Dag 365 Proper Care

Voor context blog 364 ‘terwijl ik bezig ben met een taak, raak ik afgeleid. Vervolgens verleg ik impulsief en abrupt mijn aandacht naar een andere activiteit’. Ik realiseer mij zie en begrijp dat ik niet geduldig ergens mee bezig kan zijn omdat mijn aanwezigheid en aandacht in het huidige moment vervaagd, voor iets nieuws.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat terwijl ik bezig ben met een taak afgeleid raak, impulsief en abrupt mijn aandacht verleg naar een andere activiteit’.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik ongeduldig mijn aanwezigheid en aandacht verleg het contact met mijn taak in het huidige moment vervaagd omdat ik impulsief en abrupt kies voor iets nieuws.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik gedrag van G zag als ongeduldig voorbeeld gedrag waaraan ik mij kon ergeren, irriteren en zich in mij nar aanleiding van mijn interpretatie van dit gedrag stress ontwikkelde

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan dat ik mijn erger aan dit gedrag van G en realiseer omdat G niet de aandacht kon opbrengen om aandachtig en aanwezig in hier te luisteren naar mijn verhaal, dat ik het gedrag van G veroordeel. Als en wanneer ik gedrag van G veroordeel omdat ik verlang naar geduldigheid en aandacht voor mijn verhaal, dan stop ik en Adem. Ik realiseer mij dat G altijd afgeleid raakt als ik iets wil vertellen. Als en wanneer ik afgeleid raak en mijn aandacht en aanwezigheid in Hier verlies/vervaagd omdat ik denk dat G altijd afgeleid raakt zodra ik iets wil vertellen, dan stop ik en Adem. Als en wanneer mijn aandacht vervaagd, dan stop ik en Adem.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard omdat mijn aandacht vervaagd dat ik vervolgens impulsief/abrupt een lopende activiteit afbreek. Als en wanneer ik overweeg dat impulsief/abrupt een lopende onvoltooide taak afbreek voor een andere activiteit, dan stop ik en adem. Ik realiseer mij zie en begrijp dat ik door iets ben afgeleid kies voor iets nieuw mijn lopende taak abrupt/impulsief afbreek een patroon is wat ik in mijzelf herken. Ik stel mijzelf ten doel dat ik in deze blog punten in mijn mind die mij afleiden wil openen.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik een rapportage activiteit uitstel. Als en wanneer ik een rapportage activiteit uitstel, dan stop ik en adem. Ik realiseer mij dat rapporteren een belangrijke activiteit betreft om inzage in de productiviteit, bijstelling of verbetering van de huidige taakuitvoering te realiseren. Ik realiseer zie en begrijp mij dat ik bij een volgende vraag die bij mij een nieuwe taak impliceert dichtklap afgeleid raak en over stap mijn aandacht afleid van mijn huidige taak naar een nieuwe taak waardoor ik mijn huidige taak veronachtzaam.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mijn aandacht verleg geïnitieerd  vanuit een externe vraag, aandacht schenk aan deze vraag waardoor ik de afstemming met mijn huidige bezigheid verwaarloos. Als en wanneer ik afgeleid raak van mijn huidige taak omdat er iets nieuws voorbij komt, dan stop ik en adem. Ik realiseer mij dat ik impulsief en alert mijn aandacht verleg en de afstemming en bijdrage aan mijn in Hier bezigheid verlies doordat ik reageer op  een externe prikkel. Ik stel mijzelf ten doel dat ik mijn commitment zal moeten geven aan de taken en bezigheden waaraan ik mijn commitment toezeg.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mijn huidige taak verwaarloos niet tot een routine maak omdat mijn aandacht afdwaalt. Als en wanneer ik door een externe prikkel mijn aandacht verlies, dan stop ik en adem. Ik realiseer mij dat ik vasthoudender en niet nalatig moet zijn in de uitvoering van dat waaraan ik mijn commitment verleen, in deze blog is dit een rapportage activiteit waarmee de continuïteit en afstemming van werkzaamheden inzichtelijk geoptimaliseerd wordt. Ik ga met mijzelf het commitment aan dat ik een overzichtelijke todo planning maak waaraan ik punt voor punt en structureel werk volgens deze lijst waardoor nu nog abstracte taken routine tanken worden waaraan ik mijn commitment heb verleend.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik een handeling uitstel die op dat moment uitgevoerd moet worden. Als en wanneer ik ervoor kies dat ik mijn rapportage activiteit uitstel, dan stop ik en adem. Ik realiseer mij dat deze rapportage taak, die op de werkplek net is ingevoerd waardoor ik deze taak onvoldoende fysiek eigen tot routine heb gemaakt omdat ik afgeleid raak. Ik ga met mijzelf het commitment aan dat ik naar een effectieve manier zoek die mij effectief ondersteunt niet langer mijn taak verzuim die ervoor zorgt dat ik deze specifieke rapportage taak eerst/wel uitvoer.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik door het abrupt en impulsief afbreken van een rapportage handeling door deze verandering het overzicht op mijn rapportage werkzaamheden verloor. Als en wanneer ik abrupt en impulsief zonder bewuste aanleiding Gewaar een activiteit wil afbreken, dan stop ik en Adem. Ik realiseer mij dat ik afgeleid door een externe prikkel of vraag van een klant innerlijk participeer in mijn mind en de keuze maak dat ik deze externe afleiding toesta en aanvaard als manier dat ik de verantwoordelijkheid om deze taak te volbrengen afbreek waardoor ik mijn huidige taak veronachtzaam.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik abrupt en impulsief een lopende rapportage activiteit ontwijk. Als en wanneer ik mijn verantwoordelijkheid ontwijk, dan stop ik en Adem. Ik realiseer mij dat ik mijn woorden eerst beter moet overwegen alvorens over te gaan tot mijn abrupte/impulsieve keuze en besluit dat ik mijn huidige activiteit inruil voor iets nieuws dat voorbij komt.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik inadequaat en inconsequent heb gehandeld en daardoor mijn verplichting om rapportage taken te verrichten heb verwaarloost. Als en wanneer ik inadequaat, inefficiënt en inconsequent wil handelen door abrupt en impulsief van koers te veranderen, dan stop ik en Adem.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik gisteren op mijn werk een rapportage handeling heb uitgesteld omdat er een activiteit tussen kwam.
Als en wanneer ik abrupt en impulsief een rapportage taak uitstel, dan stop ik en Adem.

