Dag 351 Living word: scepticisme

Eens verslaafd altijd verslaafd. Verslaafd!!! Maar waaraan?

Scepticisme: het standpunt van sommigen, die aan alles twijfelen. De gezonde vorser, die kritisch is en voorzichtig, blijft sceptisch, totdat hij door de feiten overtuigd wordt. De scepticus is nooit te overtuigen.

Feit is dat informatie specifiek moet zijn.

Wat betekent de uitdrukking informatie?

de informatie

zelfst.naamw. (v.)

Uitspraak: [ɪnfɔrˈma(t)si]

gegevens die je kennis vergroten

Voorbeelden: `Alle informatie over de cursus staat op onze website.`, `Ik zal informatie over deze speciale reis inwinnen bij het reisbureau.`
Synoniem: Info
ter informatie (om te informeren) `Ter informatie geef ik u deze folder mee.`

Informatie [1]

Informatie is al wat van buitenaf (zender) als bericht, als overdracht van kennis of gegeven tot iemand komt.Informatie kan bij een gebruiker (ontvanger) de kennis over of het inzicht in bepaalde zaken vergroten. Informatie kan ook als ‘trigger’ werken voor de gebruiker (ontvanger) en hem tot bepaalde acties (gedachten, gedrag) aanzetten of emoties, gevoelens, beelden, herinneringen of woorden bij hem opwekken.

 Informatie [2]

Geformaliseerde (op informatiedragers gezette) gegevens die voor gegevensverwerkende machines zoals computers als invoer kunnen dienen. Dit is de betekenis van de term informatie in de huidige informatietechnologie. Men bedoelt met informatie gegevens in de vorm van alfanumerieke velden die op formele wijze zijn opgeslagen in databases. Met de ontwikkeling van multimedia en virtual reality kan de computer ook niet-geformaliseerde en ongestructureerde gegevens, en daarmee allerlei immateriële producten, opslaan. Wij gebruiken in dit boek de term informatie in deze betekenis weinig. Onze voorkeur gaat uit naar termen als ‘gegevens’, ‘documenten’ of ‘objecten’ [2].

http://home.kpn.nl/daanrijsenbrij/vision/nl/begrip2.htm

Een voor de mens begrijpbaar bericht of gegeven.

http://www.expertisecentrumdavid.be/davidproject/teksten/DAVIDbijdragen/Woordenlijst.pdf

Informatie is: berichten, nieuws, en alles wat iets toevoegt aan wat we al wisten of verwachtten. De vrijheid van informatie is in het VN-verdrag (BuPo) omschreven als de vrijheid tot het zoeken, ontvangen en uitdragen van inlichtingen en ideeën van welke aard en in welke vorm dan ook, ongeacht grenzen. De wet kan hieraan echter beperkingen opleggingen, bijv. ter bescherming van de rechten van anderen en van de openbare orde. Schendingen van het recht op informatie heten censuur zie verder…

https://www.amnesty.nl/mensenrechten/encyclopedie/informatie

Mijn interpretatie bevat informatie waarmee ik mijn wereld en realiteit vergelijk, hetgeen gedachten bevat voorzien van gegevens verkregen uit voorbeelden, ervaringen en herinneringen waarmee ik overeenkomstig de gegeven omstandigheden, context, gebeurtenissen of mensen, aanwezige feiten in mijzelf orden, hetgeen ik als zodanig in mijzelf heb aanvaard en toegestaan.

Naar aanleiding van contacten met hulpverleners uit de verslavingszorg heb ik overeenkomstig hun informatie verstrekking in mijzelf aanvaard en toegestaan ‘eens verslaafd altijd verslaafd, werd ik sceptisch met betrekking tot het gebruik van alcohol.

Sounding: sceptisch= the fear kept in me. So this thoughts kept the fear actual as existance within me. It kept me away from alcohol and alcohol drinking contexts and atmosfeers where my friends drink alcoholic drinks. Kept = bewaard. Keep=stick into the mantra thinking fear.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard ik werd de scepticus

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik scepticus werd die zijn wereld en realiteit vergeleek met informatie van zogenaamd goedbedoelende professionele hulpverleners.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik toen ik wel alcohol gebruikte dacht ik: ik heb gefaald.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard nadat ik een uitglijder had dacht ik ben mislukt.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mijn wereld en realiteit vergeleek met informatie van anderen en dacht ‘het is mij niet gelukt om droog te blijven’.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat de gezonde vorser in mij twijfelde aan mijn zelfoprecht, gedachten produceerde, mij óók ooit heeft aangezet tot gedachten die mij ondersteunde te denken dat ik mijn leven kon veranderen.

Ik realiseer mij zie en begrijp dat het effectief is om sceptische overtuigingen in mijzelf te betwijfelen en onderzoek naar het gebruik van alcohol te ervaren want nadat ik drienenhalfjaar droog heb gestaan dronk ik per vergissing een teug alcoholisch bier uit een glas dat gebroederlijk naast mijn glas stond gevuld met alcoholvrij bier.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik door uitspraken van verslavingsdeskundigen in mijzelf scepsis en angst heb ontwikkelt ten aanzien van mijzelf toestaan om alcohol te drinken.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard te denken ik mag geen alcoholisch bier drinken ontleend heb aan de mantra want eens verslaafd is altijd verslaafd.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf toegestaan en aanvaard heb dat als ik drink mij vergist heb

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat mijn ouders per vergissing en ongepland in verwachting waren geraakt van Janneman

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik gedacht heb naar aanleiding van de woorden van een medewerkster van ouders die mij vertelde dat ik een vergissing was en dat mijn ouders door mij moesten trouwen dacht dat zij vaak ruzie hadden door mij

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard omdat ik mij realiseer zie en begrijp dat de woorden die ik heb gedacht mijn angst en weerstand veroorzaken, gegevens zijn die ik als informatie vergelijk met de aanwezige informatie in mijzelf waaraan ik mijn gedrag ontleen waarvoor ik niemand anders dan mijzelf verantwoordelijk kan maken.

Als en wanneer ik anderen buiten mij verantwoordelijk maak voor mijn reactie dan stop ik en adem ik.

Ik realiseer mij dat ik de relatie leg tussen informatie in mijzelf en de gegevens die anderen buiten mij communiceren aanleiding vormt voor dat wat ik in mijzelf heb aanvaard en toegestaan.

Ik stel mijzelf ten doel om de informatie die kleeft aan woorden in mijzelf bron van onderzoek te maken in het kader van de zelfcorrecties die ik wil vertalen naar doelen die ik zelf bepaal naar aanleiding wat het beste is voor Alle Leven waarvan deze schrijfoefening onderdeel maakt in het ontkrachten van geladen energetische woorden.

Ben je geïnteresseerd om zelf verantwoordelijk te zijn voor de betekenis van jouw woorden die je dagelijks automatisch denkt en waardoor je niet effectief kiest om Levende Woorden keuzes te maken? Interesse om je Leven Woordenschat te wandelen, kijk dan op onderstaande link en meld je snel aan:

http://lite.desteniiprocess.com/

Geef een reactie

