Dag 409 Disempower mijself

Naar aanleiding van mijn vorige blog realiseer ik mij dat ik een oordeel heb op de keuze hoe iemand uit mijn omgeving zijn gevoelens van onmacht communiceert. Ik realiseer mij dat ik door ongevraagd op dit gedrag te reageren, dat ik dit gedrag ondersteun, versterkt wordt naar aanleiding van en door mijn mening te uiten, inzie en begrijp dat ik hierdoor de energie van onmacht in de ander versterk, door het schrijfproces in mijzelf Gewaar ben en in dat moment realiseerde ik mij onvoldoende de gevolgen van mijn oordeel.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik onbedoeld méér negatief geladen energie door mijn oordeel, mij niet realiseer zie en begrijp dat ik door mijn opmerking meer ongelijkheid in de wereld manifesteer omdat ik participeer in de energie van hooghartigheid.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik door mijn uitspraak in reactie op het gedrag van de ander te ventileren mij realiseer, zie en begrijp dat ik overeenkomstig mijn emotioneel geladen mening tóch van iemand anders verwacht hoe degene zich ten opzichte van mij volgens mijn mening moet gedragen.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik van mening ben dat de ander zich onvoldoende inzet om praktische zaken in Hier te regelen.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat hij volgens mij hiervoor onvoldoende verantwoordelijkheid neemt. Als en wanneer ik het gedrag van een ander veroordeel, dan Stop ik en Adem. Ik realiseer mij dat ik zelf verantwoordelijk ben voor mijn motivatie en betekenis van mij bemoeienis, hetgeen resulteert in de energie van hooghartigheid, in mijzelf onder ogen moet komen.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik denk dat de ander onvoldoende mijn aanwijzingen om praktische zaken te regelen opvolgt en daarom de karakteristieke energie van slachtofferschap in mijzelf manifesteer nadat ik andermans gedrag veroordeel. Als en wanneer ik veronderstel dat mijn goed bedoelde positieve woorden/inzet door de ander niet op waarde worden geschat, dan Stop ik en Adem. Ik realiseer mij zie en begrijp dat ik de opmerking/reactie van de ander ervaar alsof mijn bijdrage niet gewaardeerd wordt omdat men mijn bijdrage ervaart als bemoeienis en dat ik vervolgens besluit en mijn keuze uitspreek ‘ik doe niets meer voor jou’.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik naar aanleiding van de opmerking van een ander veronderstel en denk ‘mijn bijdrage wordt niet op waarde geschat’. Als en wanneer ik denk dat mijn bijdrage niet op waarde wordt geschat, dan Stop ik en Adem. Ik realiseer mij dat ik de reactie van de ander ervaar als afwijzing van  mijn bijdrage.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik de reactie van de ander veroordeel naar aanleiding en in relatie tot mijn aanname veronderstel dat mijn bijdrage niet gewaardeerd wordt door de ander dus volgens mijn interpretatie denk ‘mijn bijdrage = ongewenst’.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik naar aanleiding van een reactie uit mijn omgeving denk dat mijn bijdrage ongewenst is.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mij niet gezien en gehoord voel omdat ik in mijzelf heb aanvaard en toegestaan dat ik de reactie van de ander ervaar alsof hij mijn inzet niet positief waardeert.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik denk dat mijn bijdrage ongewenst is nadat de ander zegt nadat ik mijn hulpbijdrage uitspreek volgens de ander mijzelf boven hem wil plaatsen. Als en wanneer ik in mijzelf naar aanleiding van een opmerking van een ander onbegrip en frictie ervaar, dan Stop ik en Adem.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik in mijzelf de negatief geladen energie van onbegrip ervaar de neiging heb om de situatie/context waarbinnen dit plaats vindt door mijn woorden positief wil beïnvloeden.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik vanuit mijn negatief geladen onbegrip, de energie van slachtofferschap manifester, hooghartig reageer, waardoor de ander van mening is dat ik mij boven hem wil plaatsen. Als en wanneer ik ervaar dat mijn bijdrage ongewenst is, dan Stop ik en Adem.

Ik realiseer mij dat ik mij ongewenst heb gevoeld naar aanleiding van het door mijzelf geïnitieerde hulpaanbod. Ik zie en begrijp dat ik mijzelf veroordeel naar aanleiding van mijn bijdrage, een herinnering aan mijn hulpbijdrage als kind betreft waardoor de situatie escaleerde waaruit vervolgens fysiek geweld is ontstaan. Ik stel mijzelf ten doel dat ik niet langer ongevraagd mijn hulp aanbied. Ik ga met mijzelf de verbintenis aan dat de ander zelf en vrijwillig verantwoordelijkheid neemt zodra hij/zij hulp nodig heeft.

Nieuwe realisatie: Ik realiseer mij, zie en begrijp naar aanleiding van mijn hulp toen ik nog kind was dat de situatie geëscaleerd is. Hieruit manifesteerde zich fysiek geweld. Ik dacht dat deze agressie door mijzelf geïnitieerd werd omdat ik veronderstelde dat ik verantwoordelijk was voor het gedrag van anderen uit mijn omgeving waardoor deze escalatie zich manifesteerde, die volgens mijn interpretatie was ontstaan naar aanleiding van mijn ongevraagd hulpaanbod.

