Dag 370 Search for Empathy – Self-forgiveness.

Breng ik mijzelf ertoe om bepaalde morele principes die ik hanteer onder ogen te komen?

Context See previous blog.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik participeer in mijn kind personage; nog steeds verwacht en verlang dat mijn ouders zich onvoorwaardelijk in mijn gevoelens willen verplaatsen.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik verlang naar begeleiding, bevestiging en begrip voor mijn kind personage; niet realiseer inzie en begrijp dat ik door mijn onvoorwaardelijke eis in mijzelf weerstand manifesteer en mijzelf profileer als het angst personage dat niet wordt gezien en gehoord door anderen waarvan ik verlang dat zij mijn belang eens onder ogen moeten komen.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mijzelf het angst personage heb ontwikkelt.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard in relatie tot mijn vader mijn angst personage zich manifesteerde waardoor ik alert en voorbereid ben op afwijzing en kritiek naar aanleiding van mijn bijdrage.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard om mijn spontaan en onbevangen kind zijn personage als bijdrage/uiting van mijn levenslust niet te laten zien.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik de keuze maak dat ik niet langer spontaan en onbevangen durf te zijn in mijn zijn omdat ik dacht/denk dat ik door anderen werd; veroordeeld wordt.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat mijn angst personage is ontstaan naar aanleiding van kritische ogen die ik waarnam; naar aanleiding van mijn veronderstelling/interpretatie in relatie tot kritische ogen in mijzelf angst heb aanvaard en toegestaan die ik niet in de ogen keek in de ogenblikken dat ik onbevangen en spontaan wilde zijn, bijvoorbeeld tijdens eten en gezellig samenzijn met het gezin.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik ging focussen en mijn angst personage op mijn vader projecteerde naar aanleiding van zijn blikken tijdens momenten van gezellig samenzijn omdat ik in mijzelf de gedachte had aanvaard en toegestaan ‘hij focust op mij en houdt mij permanent en nauwlettend in de gaten’.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mijn reacties rechtvaardigde door mijn veronderstelling dacht dat mijn vader mij nauwlettend in de gaten hield; binnen mijn mindbewustzijnssysteem negatief geladen energie genereerde; uit angst voor kritiek en afwijzing; wat zich in mij als het alerte observatie personage manifesteerde waardoor ik onzeker werd en bang en tijdens gezellig samenzijn voorbereid was op voorspelbare onvoorspelbaarheid waardoor ik krampachtig vreesde voor de bom die ieder moment kon barsten, waaraan de oorzaak van mijn denken ten grondslag ligt met tot gevolg dat mijn mind personages zochten; alert en voorbereid waren op ‘door de participatie in mijn’ energetische veronderstelling die energie die mijn bevestiging werd; herkende naar aanleiding van zijn uiterlijke oogopslag kenmerken; hetgeen ik benoemde, interpreteerde en betekenis aan gaf in gedachten en woorden; ‘ik haat jouw om jouw afwijzing’; hetgeen ik door zijn oogopslag; en manier van kijken als zodanig in mijzelf geïnterpreteerd ervaren; als negatieve  emotionele energie geactiveerd werd haat, kritiek en afwijzing reactie; afwijzing in mijzelf aanvaard en toegestaan van mijn spontaan kind zijn.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik in relatie tot mijn vader in mijzelf het vrees personage heb aanvaard en toegestaan waardoor ik mijn angst voor vrees ging uitspelen en bevestigen door mijn angst voor vrees op hem te projecteren.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik in reactie op en naar aanleiding van zijn oogopslag zag als bevestiging; dat ik zijn oogopslag aanleiding werd voor mijn vrees personage.

Als en wanneer ik mijn manier van kijken rechtvaardig om mijn vreesreactie te rechtvaardigen, zijnde andermans schuld, dan Stop ik en Adem.

Ik realiseer mij zie en begrijp dat ik naar aanleiding van mijn idee dat andermans kritische oogopslag verantwoordelijk was voor mijn vreesreactie; mij realiseer zie en begrijp dat ik mijn verantwoordelijk ontloop; mijzelf niet effectief ondersteun om mijn verstoorde beeld wat ik heb van gezellig samen zijn te stoppen; omdat ik anderen verantwoordelijk maak, is ontstaan naar aanleiding van mijn gedachten: zij zijn kritisch en hebben commentaar op mijn tafelmanieren; smakgeluiden of ellebogenwerk heb ervaren als veroordeling; hetgeen ik als vrees personage interpreteer als ongehoorzaamheid, kritiek en falen.

Ik stel mijzelf ten doel dat ik reacties die ik Gewaar ben op momenten dat het aan tafel gezellig is of in momenten dat ik de reacties van anderen vrees zal stoppen.

Search for Empathy

Geef een reactie

