Dag 346 Suppressed feelings pain and dissapointment

De implementatie van het instrument Zelfvergeving is een ogenschijnlijk eenvoudig instrument waarmee mensen effectief en efficiënt zichzelf kunnen ondersteunen. Met dit praktisch instrument kan men geduldig en bewust op ieder willekeurig moment Zelfvergeving uitschrijven, uitspreken en toepassen.

Omdat deze bewuste handeling toewijding, moed en oprechte motivatie vraagt biedt Zelfvergeving een effectieve manier die mensen niet langer verhinderd dat zij hun onderdrukte probleem, pijn, teleurstelling of uitdaging oprecht onder ogen komen.

Vaak is een probleem beladen met negatieve energie. Om een uitdaging heen hangt vaak een sfeer van positief beladen energie. Uit beide startpunten ontstaat een wisselwerking, polariteiten genaamd zoals pos./neg zwart/wit. Uitersten die beladen zijn die overeenkomstig hun aard energie genereert die ook fysiek waarneembaar is. Bijvoorbeeld vooraf aan een presentatie moet ik kokhalzen, zweten of nodig naar het toilet want mijn onderbuik protesteert. Op de gedachte die ik vooraf aan mijn spreekbeurt Gewaar ben kan ik bewust, gedachte voor gedachte, zelfvergeving uitschrijven.

Door mijn gedachte ik wil dat mensen begrip hebben voor mijn angst om voor een groep te spreken kan ik dit praktische instrument van Zelfvergeving toepassen.

Onderdrukt in mensen aanwezig kan ik deze beladen emotie, gevoel die verlangens en verwachting veroorzaken loslaten. Bijvoorbeeld ik wil graag aandacht van iemand omdat ik van deze persoon begeleiding wens bij mijn onzekerheid om voor een groep mensen mijn verhaal te doen. Vooraf aan mijn optreden verwacht ik vaak al een blamage. Toch verlang daarnaast van mijzelf dat ik de toehoorders onbevangen en oprecht te woord kan staan. Dit omdat ik hen wil informeren over dit praktisch instrument om uit mijn comfortzone te stappen.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat mijn gedachte mijn instrueren dat mensen begrip moeten hebben voor mijn angst om voor een groep te spreken.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat mensen geen begrip hebben voor mijn angst als ik hen hierover niet informeer.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik ongevraagd van mensen verlang dat zij begrip hebben voor mijn voor een groep staan spreekangst.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik weerstand in mijzelf ervaar door de backchat in mijn mind die gedachten produceren die mij het ene moment onzeker en het andere moment zeker maken energie produceert die ik fysiek gewaar ben door te zweten, pijn in mijn onderbuik en andere fysieke gewaarwordingen die ik ervaar.

Als en wanneer ik backchat ervaar dan stop ik en adem ik.

Ik wil deze informatie graag delen omdat het instrument Zelfvergeving mij de mogelijkheid heeft geboden om mijn zelf gecreëerde angst onder ogen te komen. Beide perspectieven heb ik in mijzelf onderdrukt in de vorm van positieve gevoelens en negatieve emoties. Uit deze wisselwerking ontstaat onzekerheid. Deze met pijn en teleurstelling beladen gedachten en beelden wil ik ontdoen van haar energetische lading. Hetgeen mij tot op heden hinderlijk heeft beïnvloed om deze stap daadwerkelijk te doen.

Door zelfvergeving schrijven ondersteun ik mijzelf praktisch want ik ontdoe mijn zelfgecreëerde angst in de vorm van beelden en gedachten van specifieke energie die eraan plakt.

Door de daadwerkelijke toepassing van het instrument Zelfvergeving kan ik dus de realiteit van het huidige moment binnen mijn wereld ervaren en ontdoen van energetisch positieve of negatieve aanhechting. Hierdoor  ben ik niet langer afhankelijk van anderen waarvan ik aandacht verlang en verwacht dat zij mij ondersteunen om mijn angst te overwinnen.

Omdat ik mijn ongeduld naar aanleiding van het thema geduld onder ogen kom realiseer ik mij dat ik in het verleden anderen verantwoordelijk heb gemaakt voor mijn tekort aan aandacht. Momenten waar ik heb gedacht kom alsjeblieft bij mij zitten, praat met mij, vraag hoe het gaat met mij, ik ben er ook hoor. Ik realiseer mij dat ik vaak over mijn verleden begin. Mijn manier hoe ik op negatieve wijze verlang naar aandacht voor hetgeen mij is overkomen.  Door deze twee uitersten van geduld met de manifestatie van ongeduld in mijzelf te vergelijken kom ik tot dit inzicht.

Ik stel mijzelf ten doel dat ik een praktische cursus ontwikkel om het praktische instrument zelfvergeving onder de aandacht te brengen onder mensen die niet beschikken over een computer, een vanzelfsprekendheid in deze tijd waar wij onbewust vanuit gaan dat ieder mens wel in het bezit is van zo’n apparaat.

Ik ga met mijzelf de verbintenis aan dat ik dit praktische instrument inzet in mijn plan naar zelfstandig ondernemerschap in combinatie met andere mensen, middelen, promotie en presentatie manieren om dit praktische instrument daadwerkelijk onder de aandacht te brengen.

Door deze manier van werken te wandelen lever ik mijn bijdrage aan hetgeen uiteindelijk het individuele verlangen en verwachtingen van afgescheidenheid in mensen overstijgt naar een manier van leven in een wereld waarin het beste voor Alle Leven fungeert als principieel startpunt.

Voor context zie voorgaande twee blogs.

 

Geef een reactie

