Dag 392 Onbevooroordeeld – unprejudiced

Onbevooroordeeld

Zonder oordelen zijn, zodra men waargenomen externe informatie, niet vergelijkt met innerlijke (impliciet) aanwezige informatie, waarmee men een context, situatie of persoon, zintuiglijk waarneemt, hetgeen men ziet, ruikt, hoort, voelt of proeft, niet vergelijkt met dat wat men kent (kennen/kennis), en zonder oordeel observeert. Tussen de oren informatie deelt/afstemt met wat men waarneemt. Als men in de ontmoeting, informatie waarneemt, innerlijke deze informatie, expliciet, voor waar aanneemt.

Niet.

Als je niet vergelijkt weet je dat je óóit, wel vergeleek. Deze vergelijking erkennen. Niet toekennen, aan datgene wat ik waarneem. Om ontkenning aan te duiden. Ik ontken mijn mening niet. Ik reflecteer op mijn mening, als mijn innerlijke informatie. Ik ontken datgene wat ik waarneem, niet, van mij is, in mijn zelf existeert, als mind geladen informatie, energie produceert. In de vorm van gevoelens, gedachten en emoties.

Spreekwoorden: (1914) Niet op iets geen antwoord weten te geven, vooral met betrekking tot eene beschuldiging of eene terechtwijzing; van iets geen verstand, geen begrip hebben; er niets van moeten hebben, – er niet, wel, iets van willen weten. Want wat je wel weet, informative betreft die je al kende, vooraf aan een ontmoeting, met een persoon of object, vergelijkt met je weten. Ik weet, je beperkt of verrijkt tot datgene wat je al wist.

Tegenstelling: niet – wel

 Niet – metalen krammetje waarmee je bladzijden aan elkaar vast maakt vb: wil je hier even een nietje in doen? De informatie die ik binnen mijn mind ken, vastnieten op mijn externe waarneming.

Onbevooroordeeld bijv. naamw. Uitspraak:  [ɔmbə’vorordelt] zonder mening vooraf over een zaak, object of persoon, die je niet goed kent.

Wat ik herken tussen mijn oren in mijn mind, niets zegt over een tafel die ik buiten mij waarneem. Wat ik herken in de tafel, informatie betreft, van het feit, vergelijk met mijn beleving, als vergelijking een herinnering of ervaring weerspiegelt in mijzelf, bepalend is, voor de feiten en de manier waarop ik de tafel ooit heb ervaren, tussen mij en de tafel, die ik in het NU waarneem, instaat. Als afscheiding van mijn weten, van de waarneming in Hier.

1) Billijk 2) Fris 3) Helderdenkend 4) Neutraal 5) Onbevangen 6) Geprejudicieerd 7) Onvooringenomen 8) Onzijdig 9) Onpartijdig 10) Objectief 11) Objectiviteit.

Onbevangennergens door geremd

Bevangen door mijn Tafel associaties.

Ik veronderstel, dat mijn beeld van de instrumenten, op de tafel, naast de tandartsstoel, mij zeer bezorgen. Deze instrumenten namelijk, ken ik heel goed. Instrumenten die mijn ontstoken tandvlees betasten en mij doen kermen van pijn.

Ik veronderstel dat de biljarttafel mij ontspanning biedt, innerlijke spanning ontvlucht, als excuus om mijn spanning te ontvluchten, door al mijn tijd te investeren in biljart spelletjes, veronderstel dat biljarten mij goed doet.

Ik veronderstel dat gezellig eten aan een tafel, mij onrustig maakt, daarom de gezelligheid ontwijk omdat ik ongezelligheid verwacht, ongezelligheid veracht en mij isoleer en afzonder van gezellig samen zijn.

Ik veronderstel dat de massagetafel van de masseur mij goed doet, omdat ik dit door ervaring weet.

Ik veronderstel dat de wastafel die niet schoon is, niet hygiënisch is, de eigenaar van de wastafel onrustig is het hoofd.

Ik veronderstel dat een tafeltje met rituele beeldjes en wierook stokjes, mij bescherming bied, omdat ik verlang naar externe bescherming, mij afhankelijk maak van rituelen die mij voorspellen dat ik innerlijk veiligheid ervaar.

Ik veronderstel dat ik voorbij wandelend aan terrastafeltjes op een vol terras, uitgelachen wordt door de personen die aan de terrastafels zitten, omdat ik veronderstel dat zij mij negatief evalueren.

Ik veronderstel dat de gasten aan de cafétafels van mij eisen dat ik vriendelijk ben en als ik dan klantvriendelijk ben, de gasten óók vriendelijk zijn voor mij, en als zij onvriendelijk reageren dat ik tóch vriendelijk moet blijven omdat zij klanten zijn van mij.

Ik veronderstel als ik mijn handen netjes op tafel leg, naast het bestek dat op tafel ligt, dan gehoorzaam ben, conform opvoeding eïs, voldoe aan de wetten van de tijdgeest, die men mij voorschrijft.

Bevangen in mijn geest. De informatie die ik aan mijzelf voorlees:

Hoe ik mij moet verhouden, dien te gedragen tot de veronderstellingen die ik in mijzelf heb aanvaard en toegestaan, niets zegt over de tafel.

 

Thanks.

Geef een reactie

