Dag 385 Negotiate

I read some articles on the Internet about the subject ‘someone demands apology from another’.

I also read an negotiate opportunity ‘to do’. Consider a troublesome adversary. Such as a good hitter in baseball see the pitcher: as someone with whom he collaborates to make the homerun.

I realize see and understand when one is longing for apology, this desire is not based on work together and find a homerun solution, which is best for All, when playing baseball.

Adversary – one’s opponent in a contest, conflict, or dispute.

Negotiate – find a way over or through (an obstacle or difficult path).

I forgive myself for accepting and allowing myself when I demands apology from someone else, negotiate is impossible and find a solution which is best for All.

When I am longing for and demands one my apology, I Stop I breath.

I realize, see and understand when I demand apology I shut down the possibility into me find a solution which is Best for All – means – It’s me the one not see and understand the negotiate possibility and behave like Toddlers behave. They are known to be cross their ability and can persist enormously stubborn in by driving their own way.

I forgive myself for accepting and allowing myself when I demands apology from another person, not realize and see I feed my desire, and driving my own expected way, fulfill my longing after I receive apology. When I choose the easy way blame others ‘do not offer me apology’, I Stop I Breath. I realize, see and understand I never learned the Negotiate skills and suppressed my needs, saying yes in moments wherein It was better saying NO.

I forgive myself for accepting and allowing myself say NO before I investigate my NO.

I forgive myself for accepting and allowing myself I have the feeling that the world revolves around me.

I forgive myself for accepting and allowing myself I think only of myself and find it difficult to move in another and therefore, I can keep also not take into, account yet with another.

When I cannot account into yet with another person or situation, I Stop I Breath.

I commit myself first I investigate what do I really want and need.

I commit myself after this investment I transfer this information into my goals which I agree I want to walk and develop an physical inner sense about ‘good and evil’ –

Evil behavior means – still very determined impulses and not always ‘know’, see and realize the consequences about the decision I make, and the impact for myself and others.

De ontwikkeling van een peuter

Een peuter ervaart steeds meer dat het een eigen persoonlijkheid heeft met eigen wensen en ideeën en een eigen wil. Als ouder merkt u dit doordat uw kind ’ik’ gaat zeggen, ’nee!’ of ’van mij’ roept, of alles zélf wil doen.

Het kind botst nu vaker met zichzelf of met de mensen om zich heen, omdat het dingen nog niet kan, mag of juist moet. Ook ’even wachten’ is nog erg moeilijk voor een peuter. In het begin kunnen peuters hun gevoelens en wensen niet zo goed in woorden duidelijk maken. Ze hebben regelmatig een driftbui, vooral als iets niet mag of lukt.

Op deze leeftijd hebben kinderen een beperkt geweten. Dingen die ze niet mogen, doen ze telkens weer. Toch zijn ze dan niet altijd ongehoorzaam. Een innerlijk besef jvan regels en van ’goed en kwaad’ moet zich nog verder ontwikkelen. Bovendien wordt het gedrag van deze kinderen nog erg door impulsen bepaald en niet door ’weten’.

Ze zitten dan overal aan met hun handjes. ’Mag niet!’ is iets dat ze geregeld te horen krijgen, maar helpen doet het dikwijls niet. Evenmin als boos worden, schreeuwen of een tik uitdelen.

Peuters hebben het gevoel dat de wereld om hen draait. Ze denken alleen vanuit zichzelf en kunnen zich moeilijk verplaatsen in een ander. Daarom kunnen ze ook nog geen rekening houden met een ander. Samen spelen en samen delen, is in het begin erg moeilijk. Het gaat met de nodige botsingen gepaard. Daar leren kinderen echter óók van, en meestal gaat het vanzelf weer over. Het ene kind heeft meer last van driftbuien dan het andere en ook de heftigheid van een driftbui kan verschillen. Dit heeft te maken met het verschil in karakter tussen kinderen.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s