Dag 399 De lawyer in me sleeps.

Zij voelt je feilloos aan. Zo dacht ik!!!

Kort geleden zei mij iemand “out of the blue” dat zij mij ervaarde als een strange man. “Out of the bleu” = absoluut onverwacht.

Bijwoord = unexpectedly -niet verwacht.

Bijvoeglijk naamwoord = unlooked-for – onverhoopt; unanticipated – niet verwacht, onvoorzien of niet voorspeld, unforeseen – insurance to protect yourself against unforeseen circumstances = verzekering om jezelf te beschermen tegen onvoorziene omstandigheden.
Tijdens een kinesiologie chat realiseerde ik mij dat ik van mensen uit mijn omgeving verlang dat zij mij onvoorwaardelijk accepteren zoals ik ben. Omdat ik dacht dat de dame in kwestie mij feilloos aanvoelt was ik verontwaardigd door deze opmerking via een app bericht. Volgens haar speel ik een dubbelrol omdat ik op een site, waar ik een profiel heb aangemaakt, volgens haar nog een tweede profiel heb aangemaakt. Ik schoot in de verdediging omdat ik boos werd en geïrriteerd.
Tijdens de kinesiologie chat realiseerde ik mij vervolgens als ik in mijn beleving onheus bejegend en volgens mijn interpretatie beschuldigd wordt, emotioneel kan reageren. Zo ook in dit geval. Nadat de dame haar woorden aan mij typte, heb ik mij eerst verdedigd. En vervolgens heb ik haar geblokt en uit mij app lijst verwijderd. In de wetenschap dat ik geen tweede profiel heb aangemaakt, vind ik achteraf mijn, omdat ik door mijn negatieve mind reactie overweldigd werd, uit communicatie en contact ben gestapt, “not-done”.
Ik realiseer mij dat ik mijn gedrag nog eens veroordeel en mijzelf dubbel-beschuldig. Alsof ik altijd feilloos zou moeten zijn. Ik realiseer mij door de kinesiologie chat en mijn toewijding aan mijn schrijfproces dat ik aan het leren ben en minder streng mijzelf en mijn gedrag moet afkeuren. Ik realiseer mij ook dat ik van het gedrag van anderen perfectie verwacht en verlang dat zij mij moeten begrijpen en hun woorden beter moeten kiezen, ondanks mijn reactie daarop.
In de kinesiologie chat kwam het Arche type van de advocaat naar voren. Mijn vraag bij aanvang van deze chat was/ het startpunt – “ik laat mij in mijn keuze vaak beïnvloeden door de feedback van anderen. En vervolgens naar aanleiding van deze externe reactie/ feedback vaak ervaar als kritiek en vervolgens mijn keuze om in contact te blijven bijstel of aanpas omdat ik overweldigd wordt door de negatieve energie, waar ik positieve bejegening verlang, innerlijk in mijzelf Gewaar ben.
Het archetype van de advocaat en dit specifiek omdat de oplossing dus zou zijn om mijn eigen advocaat te zijn in termen om mijzelf meer zonder mind reactie te articuleren/uit te drukken. Een advocaat is iemand die zonder emoties of reacties een zaak articuleert. Dus het is een kwestie van mezelf te kunnen articuleren zonder emotioneel conflict of reacties aan te koppelen. Naar aanleiding van mijn veronderstelling dat de dame in kwestie mij feilloos aanvoelt, omdat zij mij kort daarvoor een compliment gaf en vervolgens “out of the blue” beschuldigde, riep bij mij de gedachte “idioot” op.
Ik backchat/dacht jij ziet mijn foto op een profiel zonder mijn naam erbij en jij denkt dat ik niet oprecht ben.
Tot aan dit moment van beschuldiging waren wij met elkaar in gesprek. Haar opmerking was voor mij aanleiding om haar vervolgens te blokken. Overweldigd door mijn gedachte/backchat “idioot, wie denk jij dat je bent, doe is effe normaal” ervaarde ik in mijzelf negatieve energie omdat ik in mijn oprechtheid miskend voel.
Omdat ik dit thema – emotioneel reageren en mensen wegduwen, waardoor ik niet toegankelijk ben voor contact – kort daarvoor heb besproken tijdens de kinesiologie chat realiseerde ik mij dat de advocaat in mij even in slaap was gevallen. lol.
Zelfvergeving op deze realisatie volgt in mijn volgende blog.

Thanks. 

 

Geef een reactie

