Dag 352 Opinion

Opinion sounds like onion. In this blogs I am peeling my opinion about miscommunication.

Omdat ik van mening ben dat nadat ik een bericht stuur de ontvanger van mijn berichten binnen een redelijke termijn van een dag terug reageert.

Wij, de ontvanger en ik, zijn beiden verantwoordelijk voor een gezamenlijk project. Via app. berichten heb ik aan haar meerdere/verscheidene verzoeken tot overleg gericht/gedaan. Verzoeken tot een bel moment afspraak, app. verzoeken voor data plannen om elkaar te ontmoeten en voor overleg met het team en een voorstel om een gepland tijdstip voor een ontmoeting te verplaatsen waarop ik vervolgens niets terug hoor/lees. Geen respons. Haar tegenargumenten: ik ben druk met mijn baan, dus een tegenreactie kan erbij inschieten.

Sounding: mening – ik meen/veronderstel dat terug reageren op mijn verzoek met een reactie binnen een dag realistisch is. Mijn collega moet/ik verwacht en verlang van haar dat zij meer aandacht moet besteden aan feedback overeenkomstig mijn communicatie behoefte naar aanleiding/in relatie tot mijn berichten. Ik meen dat zij mij van aandacht moet voorzien waardoor ik mij serieus genomen voel. Want ik vind haar argumenten koud, onpersoonlijk, niet empathisch, niet oprecht, niet gemeend. Ik meen dat zij in haar feedback laconiek en onverschillig reageert.

Mening = gemeen – niet gemeen – in onze communicatie zitten wij niet op een lijn.

Ik verwacht duidelijkheid en ervaar irritatie. Zij vraagt mij/ is van mening dat ik haar herinner en mijn voorgaande bericht herhaal en haar nogmaals een bericht stuur. Dat ik aandacht schenk aan haar behoefte in tegenstelling tot dat ik aandacht verlang voor mijn bijdrage.

Vertalingen van mening

zelfstandig naamwoord
opinion mening, advies, opinie, standpunt, overtuiging, visie
impression indruk, impressie, afdruk, druk, oplage, mening
mind geest, gedachten, mening, verstand, gemoed, ziel
judgment oordeel, vonnis, uitspraak, mening, overleg, zienswijze
judgement oordeel, vonnis, uitspraak, mening, overleg, zienswijze
outgivingng verklaring, mening, uiting
estimation schatting, raming, waardering, oordeel, achting, mening
faith geloof, vertrouwen, trouw, fiducie, mening
conception opvatting, begrip, voorstelling, ontwerp, gedachte, mening
supposition veronderstelling, onderstelling, hypothese, mening
counsel raad, advies, advocaat, raadgeving, overleg, mening
say zeggenschap, mening

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik in relatie tot overleg en feedback een terugkoppeling verwacht en waardering opeis voor mijn bijdrage omdat ik van mening ben nadat ik meerder berichten heb verstuurd om afspraken in te plannen dat ik deze bijdrage in de vorm van een tegenreactie mag verlangen.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard te denken wat een dom kind dat jij niet terug reageert op mijn berichten

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik naar aanleiding van miscommunicatie het geloof en mijn vertrouwen in de bijdrage van de ander verlies

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mij door dit laconiek en onverschillig gedrag niet serieus en onheus bejegend voel

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mij miskend voel door de onverschillige reactie van mijn co-coördinator waar ik van mening ben dat ik als eerste benaderd werd voor deze rol door de leidinggevende ben gepasseerd

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik deze leidinggevende nog een email heb gestuurd met het verzoek tot een gesprek om verheldering over zijn keuze tot deze passeer beslissing

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik woede ervaar naar aanleiding van mijn keuze om in te stemmen met deze manier van werken en dat ik ontevreden ben over de voortgang van de samenwerken omdat ik deze manier van werken ervaar alsof ik een stuk vuil ben en als een stuk onbenul in de hoek wordt gezet

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik veronderstel dat ik mij onheus laat behandelen

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat over mij heen laat lopen en mijn argumenten niet communiceer aan degene die het betreft, in deze versie is dit de leidinggevende die mij de functie van coördinator aangeboden heeft naar aanleiding van oriënterende kennismakingsgesprekken en mij vervolgens via een koud emailbericht te verstaan geeft dat er nog een coördinator is aangesteld.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mij naar aanleiding van dit bericht gepasseerd voel en gekrenkt werd/ben in mijn waardigheid omdat er door de leidinggevende lacherig gereageerd werd naar aanleiding van de oprechtheid in mijn CV met betrekking tot de openheid over mijn verleden.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik niet meer actie heb ondernomen om wel een gesprek te organiseren met de vorige leidinggevende.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat de vorige leidinggevende uit beeld is verdwenen en dat ik naar aanleiding van mijn verzoek tot een gesprek over de werkwijze te laat en niet mijn frustratie gecommuniceerd heb.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik naar aanleiding van mijn miscommunicatie boos ben op de co-coördinator en haar verwijten maak dat zij een …kind is.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik naar aanleiding van deze gang van zaken weer aan het bier ben gegaan en bij de gedachte aan de onverschillige communicatie van de co-coördinator denk wat ben jij een verschrikkelijk …kind in mijzelf boosheid ervaar en denk aan alcohol kopen bij de supermarkt.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mijn manier en communicatie-rol naar aanleiding van dit proces eens grondig moet onderzoeken en specifiek en effectief actie moet ondernemen omdat ik mij realiseer dat als mensen hun afspraken volgens mijn beeld en mening niet nakomen dat ik mij oprecht kut/gepasseerd voel alsof ik totaal onbelangrijk ben en onzichtbaar gepasseerd wordt alsof ik niets voorstel.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik van anderen verwacht dat zij overeenkomstig mijn communicatie beeld en gedachten met mij corresponderen mij realiseer zie en begrijp dat ik ga resoneren met mijn behoefte aan aandacht en gezien worden.\ dat ik een serieuze partner ben die wel zijn afspreken wil naleven en door de manier van communiceren van de co-coördinator totaal ontregeld raak en van slag ben omdat ik mijn positie niet inneem en met stellige argumenten kom die anderen laat zien en begrijpen dat zij rekening moeten houden met mijn vragen naar aanleiding van de mondelinge afspraken die ik heb gemaakt met de eerste leidinggevende.

Wordt vervolgd

Geef een reactie

