Dag 344 Never give up short term patience

Here I share my life-experience of how I realised, that – the only solution of facing the Darkness of self as the Mind: Is Self actually facing it – and how I spent most of my life, trying to suppress this Darkness through alcohol Positivity; but in the end – was only left with myself and the darkness I did not face/deal-with/stop.

I realized that the positive feeling I got out of drinking the beers gave me the positive impact and stop the influence off my suppressed negative uncertainty. Later, after I became sober, I was facing the Darkness within my mind. This soberness start with having short term patience by resist the first glass beer. So I had to learn seeing patience and after that walk this patience, breath by breath, physical aware. The long term patience, I had to learn never give up, walking short term patience moments, over and over again. So rather often fall than fail.

Patience in Dutch: geduld.

Ik duld niet langer mijn ongeduld. Ik duld niet langer mijn onvermogen om te wachten. Ik duld niet langer dat ik mijn onvervulde verlangen naar drank/aandacht niet kan uitstellen. Ik duld niet langer dat ik slachtoffer ben van de omstandigheden waar binnen ik onvoldoende aandacht krijg, wat ik als negatief heb ervaren, heb onderdrukt met alcohol zodat ik mij positief voelde en durf had om mijn zegje te doen in een groep war ik verlangde naar aandacht en mij realiseer dat ik zonder inhoudelijk iets toe te voegen aan een conversatie alleen maar woorden sprak uit mijn behoefte/verlangen/verwachting naar aandacht gevoed.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik het heb geduld dat ik met alcohol mijn fysiek Gewaarzijn heb ondermijnd.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik negatief geladen woorden in mijzelf vervangen heb door positief geladen alcohol woorden ‘als ik straks/zometeen voldoende drank op heb, durf ik in een groep in gesprek te gaan met mensen.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik dacht onder invloed van drank kon ik wel uit spreken wat ik bedoelde.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat wat ik bedoelde geladen positieve en negatieve mind energie bevatte.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik om de energie van mijn mind te stoppen geduld moest leren en de eerste pint die ik wilde vatten, moest laten staan

Als en wanneer ik neig naar een pint om mijn mind negativiteit te voorzien van positief geladen alcoholici woorden, dan stop ik en adem ik.

Ik realiseer mij, zie en begrijp dat positief geladen alcoholici ‘jargon’ woorden zijn die refereren aan korte termijn beloning, zoals snakken naar aandacht binnen een groep mensen als ik alleen zit en geen aandacht krijg van anderen, dit gewaar zijn ondergaan zonder de behoefte aan aandacht. wat ik in het verleden vervuld wilde zien omdat ik zonodig wilde praten met een van de aanwezigen die geïnteresseerd in gesprek was/is met iemand anders.

Ik realiseer mij zie en begrijp dat ik in het verleden naar aandacht verlangend op zoek zou gaan naar aandacht.

Vandaag heb ik dit fysiek ervaren tijdens een bijeenkomst. Ik heb dit moment geobserveerd in mijzelf en realiseerde mij vanavond tijdens een chat dat ik mijn reactie gewaar heb aanschouwd zonder een ander aan te spreken omdat er geen gedachte in mij opkwam die van mij verlangde dat ik een lopend gesprek interrumpeerde.

Ik stel mijzelf ten doel dat ik de komende dagen het woord geduld, waarin ik duld dat ik niet verlang of verwacht dat anderen verplicht zijn aan mij aandacht te schenken aan mijn aanwezigheid, mijn reactie op ik wil aandacht geduldig zal onderzoeken.

Ik stel mijzelf ten doel dat ik geduld oefen door niet te verlangen dat mensen verplicht aandacht schenken aan mijn aanwezigheid.

Een gedachte over “Dag 344 Never give up short term patience

  1. Pingback: Dag 345 Living word: Patience | Fear is not an Option Jan's Journey to Live

Geef een reactie

