Dag 335 Uncertainty replaced by thoughts of a hero

Hoe ik zal stoppen met leven in angst kan ik zelf realiseren door mijn reacties te stoppen.  Als kind leefde ik in afscheiding want ik verlangde naar een fictieve held.

Zie previous blog voor context.

Als en wanneer ik onuitgesproken positieve wensen, verwachtingen, verlangens en gedachten heb, informatie waarmee ik veronderstel dat ik mijn negatieve emoties, angst, verlegenheid en onzekerheid kan overwinnen, dan stop ik en adem ik. Ik realiseer mij, zie en begrijp dat ik met positieve gedachten niet mijn negatieve aannames en veronderstellingen kan veranderen. Ik ga met mijzelf de verbintenis aan dat ik op mijn positief en negatief geladen gedachten zelf-vergeving uitschrijf.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik met positiviteit de negativiteit van mijn gedachten in de vorm van negatief geladen energie die ik daarmee zelf genereer wil overwinnen. Als en wanneer ik met positieve gedachten negatief geladen gedachten waaruit ik angst manifesteer wil overwinnen, dan stop ik en adem ik. Ik realiseer mij dat ik afzonderlijk positief en negatief geladen gedachten oprecht onder ogen moet komen. Dit is de enige manier dat ik mijn veronderstellingen, verlangens, verwachtingen en alle andere vanzelfsprekendheid hetgeen binnen mijn mindbewustzijnssysteem energetische lading genereert moet/kan ontdoen van positief of negatief geladen aanhechtingen. Ik realiseer mij dat ik zelf gevoelens en emoties produceer hetgeen afscheiding manifesteert.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik in mijn positieve verwachting: ik verlang naar de held die mij beschermt; in gedachten bemiddelde presentie, in de door mij veronderstelde presentie is die in mijn geest verschijnt in de vorm van een beeld of woorden als iets presents. Ik realiseer mij dat ik naar iets verlang, naar aanleiding van mijn angst een verwachting of verlangen produceer. Ik realiseer mij door negatief geladen gedachten emoties manifesteer waaruit mijn mind angst en negatief geladen energie genereert. Ik realiseer mij dat ik door middel van een positief geladen referentie in mijn mind een beeld of gedachten manifesteer waarmee ik mijn zelf gecreëerde negatief geladen mind referentie kan overwinnen.

Als en wanneer ik de negatief geladen gedachten binnen mijn mind bewustzijn systeem wil overwinnen/vervangen met/door positief geladen verlangens,/gedachten, dan stop ik en adem ik.

Als en wanneer ik beide aspecten die als geladen referentie los van elkaar binnen mijn mind existeren; als positief geladen referentie: het type/karakter held en als negatief geladen referentie: het type/karakter mislukt en onzeker, negatief geladen energie/angst door middel van positief geladen/verlangens negatief voorzie van positief geladen energie, dan stop ik en adem ik.

Ik realiseer mij dat het bestaan van mijn mindbewustzijnssysteem (consciousness) is ontstaan naar aanleiding van mijn interpretatie van hetgeen ik verwacht, verlangens zijn, die als zodanig existeren binnen mijn mind binnen mijn fysiek Leven Gewaarzijn (awareness), hetgeen oorspronkelijk als awareness existeert als spontaan – onbevangen – Zelfoprecht – Zelfeerlijk, als Leven Gewaarzijn hetgeen bestaat als eenheid en gelijkheid in iedere in-, en uitademhaling.

Ik realiseer mij dat ik mijn awareness heb opgevat via/als mindbewustzijn dat bestaat uit de polariteit pos./neg. waarmee ik mijn werkelijkheid – veronderstel  – observeer – manifesteer – interpreteer, aspecten van mijn mind zijn die ik in mijzelf heb aanvaard en toegestaan waarmee ik mijn wereld, realiteit en werkelijkheid in Hier waarneem hetgeen gescheidenheid impliceert van eenheid en gelijkheid niet het belang dient hetgeen het beste is voor Alle Leven.