Ik realiseer mij ook dat ik mijn hulp heb aangeboden om gewaardeerd te worden voor mijn inzet omdat ik dacht dat ik niet gezien en onvoldoende gehoord werd. Ik realiseer mij dat ik mij toen als kind van twaalf door mijn inzet wilde profileren, naar aanleiding van mijn veronderstelling dat ik niet gewaardeerd werd om wie ik was, verlangde naar positieve bevestiging. Omdat ik mij niet gezien voelde, niet erkent, ongewenst en niet gewaardeerd voelde, dacht ik ‘ik ben het slachtoffer van de omstandigheden waarin ik ben opgegroeid’.

Waar weinig tot geen begrip en erkenning was voor mijn kind zijn. Nadat mijn hulpaanbod negatief werd gewaardeerd, omdat de situatie escaleerde in agressie en fysiek geweld, dacht ik ‘ik ben verantwoordelijk voor deze omstandigheden’ waar ik eigenlijk verlangde naar positieve bevestiging naar aanleiding van mijn bijdrage.

Ik realiseer mij, zie en begrijp dat naar aanleiding van mijn hulpaanbod, mijn positief bedoelde bijdrage door de negatieve reactie van anderen, mijn al negatief geladen mind gedachten nogmaals negatief bevestigd werden waardoor ik door mijn keuze mijn denken negatief ging interpreteren in woorden ‘ik voel mij niet gezien, niet erkent, ongewenst en niet gewaardeerd’ = ‘ik ben het slachtoffer van de omstandigheden waarin ik ben opgegroeid’.

Ik realiseer mij dat ik mijn ongevraagd hulpaanbod veroordeeld heb. Ongevraagd hulp aanbieden staat in relatie tot dreiging = onvoorspelbaarheid = agressie = fysiek geweld. Ik kan mij herinneren nadat ik mijn hulp aanbood deed dat er werd gezegd dat is onnodig.

Als en wanneer ik mijn hulp aanbied en de ander zegt ‘nee’, dan Stop ik en Adem.

Mijn interpretatie – jouw/mijn hulp is onnodig, onwenselijk, wordt niet erkent, voel mij niet gezien en niet gewaardeerd, zo dacht ik. Omdat volgens mijn interpretatie mijn hulp aanbod afgewezen, werd ik als mens/kind afgewezen en voelde teleurstelling, onbegrip, minachting en kritiek in mijzelf.

Vervolgens heb ik naar aanleiding en overeenkomstig de energie van teleurstelling en onbegrip deze instructie genegeerd omdat ik ondanks deze instructie toch mijn zin doordreef en dus ongevraagd mijn hulp aanbood deed aan iemand anders binnen deze situatie omdat mijn hulp afgewezen werd, via iemand anders, door middel van mijn hulp en inzet de energie van waardering en erkenning wilde ervaren.

Ik realiseer mij dat mijn ongevraagde hulpaanbod een functie heeft. Namelijk ik wil de positieve energie van waardering en erkenning via iemand anders in mijzelf door zijn of haar bevestiging ervaren. Hierdoor maak ik mij afhankelijk van de inzet en bevestiging van anderen. Als de ander verbaal en of non-verbaal ‘nee’ zegt naar aanleiding van mijn hulpaanbod, dan ervaar ik in mijzelf de negatief geladen energie van minachting die ik in mijzelf manifesteer naar aanleiding van de negatief geladen energie die plakt aan de woorden in mijn geest waarin ik participeer ‘dit is een afwijzing’ – ‘mijn hulpaanbod is ongewenst en wordt niet op waarde geschat’ – ‘ik wordt niet erkent als mens’ en omdat mijn bijdrage en mijn ongevraagde inzet niet gewaardeerd wordt’.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik denk men ziet mij niet als goed mens, want mijn inzet en bijdrage wordt door anderen toch niet gewaardeerd en erkent, want als ik ongevraagd mijn hulp aanbied aan de ander, die ervaart mijn hulp niet waardering of erkenning van mijn zijn, dan ervaar ik mijzelf als een slecht mens omdat die ander mijn positieve hulpbijdrage niet begrijpt, erkent en herkent.

Als en wanneer ik negatieve reactie in mijzelf aanvaard en toesta dat deze mij negatief beïnvloedt, dan Stop ik en Adem.

Ik realiseer mij dat ik naar aanleiding van mijn negatief geladen veronderstellingen van anderen verwacht dat zij mijn positieve bijdrage toch niet waarderen omdat mijn verlangen naar positief gewaardeerd en bevestigd worden door anderen overschaduwd wordt door de negatieve aannames die ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard, de negativiteit niet verdwijnt, ook niet naar aanleiding van mijn hulpaanbod, omdat door mijn positieve hulp de negativiteit niet uit mijn mind verdwijnt, mij realiseer, zie en begrijp dat ik de verwachtingen in mijzelf onder ogen moet komen.

Ik realiseer mij zie en begrijp dat ik mijn ongevraagde hulp als positief idealiseer in relatie tot mijn negatief geladen verwachting en dat ik van anderen verlang dat men mij voor mijn bijdrage positief moet waarderen waardoor ik mijzelf destabiliseer.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Geef een reactie

