Dag 371 Mind Choices

Hoe ik gedrag van anderen interpreteer en via de mind informatie die ik manifesteer hierop mijn keuzes baseer realiseerde ik mij afgelopen zondag. Ik was met mijn familie bij een evenement. Vooraf aan deze bijeenkomst hadden wij afgesproken dat wij na afloop van de bijeenkomst direct naar huis wilde gaan. Mijn neefje deed die dag zijn eerste communie. Na afloop van de dienst gaf ik hem buiten de kerk mijn cadeautje. Daarna werd het besluit om direct naar huis te gaan bijgesteld om toch mee te gaan naar het huis van mijn neefje en zijn ouders om daar koffie te drinken.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard nadat ik en mijn familie buiten de kerk aan mijn neefje onze cadeautjes overhandigde mij realiseerde de manier waarop wij/ik afscheid wilde nemen van mijn neefje en zijn ouders onpersoonlijk, afstandelijk en koud vond.

Ik realiseerde mij vervolgens en dacht ‘ik zou het zelf verschrikkelijk vinden als mijn familie buiten de kerk afscheid nam om vervolgens richting huis te gaan.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik dacht deze manier van afscheid nemen is niet leuk op deze voor mijn neefje belangrijke dag.

Ondanks dat ik in de veronderstelling was dat wij na afloop direct naar huis zouden gaan, realiseerde ik mij dat onze/mijn manier van afscheid nemen koud was, onpersoonlijk en niet betrokken zijn die dag bij de feest-ervaring van mijn neefje en zijn ouders. Maar omdat ik in de veronderstelling was dat wij na afloop direct naar huis gingen; ondanks deze verandering in planning; ‘het verzoek om gezamenlijk bij mijn neefje thuis koffie te drinken star vast hield aan mijn opvatting dat ik wel naar huis wilde omdat ik een andere activiteit gepland had.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik het belang van mijzelf boven de feest ervaring van mijn neefje plaats en besluit niet mee te gaan naar het huis van mijn neefje.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik geïrriteerd raak door de keuze van mijn familie om toch mee te willen gaan naar het huis van mijn neefje.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik hun keuze bijstelling hypocriet vind omdat zij hun cadeautjes al aan hem hebben overhandigd; niet vasthouden aan hun besluit om na afloop van de dienst direct naar huis te gaan.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik de keuze om buiten de kerk, voor de kerk, cadeautjes overhandigen koud en onpersoonlijk vind en mijzelf ervaar als weinig betrokken bij de feest ervaring en het belang van mijn neefje en zijn ouders.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat mijn keuze egoïstisch is ondanks het gevoel in mijzelf dat ontstaat naar aanleiding van het overhandigen van de cadeautjes waarna ik mij realiseer, zie en begrijp dat ik zo’n afscheid verschrikkelijk zou vinden omdat wij ons/ik mij te weinig aantrek van de feest-ervaring die dag van mijn neefje en zijn ouders.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik niet mee ga naar het huis van mijn neefje; commentaar heb op de keuze van mijn familie om wel mee te gaan voor een kop koffie.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mijn keuze om niet mee te gaan naar het huis van mijn neefje ontstaat omdat ik het niet eens ben met de keuze van mijn familieleden die vooraf aan de dienst besloten hadden na afloop direct naar huis te gaan.

Als en wanneer ik mijn keuze aanpas/beïnvloeden naar aanleiding van een keuze van familieleden die afwijkt van mijn keuze, dan stop ik en Adem. Ik realiseer mij de gedachte waar sta ik voor, waaraan committeer ik mij?- en dat ik vooraf aan het kerkbezoek de keuze had kunnen maken dat ik onafhankelijk van de keuze van mijn familie na afloop van de dienst zelfstandig op de fiets naar het huis van mijn neefje en zijn ouders had kunnen gaan om daar mijn cadeautje te overhandigen.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mijzelf toesta dat ik mij in mijn keuze vaak laat beïnvloeden door het gedrag en de keuzes van anderen. Als en wanneer ik mijn keuze aanpas onder invloed van de keuze van een ander, dan Stop ik en Adem. Ik realiseer mij dat ik ook zucht had naar alcohol, onder invloed van de gedachte aan dit middel ook besluit om naar huis te willen.

Als en wanneer ik onder invloed van de gedachte aan alcohol zucht naar alcohol ervaar en zelfonoprecht communiceer, dan stop ik en Adem.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik koud, onpersoonlijk en egoïstisch ben in mijn keuze en de feest-ervaring van mijn neefje veronachtzaam in het belang van mijzelf; verpak in een zelfonoprecht smoesje, vervolgens van mening ben dat ik het gedrag van mijn familie ervaar als schijnheilig en hypocriet. Als en wanneer ik anderen verantwoordelijk maak voor mijn zelfonoprechte keuze, dan Stop ik en Adem.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard nadat ik mij realiseer zie en begrijp dat ik de manier van afscheid nemen als koud en onpersoonlijk ervaar; niet kies om wel mee te gaan naar het huis van mijn neefje voor een kop koffie.

Als en wanneer ik de communicatie ervaar als koud en onpersoonlijk, dan Stop ik en Adem.

Ik realiseer mij ondanks mijn inzicht dat ik de manier van afscheid nemen als onpersoonlijk en koud ervaar, dat ik toch vast hou aan mijn besluit dat ik naar huis wil vanwege allerlei redenen: ‘omdat ik vooraf aan de bijeenkomst een andere activiteit heb gepland en omdat ik zucht heb naar alcohol’. Ik realiseer mij dat ik al een tijd in mijn mind bivakkeer en ronddwaal in gedachten en zucht naar drank; gedachten zoals ‘heeft mijn leven zin’, ‘wat wil ik’, ‘welke stappen onderneem ik’.

Ik stel mijzelf ten doel dat ik heldere doelen wil formuleren die ik daadwerkelijk wil realiseren door de zinloosheid van mijn huidige bestaan, mijn zucht naar drank rechtvaardig prominent in mijzelf existeert; waardoor ik mijn eetpatroon veronachtzaam en fysiek Gewaar ben dat mijn stoelgang is verstoord met een pijnlijke ontlasting tot gevolg. Ik realiseer mij dat wat ik reflecteer op anderen informatie betreft in mijn geest waaraan ik betekenis en woorden aan toeken als mijn waarneming en waarheid. Een illusie is die ik zelf manifesteer, waarmee ik de keuzes van anderen belerend veroordeel alsof de werkelijkheid binnen mijn wereld en realiteit de juiste is.

Ik las een oprechte ondersteunde blog. Klik hier.

 

Geef een reactie