Als en wanneer ik mijn persoonlijk belang prefereer boven het belang hetgeen het beste is voor Alle Leven, dan stop ik, en Adem ik mijzelf uit mijn geest van gescheidenheid. Ik realiseer mij zodra ik niet langer de rol van held of mislukking ambieer niet langen energie/afscheiding/gedachten manifesteer overeenkomstig positief geladen verlangen om mijn negatief geladen angst verwachting te elimineren.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik stiekem hoopte dat mijn vader tijdens de volgende verre autorit wel zonder pech thuis kwam waardoor ik wel trots kon zijn. Als en wanneer ik door egoïsme en eigenbelang gemotiveerd van iemand verwacht of verlang om mijn mind energie te voeden, dan stop ik en adem ik. Ik realiseer mij dat de ongelijkheid die in mijzelf zit niet de principes dient die het Beste zijn voor Alle Leven en dat ik overeenkomstig deze informatie daarop moet focussen tijdens mijn schrijven van Zelfvergeving.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik het gedrag van mijn oom positief interpreteerde als mijn held waarmee ik mijn negatief geladen onzekerheid onderdrukte/ontweek. Als en wanneer ik met mijn gedachten aan de held mijn onzekerheid wil ontwijken, dan stop ik en adem ik. Ik realiseer mij dat ik door in gedachten te zijn meer polariteit en weerstand manifesteer.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik onzeker en bang was voor de reacties van vriendjes tijdens spelen in de speeltuin. Als en wanneer ik de reacties van anderen opvat en mijzelf toesta dat ik mij in zelfmedelijden wentel dan stop ik en adem ik. Ik realiseer mij dat ik het slachtoffer ben van mijn gedachten die verlangen naar de held.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik het gedrag van mijn vader veroordeeld heb omdat hij afweek van mijn veronderstelling waarin ik een held zocht en verlangde naar zijn bescherming en zekerheid. Als en wanneer ik zekerheid zoek buiten mijzelf, dan stop ik en adem ik. Ik realiseer mij dat mijn mind gedachten in plaats geruststelling meer onrust creëren.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard, door mijn verwachting en verlangen gevoed, dat ik het gedrag van mijn vader vergeleek met dat van mijn oom. Als en wanneer ik gedrag waarnaar ik verlang vergelijk met dat van mijn oom en vader, dan stop ik en adem ik.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mijn verlangen vergelijk met gedrag van mijn oom waarin mijn vader afwijkt van mijn verlangen dat ik hem wilde zien als een held waar ik trots op ben. Als en wanneer ik het gedrag van mijn vader veroordeel en als minder ervaar dan dat van mijn oom, dan stop ik en adem ik.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik onzeker was over het feit dat ik veronderstelde dat mijn vader, in plaats van niet, wél trots zou zijn op mij gevoed werd door mijn verlangen dat hij mij onvoorwaardelijk zou ondersteunen en beschermen tegen mijn gevoelens van onzekerheid. Als en wanneer ik door mijn verlangen naar externe zekerheid mijzelf wil beschermen tegen gedachten die mijn veiligheid en zekerheid bedreigen met gedachten die mij beschermen dan stop ik en adem ik.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik trots was op mijn oom en hem zag als een held die zonder pech thuis kwam. Als en wanneer ik pech veroordeel dan stop ik en adem ik. Ik realiseer mij waar ik een gedachten heb aan pech dat ik de elementen van pech, falen en mislukken moet zelf vergeven.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mijn oom relaxt vond en mijn vader gestrest. Als en wanneer ik verlang naar relaxt zijn, dan stop ik en adem ik. Als en wanneer ik verlang naar het vermijden van stress dan stop ik en adem ik.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik verlangde tijdens gezelligheid dat mijn vader tijdens het eten aan tafel niet zo boos zou reageren. Als en wanneer ik kritiek heb op gedrag aan tafel dat afwijkt van mijn verlangen naar gezelligheid, dan stop ik en adem ik.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat mijn vader net als mijn oom vriendelijker zou zijn in zijn mimiek en intonatie. Als en wanneer mimiek waardoor ik dreiging ervaar mij afschrikt, dan stop ik en adem ik.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mij een beeld heb gevormd van mijn vader dat gebaseerd is op mijn verlangen dat hij net zo cool zou zijn als mijn oom. Als en wanneer ik verlang naar een zelfverzekerde uitstraling dan stop ik en adem ik.

wordt vervolgd….

Geef een reactie

