Dag 356 onverschillig gedrag

Voorafgaand aan een afspraak neem ik een biertje/alcohol. Wat verwacht ik in mijzelf vooraf aan deze afspraak? Waarnaar hunker ik? Op het moment dat ik dit biertje neem en dit besluit/keuze maak ben ik inmiddels zover voorbereid dat ik wel naar mijn afspraak wil gaan. Welke gedachten en verwachtingen/beeld heb ik over het verloop van de afspraak? Omdat ik dit eerste biertje pak merk ik in mijn hoofd een omslag en verandering die mij totaal onverschillig maakt waardoor ik niet verschijn op de afspraak. Wat wil ik vermijden?

Ik merk deze verandering in Gewaarzijn op alsof er een grens wordt getrokken in mijn hoofd die mij afschermt van mijn verantwoordelijkheid en besluit om naar mijn afspraak te gaan. Nadat ik mij Gewaar wordt van deze verandering neem ik het besluit dat ik mijn afspraak niet naleef.

Onverschillig gedrag komt voort uit het verkeerd verwerken van mijn emoties. Zie mijn vorige blog. Hierin beschrijf ik in het kort dat ik alternatieven voorstel aan mijn gesprekspartner. Zij reageert anders dan verwacht. Hierdoor worden gedachten in mijn mind zichtbaar en denk ik dat mijn bijdrage geen verschil maakt, bij haar, omdat ik begrip, steun en van haar excuus verwacht. Dit naar aanleiding van mijn communicatie waarin ik vraag en verzoeken doe om een afspraak te maken waarin ik voornemens ben om de zaken die in mij spelen, te bespreken. Tijdens de afspraak wordt het verlangen in mij om goede afspraken te maken genegeerd wordt.

Ik realiseer mij dat ik mij afhankelijk maak van haar reacties/feedback. Ik realiseer mij zie en begrijp dat ik mijn gemis aan emotionele voeding, waarnaar ik verlang, in mijzelf wil herstellen waardoor ik, door dit gemis van mijn gesprekspartner, van slag raak en boos ben. In haar reactie reageert zij zonder fysieke uitdrukking op haar gezicht, emotieloos en zonder glimlach.

Ik realiseer mij dat ik veiligheid en voorspelbaarheid verwacht die mijn gesprekspartners mij bieden en de mensen waarmee ik een intieme relatie aanga. Ik realiseer mij dat ik op school gepest werd en dat mijn ouders druk waren met zichzelf en hun beslommeringen. Daarnaast werd er misbruik gemaakt van mijn naïviteit en onwetendheid omdat ik onbekend was met de intenties van personen en de gevolgen ervan die ik toen niet gecommuniceerd heb uit angst voor de kritiek die ik verwachte naar aanleiding van mijn gedrag.

Ik realiseer mij een beeld van M die als ik behoefte had aan positieve bevestiging vaak onverschillig reageerde.

Ik realiseer mij dat ik positieve feedback verwacht en een glimlach die mij positief bevestigt naar aanleiding van mijn bijdrage waarin ik openlijk mijn vragen en verlangen om te communiceren bespreek.

Ik realiseer mij dat mijn verwachting en verlangen is gebaseerd op het ontvangen van positief geladen feedback in de vorm van een glimlach die mij bevestig dat ik niet onverschillig ben omdat ik onverschilligheid verwacht, want op mijn vraag naar begrip verwacht ik een onverschillige reactie, omdat deze reactie binnen mijn mind als onverschillige reactie verwacht naar aanleiding van mijn bijdrage.

Ik realiseer mij dat ik geen controle kan uitoefenen op mijn emoties. Ik verlang van anderen dat zij mijn gemis aan controle voeden door mijn gemis positief te bevestigen met een glimlach en positieve feedback in de vorm van excuus/begrip en of woorden uitspreken waarin ik een blijk van waardering en erkenning voor mijn gemis verlang/herken waarin zij laten merken dat men mij aanhoort en mijn bijdrage serieus neemt.

