Dag 381 Grateful

In de omgang met mijn ouders raakte ik in paniek als zij een conflict hadden. Ik wilde dat zij vriendelijk en respectvol waren naar elkaar. De sfeer thuis was vaak dreigend. Ik realiseer mij dat ik mij uit mijn jeugd herinner dat ik dacht dat er steeds weer een heftige ruzie KON uitbreken zodra er tussen hen een meningsverschil was. Op krampachtige wijze en met clownesk gedrag wilde ik koste wat kost dat geruzie voorkomen. Door hen met mijn gedrag op andere gedachten te brengen. Ik leerde op deze manier niet zelf conflicten op te lossen.

Door mijn angst voor conflicten in de ogen te kijken kan ik als ik angst voel opkomen mijn angst stoppen. Als ik die sterke emotie voel opkomen weet ik dat dit negatieve gevoel niet voor het moment in Hier bestemd is. Waar ik naar verlangde was dat mijn ouders het goed met elkaar konden vinden. Ik realiseer mij dat ik mijn pijnlijke gedachten wilde verdringen met clownesk gedrag. Wat ik mij niet realiseerde door mijn verwachting om hen tevreden te stemmen was dat ik mijn behoeften niet langer erkende en in mijzelf mijn angst voor conflict bleef voort bestaan.

Omdat ik kies voor Leven en Gewaarzijn, de invloed van mijn mind onderzoek, schrijf ik mijn blog tégen verdringing en ontkenning en vóór het respecteren en toelaten van alle gevoel en emotie, een keuze die je ook terug kunt vinden in de humanistische psychologie.

De DIP LITE instrumenten bieden mij de mogelijkheid om mijn veronderstelling en gedachten te onderzoeken en hierop Zelf correcties te schrijven.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik van mijn ouders verlangde dat zij het goed met elkaar konden vinden.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik bij weerstand in mijzelf een ander wil motiveren om zijn gedrag te veranderen en als dit niet gebeurt dat ik in mijzelf conflict en weerstand ervaar, mij niet realiseer zie en begrijp dat ik mijn paniek gedachten wil verdringen/onderdrukken.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik in de omgang met mijn ouders vaak in paniek raakte als zij een conflict hadden.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik van hen verlangde dat zij vriendelijk en respectvol waren naar elkaar.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik in mijn verlangen om de goede vrede te herstellen/bewaren, conflicten ging vermijden of ontwijken of conflict ging uitlokken om de voor mij bekende energie van conflict te ervaren als manier van onderzoek om de loyaliteit van anderen voor mijn onderliggende behoeften te ervaren.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mij herinner uit mijn jeugd dat er steeds weer een heftige ruzie KON uitbreken zodra er een meningsverschil was.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik op krampachtige wijze en met clownesk gedrag koste wat kost dat geruzie wilde voorkomen door hen met mijn gedrag op andere gedachten te brengen.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik wilde dat mijn ouders vriendelijk waren voor elkaar door onwetendheid mij niet realiseerde dat ik hun gevoel en emotie niet respecteerde.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik het gevoel en de emotie van mijn ouders niet respecteerde omdat ik eiste dat zij vriendelijk waren voor elkaar waardoor ik niet leerde en mijzelf niet toestond het conflict in mijzelf te aanvaarden.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat door middel van clownesk en onnozel gedrag hun aandacht wilde afleiden, mijn verlangen naar rust en gezelligheid aan hen wilde opdringen.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard als de sfeer afwijkt van mijn verlangen naar rust en gezelligheid, dat ik tijdens afwijkend of conflict gedrag, hetgeen niet overeenkomt met mijn wens, een ander mijn keuze wil opdringen om mijn verlangen naar gezelligheid en rust, aan hen op te dringen.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard zodra er in mij conflict ontstaat in relatie tot andere mensen, dit conflict wil ombuigen naar mijn wens.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik bij reacties in mijzelf de omgeving buiten mij wil veranderen.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik dan ongevraagd de ander adviseer dat die persoon eerst de aanleiding van zijn reactie moet onderzoeken, mij niet realiserend dat ik het conflict wat ik wil ombuigen, door een ander te instrueren, in mijzelf onder ogen moet komen.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard de gedachte is het zo vanzelfsprekend dat ik het gedrag van een ander moet beïnvloeden.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik niet eerst mijn reactie in mijzelf onder ogen kom, naar aanleiding van mijn verlangen naar rust en gezelligheid, hetgeen in mij weerstand en conflict oproept.

Als en wanneer ik mijzelf naar aanleiding van gedrag van een ander weerstand ervaar, dan Stop ik en Adem.

Als en wanneer ik die sterke emotie voel opkomen en weet dat dit negatieve gevoel niet voor nu bestemd is, dan stop ik en Adem.

Als en wanneer ik conflict ervaar iemand anders tevreden wil stemmen, dan stop ik en Adem.

Ik realiseer mij dat ik eerst mijn weerstand, mijn behoeften en verlangens onder ogen moet komen alvorens mijn omgeving te willen veranderen overeenkomstig mijn verlangen naar rust en gezelligheid, eerst hetgeen weerstand oproept in mijzelf moet aanvaarden en mijzelf toestaan dat ik niet mijn reactie op anderen projecteer door hen te willen veranderen.

Ik stel mijzelf ten doel dat ik mijn zelf onderzoek vervolg en leer om te gaan met conflicten door de energie die ik in mijzelf manifester onder ogen te komen.

Geef een reactie

