Dag 386 negotiate with troublemakers

Tijdens een gesprek ervaar ik weerstand in mijzelf naar aanleiding van de manier waarop de ander informatie verstrekt. Ik realiseer mij dat ik denk ik vind de manier waarop jij jouw informatie communiceert autoritair, belerend, pedant en irritant. Ik realiseer mij dat ik deze weerstand wil Doorademen. Dit lukt niet onmiddellijk waardoor ik het chat gesprek verlaat.

De kunst van een geslaagde onderhandeling is dat beide partijen proberen de sfeer van confrontatie om te buigen in een sfeer van samenwerking. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Als iemand tegen je ingaat, ben je geneigd om de confrontatie aan te gaan. Of om juist te snel toe te geven omwille van de goede verstandhouding.

Troublemakers zijn mensen die onrust veroorzaken. Negotiate – onderhandelen – met onrustokers betekent voor mij dat ik de onrust die ik ervaar in mijzelf onder ogen moet komen zodra ik problemen ervaar en weerstand omdat de manier van communiceren van de ander mij overweldigd.

Belerend – pedant – als iemand op een kleinerende manier informatie geeft.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik informatie van mijn gesprekspartner als kleinerend ervaar. Als en wanneer ik de communicatie van een ander in mijzelf ervaar als kleinerend, dan stop en Adem. Ik realiseer mij dat ik in zo’n moment in mijn fysieke lichaam spanning ervaar, in mijn buik en keel, waardoor mijn ademhaling onregelmatig wordt.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik de informatie van mijn gesprekspartner ervaar als een terechtwijzing. Als en wanneer ik de informatie communicatie van een ander als terechtwijzing ervaar, dan Stop ik en Adem. Ik realiseer mij dat ik denk ‘door jouw manier van communiceren ervaar ik irritatie’ en denk jij profileert je met woorden waarmee jij mij wil overtuigen alsof jouw argumenten beter zijn dan de mijne.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik de informatie van mijn gesprekspartner ervaar alsof mijn argumenten minder zijn. Als en wanneer ik naar aanleiding van argumenten van een ander irritatie ervaar, dan stop ik en Adem. Ik realiseer mij dat ik mij in mijn argumentatie niet gehoord voel en daardoor minderwaardig voel. Als en wanneer ik mij minderwaardig voel, dan Stop ik en Adem. In een van mijn vorige blogs heb ik mij ten doel gesteld dat ik mijn reactie wil stoppen en doorademen. Deze vaardigheid heb ik net toegepast. Ik heb mijn blog geschreven en ik realiseer mij dat de spanning uit mijn mind binnen mijn fysiek, wegebt.

Als en wanneer ik spanning ervaar, dan stop ik en Adem. Ik realiseer mij dat ik ben weg gegaan uit de chat situatie, ging doorademen en mij realiseer zie en begrijp, dat ik mijn gesprekspartner niet ging overtuigen met mijn argumenten omdat ik mij verongelijkt voelde. Als en wanneer ik mij verongelijkt voel, dan Stop ik en Adem. Ik realiseer mij, zie en begrijp dat ik in het verleden met tegen argumenten mijn innerlijke irritatie wilde ombuigen door de ander te provoceren om zijn argumenten bij te stellen waardoor mijn innerlijk irritatie wegebde.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik in het verleden met tegenargumenten mijn innerlijke irritatie wilde reguleren waardoor ik mij nu realiseer dat hierdoor juist mijn innerlijke irritatie gevoed werd.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mijn innerlijke irritatie wilde ombuigen door de ander te provoceren. Als en wanneer ik in reactie schiet een ander wil provoceren en overtuigen, dan Stop ik en Adem. Ik realiseer mij als ik iemand anders wil provoceren en overtuigen van mijn gelijk, om mijn verongelijktheid om te buigen, in mijn gedrag participeer in het belerend en pedant karakter, door de energie van dit karakter, ongelijkheid manifesteer.

Ik realiseer mij zie en begrijp dat mijn participatie in belerend pedant gedrag vandaag heb vermeden door de irritatie Door te ademen en weg te gaan uit de chat met mijn gesprekspartner.

Geef een reactie