Ik realiseer mij dat ik als kind geprobeerd heb dat ik door anderen gewaardeerd werd. Dat anderen mij erkennen en zien als volwaardig persoon met behoeften en verlangens. Steun en begrip dat ik door hen bevestigd werd dat ik het onvolwaardig waard ben om mijn verdriet, teleurstelling, pijn en blijdschap te mogen uiten zonder kritiek op mijn uiting te krijgen.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf toegestaan en aanvaard heb om voorafgaand aan een afspraak alcohol te misbruiken/gebruiken.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mijn mind bevestig dat ik alcohol gebruik.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mijzelf wegleidt van mijn verantwoordelijkheid.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik door mijn keuze kies voor dit misbruik.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mijn verantwoordelijkheid misbruik, mijn betrouwbaarheid verspeel omdat ik denk en daadwerkelijk door mijn handeling merk dat alcohol mij onverschillig maakt.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat alcohol mij laat zien en aantoont dat ik de onverschilligheid in mijn mind Gewaar wordt nadat ik de eerste alcoholische consumptie nuttig.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat onverschilligheid mij bestuurt en aanzet om alcohol verantwoordelijk te maken voor mijn besluit en alcohol gebruik als middel en dekmantel waarachter ik mij kan verstoppen om de consequenties van mijn keuze te verbloemen waarin ik mijzelf toesta en aanvaard om alcohol te drinken.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik geen richting geef aan mijn onverschilligheid als ervaring.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf toesta en aanvaard dat ik mijzelf toesta om naar de supermarkt te gaan om meer van dit middel door de actieve onverschilligheid in mijzelf hiertoe besluit.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik geen verschil maak door mijzelf ter verantwoording te bewegen om door deze ervaring van onverschilligheid te ademen en mijzelf te stoppen en geen richting bepaal en niet verantwoordelijk ben voor de consequenties om ongeoorloofd afwezig te zijn.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik zonder belangstelling en betrokkenheid voor mijn verantwoordelijkheid besluit om de afspraak te ontwijken door geen richting te bepalen met de vaardigheden die ik heb geleerd.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard nadat ik besluit om niet naar de afspraak te gaan mij realiseer dat ik denk dat ik benieuwd ben en vol belangstelling uitzie of de personen waarmee ik een afspraak heb belangstelling hebben en betrokkenheid tonen voor de reden van mijn afwezigheid.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik denk en vervolgens onderzoek of het de mensen waarmee ik een afspraak heb wel of niet koud laat of ik wel of niet aanwezig ben tijdens de afspraak.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf toegestaan en aanvaard heb dat ik laks ben en mijzelf toesta dat ik anderen verantwoordelijk maak om te onderzoeken of zij mijn afwezigheid ervaren als gewenst of ongewenst.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mij realiseer dat mijn afwezigheid om het even is, anderen aanzet dat zij mij bevestigen dat zij mijn afwezigheid gemist hebben.

Als en wanneer ik onverschilligheid toelaat als de onverschilligheid die mijn wereld en realiteit weerspiegelt, dan stop ik en adem.

Ik realiseer mij zie en begrijp dat wat ik in mijzelf als onverschilligheid, laksheid, koudheid en gebrek aan belangstelling ervaar mijn interpretatie is van mijn gedrag, verlangen en verwachting hetgeen ik ergens in mijn leven overeenkomstig de hoedanigheid onverschilligheid manifesteer, overeenkomstig deze manifestatie heb aanvaard en toegestaan naar aanleiding van mijn verlangen en gebrek aan onvoorwaardelijke steun, begrip, affectie, waardering en knuffels, hetgeen ik in mijzelf als negatief geladen gemis heb ervaren, in de vorm van onverschilligheid ervaar.

Ik stel mijzelf ten doel dat ik mijn ontwijk gedrag specifieker onder ogen kom en vertaal naar gecorrigeerde doelen.

Geef een reactie