Als en wanneer ik beslis dat ik abrupt en impulsief kies voor een andere taak die er tussen komt, dan stop ik en Adem. Ik realiseer mij zie en begrijp door ervaring – vorige stage – het werk gaat stapelen waardoor het voor mij steeds lastiger wordt om te beginnen want rapportage taken gaan stapelen en lijken onbegonnen werk.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik vaak impulsief en abrupt, ongeïnteresseerd, onverschillig en laconiek routineklusjes zoals opruimen, schoonmaken, post bijhouden, rekeningen betalen, telefoontjes plegen uitstel. Als en wanneer ik zuchtend mijn weerstand Gewaar wordt omdat ik routineklusjes voor mij uit wil schuiven, dan stop ik en Adem.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik besluit om mijn routineklusjes uit te stellen in mijzelf spanning en onuitgesproken irritaties manifesteer wat bij draagt aan onnodig méér stress. Als en wanneer ik onuitgesproken irritaties in mijzelf ervaar naar aanleiding van uitstelgedrag, dan stop ik en Adem. Ik realiseer mij zie en begrijp omdat ik routineklusjes uitstel dat mijn stressniveau oploopt. Ik stel mijzelf ten doel om de achterstand in te halen en vervolgens de discipline op te brengen om rapportage werkzaamheden consequent bij te houden. Ik realiseer mij zie en begrijp door adequaat en consequent taken verrichten op termijn mijn opgelopen stressniveau zal dalen. Ik realiseer mij zie en begrijp dat mijn keuze om taken uit te stellen ontstaat door mijn interpretatie van externe invloeden want het uitstellen van routine klusjes werd ik Gewaar na mijn aanmelding op een datingsite. afleiding wat in mij manifesteert als stress.

Wordt vervolgd in volgende blog. Daarin beschrijf ik dat ik verlang naar geduldige aandacht en hoe mijn aandacht vervaagd door mijn verlangen.

 

 

 

 

 

Geef een reactie

