Dag 357 zeurkous

Ik kan mij herinneren dat een vriend eens opmerkte dat ik niet zo moest doorzagen op een onderwerp en tevreden moest zijn met zijn antwoord naar aanleiding van mijn vraag. In een van mijn blogs heb ik iemand als zeurkous omschreven. Ik realiseer mij dat ik toen dacht ‘wie is er nu werkelijk een zeurkous’ lol. It’s moi the one.

Vandaag zag ik een tv-programma waarin mijn gedachte zeurkous werd getriggerd. Twee dames die op zoek zijn naar een woning in Italië. Samen met de presentator van het programma gaan zij 3 woningen bezichtigen. Na bezichtiging van een woning vraagt de joviale verslaggever of zij een indicatie hebben over de hoogte van de verkoopprijs. Beiden benoemen afzonderlijk een bedrag naar aanleiding van hun impressie. De presentator zegt hen dat het bedrag lager is en benoemt dit. Dit valt 15.000 euro lager uit dan hun beschikbaar budget waarna een van hen met een lach op haar gezicht zegt dan valt er nog te onderhandelen over de uiteindelijke verkoopprijs!!!

Ik realiseer mij dat ik in reactie schiet en vervolgens mijn hoofd wegdraai en met mijn mond een stsss geluid maak en denk stelletje zeikers.

zeur (zn) :
drein, klepzeiker, teemkous, zaag, zageman, zager, zanik, zeikerd, zemelknoper, zeurkous, zeurpiet, zever, zeveraar

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik naar aanleiding van een externe opmerking in mijzelf participeer in de gedachte die manifesteer en denk ‘wat een gezeik’.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik in reactie schiet nadat de presentator het bedrag noemt dat 15.000 euro lager uitvalt waarna een van hen met een lach op haar gezicht zegt dan valt er te onderhandelen over de uiteindelijke verkoopprijs!!!

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mijn hoofd wegdraai, met mijn mond een tsss geluid maak en denk stelletje zeikers.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mijn reactie als denigrerend ervaar.

Als en wanneer ik naar aanleiding van een externe reactie ervaar dat ik mijn hoofd wegdraai en mijn denigrerende mening kenbaar maak door middel van een tsss geluid omdat ik denk stelletje zeikerds, dat stop ik en adem.

Ik realiseer mij dat G in het verleden vergelijkbaar gedrag vertoonde naar aanleiding van mijn enthousiasme. Ik ga met mijzelf de verbintenis aan dat ik mijn reacties stop naar aanleiding van externe uitspraken waardoor ik een oordeel heb over het feit dat ik zoals in dit voorbeeld het enthousiasme, opgewektheid, blijdschap en onderhandel mogelijkheid en hun anders handelen dan ik van mening ben veroordeel.

mopperaar (zn) :brompot, zemel, zemelaar, zeurkous, zeurpiet

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mij vaak geërgerd heb aan voorbeeld gedrag van personen uit mijn omgeving waarvan ik dacht wat ben jij een brompot, mopperaar of zeurkous omdat ik dacht ben eens positief en ‘loop niet voortdurend zo te zeiken’lol.

Wat is een gedachte.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mijn ervaring naar aanleiding van gemopper gedrag geïnterpreteerd heb als gedachte/herinnering als zodanig negatief geladen in mijzelf heb aanvaard en toegestaan waarmee ik mijn ergernis onderhoudt hetgeen zich in mij manifesteert naar aanleiding van mensen die voortdurend aandacht schenken aan negativiteit en niet daadwerkelijk in Hier participeren, waarop ik focus en naar aanleiding van enthousiasme geërgerd ben.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mij te weinig besef dat ik diegene ben die mijn negativiteit voedt

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat in reactie schiet niet onder ogen kom.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard ik denk ‘wat een gezeik’ lol.

Als en wanneer ik reageer op anderen, dan stop ik en adem.

Ik realiseer mij dat ik mijn mind reacties onderhoud zodra ik mijn mening gewaar ben voor mij de aanleiding vormt om mijn reacties te stoppen.

Geef een reactie

