en de manier waarop ik het gedrag en de communicatie van anderen uit mijn omgeving interpreteer.

Ik realiseer mij dat ik bewust wil zoeken naar redenen in mijzelf waarom ik zelf ongelijk heb, iets is wat mensen van nature niet makkelijk doen.

Vragen die ik in mijzelf onder ogen wil komen naar aanleiding van mijn wantrouwen zijn:

  • Kan het zijn dat ik ongelijk heb?
  • Wat zijn de argumenten tegen mijn opvatting?
  • Welke energie manifesteer ik in mijzelf door de ander positief of negatief te beoordelen?
  • Wat gebeurt er als ik niet doe wat ik doen wil?
  • Wanneer is wat ik geloof onwaar?
  • Waarom overweeg ik niet eerst dat ik mij verplaats in de schoenen van de ander?
  • Waarom kan ik niet eerst met compassie door de ogen van een ander kijken?  In love with Cruelty.

Context – tijdens een eerste ontmoeting met een vrouw vertelt zij mij dat haar ex-partner tijdens hun relatie niet voldoende oog en aandacht had voor haar behoeften. Door het gedrag van haar partner had zij de indruk dat hij primair gefocust was op zijn eigenbelang.  In een toekomstige relatie wil ik dat mijn partner oog heeft voor mij en dat het eens om mij draait en dat een man rekening houdt met mijn behoeften.

Startpunt van mijn wantrouwen – later die avond stuur ik haar een app bericht en vraag naar haar situatie waarop zij volgens mijn oordeel niet snel genoeg reageert.

Zelfvergeving naar aanleiding van mijn Gewaarzijn dat ik in mijzelf participeer in de negatieve energie van het karakter wantrouwen, naar aanleiding van mijn gedachten ‘waarom reageert zij niet snel genoeg’ deze energie van deze emotie in mijzelf manifesteer, omdat ik mij realiseer, zie en begrijp dat ik de negatieve energie van wantrouwen in mijzelf genereer.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik tijdens het wachten op een bericht van haar ongeduldig wordt.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik van mening ben dat zij niet snel genoeg reageert op mijn app. bericht.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat zij niet snel genoeg doet wat ik verlang.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik vervolgens veronderstel ‘zij heeft vast een afspraak met een andere man.’

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik naar aanleiding van mijn oordeel ‘zij heeft vast een afspraak met een andere man’, in mijzelf achterdocht ervaar.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik vervolgens van mening ben dat zij onbetrouwbaar is want zij reageert tóch ook niet snel genoeg op mijn app. bericht.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik verontwaardigd ben naar aanleiding van mijn aanname dat zij niet snel genoeg reageert op mijn app. bericht.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik vervolgens denk het draait alleen maar om haar behoeften want zij reageert niet snel genoeg op mijn app. bericht.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik denk ‘zij heeft geen tijd en aandacht voor mij.’

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik denk ik kan haar maar het beste negeren zodat ik niet alweer gekwetst kan worden.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik haar beschuldig van het feit dat zij geen tijd heeft voor mij en dat ik vervolgens denk ‘het draait alleen maar om haar behoeften, wat een egoïste.’ lol

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik naar aanleiding van mijn ongeduld mij realiseer, zie en begrijp dat ik van haar verlang dat zij mij sneller een app. bericht moet sturen.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mij realiseer, zie en begrijp dat zij niet snel genoeg mijn verlangen naar bevestiging en positieve aandacht vervuld.

Relationship Succes Support – watch the video.

Wordt vervolgd…..

Geef een reactie

