Dag 401 I commit myself

‘Zij voelt mij feilloos aan, zo dacht ik!!!’ “Out of the blue” noemt zij mij korte tijd later een ‘strange man’. Omdat ik haar opmerking absoluut niet verwacht reageer ik geschokt en later verontwaardigd. Naar aanleiding van feedback van mijn buddy realiseer ik mij dat ik mijn afhankelijkheid van positieve feedback, energie van anderen waarmee ik mijn tekort aan zelfvertrouwen voedt, tijdens de les besproken heb. “So – I suggest focusing your Self-Forgiveness on desiring to feel confident through feedback from others, because you believe that you cannot be confident in and of yourself”.

Zie voor context vorige blog

Ik ga met mijzelf de verbintenis aan dat ik niet langer van mensen uit mijn omgeving verlang dat zij mij onvoorwaardelijk moeten accepteren zoals ik ben en veronderstel dat zij mij daarmee van positieve energie voorzien omdat dit betekent dat ik mij nog steeds afhankelijk opstel van positieve feedback van anderen uit mijn omgeving om in mijzelf confidence en zelfrespect te ervaren.

Ik ga met mijzelf de verbintenis aan dat ik niet langer denk dat de dame/ander in kwestie mij feilloos aanvoelt omdat de ander mij niet kan aanvoelen overeenkomstig mijn gedachten die ik niet uitspreek.

Ik stel mijzelf ten doel dat ik anderen die bekend zijn met het verzorgen van bijvoorbeeld presentaties kan vragen hoe zij hun gebrek aan zelfvertrouwen overwonnen hebben.

Als en wanneer ik naar aanleiding van een externe reactie/opmerking die afwijkt van mijn veronderstelling dat mensen mij feilloos aanvoelen verontwaardigd ben, dan Stop ik en Adem.

Ik ga met mijzelf de verbintenis aan zodra ik denk dat ik onheus bejegend wordt mijzelf stop en adem.

Ik stel mijzelf ten doel zodra ik denk dat ik vals beschuldigd wordt, naar aanleiding van de woorden van een ander en emotioneel reageer mijzelf niet met woorden verdedig en wel mijn reactie dooradem.

Ik ga met mijzelf de verbintenis aan dat ik bij een emotionele verontwaardiging niet iemand blok of verwijder uit mij app lijst.

Ik stel mijzelf ten doel dat ik mijn wetenschap/veronderstelling dat ik onheus bejegend wordt impliceert dat ik een andere bejegening verwacht/verlang, dan Stop ik en Adem.

Ik stel mijzelf ten doel hetgeen ik van een ander verlang in mijzelf onder ogen moet komen.

Ik ga met mijzelf de verbintenis aan zodra ik niet perfect handel en afwijk van mijn veronderstelling dat ik alleen goed ben als ik vol zelfvertrouwen ben dan Stop ik en Adem.

Ik ga met mijzelf de verbintenis aan als ik mijn keuze bepaal, mij niet langer laat beïnvloeden door de feedback van anderen, vasthoud aan mijn keuze en als en wanneer ik ondanks mijn Gewaar zijn tóch getriggerd door externe informatie verontwaardigd reageer, dan Stop ik en Adem.

Ik stel mijzelf ten doel naar aanleiding van externe informatie, in relatie staat met de negatief geladen energetische informatie in mijn mind, participeer in krenking en vervolgens irritatie en boosheid ervaar, voor mij aanleiding is dat ik mijn keuze om in contact te blijven bijstel, aanpas of ontwijk. Ik realiseer mij wil ik eigenlijk wel in contact zijn met anderen of leef ik liever als einzelgänger?

Ik stel mijzelf ten doel dat ik mij realiseer zodra ik in reactie schiet dat ik een deurtje openzet Gewaar ben van mijn energetische reactie in mijn mind, ervaar als informatie waarvan ik kan leren.

Ik stel mijzelf ten doel dat ik strengheid en afkeurend gedrag niet moet afkeuren omdat ik dan participeer in de energie van afkeuring en strengheid.

Ik stel mijzelf ten doel als ik van anderen perfectie verwacht en verlang dat zij mij moeten begrijpen en hun woorden beter moeten kiezen dat ik mijnverwachting in mijzelf onder ogen moet komen.

Ik ga met mijzelf de verbintenis aan dat ik de informatie in mijn mind gebruik als informatie waardoor ik reacties gewaar ben in mijzelf die ik in een volgende blogs definieer en herdefinieer.

Geef een reactie

