Dag 334 Consciousness Journey to Awareness

Ik realiseer mij dat ik als kind onuitgesproken wensen, verwachtingen, verlangens en gedachten had. Ik zag dat mijn oom zonder pech terug kwam van een vrachtautorit. Mijn vader kwam vaak thuis met pech aan zijn auto. Ik realiseer mij dat ik wilde dat mijn vader, net als mijn oom, óók zonder pech thuis kwam na een rit. Zodat ik hem als een held kon omarmen. Mijn held. Waar ik trots op kon zijn. Mijn held die mij bescherming, ondersteuning en begeleiding kon bieden, om mijn gevoelens van verlegenheid, onzekerheid en angst te overwinnen.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik als kind onuitgesproken positieve wensen, verwachtingen, verlangens en gedachten had, informatie waarmee ik veronderstelde dat ik mijn negatieve emoties, angst, verlegenheid en onzekerheid kon/zou overwinnen.

Ik realiseer mij dat ik in mijn positieve verwachting verlang om mijn negatief geladen gedachten waaruit ik emoties, angst en negatief geladen energie genereer wil overwinnen.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik in mijn positieve verwachting: ik verlang naar de held die mij beschermt; in deze door mij in gedachten bemiddelde presentie, in de door mij veronderstelde presentie die in mijn geest verschijnt als iets present verlang om mijn negatief geladen gedachten waaruit ik emoties, angst en negatief geladen energie genereer, door middel van een positief geladen referentie naar wat ik in mijn mind nog niet ben, mijn negatief geladen mind referentie wil/kan overwinnen.

Ik realiseer mij dat ik beide aspecten die als onafhankelijk geladen referentie van elkaar binnen mijn mind existeren; als positief geladen referentie: het type/karakter held en als negatief geladen referentie: het type/karakter mislukt en onzeker, in de vorm van positief geladen verlangen en negatief geladen verwachtingen bestaan als mindbewustzijnssysteem (consciousness) binnen mijn fysiek Leven Gewaarzijn (awareness), hetgeen als awareness tevoren bestond als spontaan, onbevangen, Zelfoprecht, Zelfeerlijk Leven Gewaarzijn, in iedere in-, en uitademhaling. Zo heb ik mijn awareness opgevat als/via mijn mind polariteit waarmee ik mijn werkelijkheid veronderstel, observeer, interpreteer en waarneem.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik stiekem hoopte dat mijn vader tijdens de volgende verre autorit wel zonder pech thuis kwam waardoor ik wel trots kon zijn.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik aan mijn onuitgesproken informatie het gedrag van mijn oom positief interpreteerde en hem als mijn held zag waarmee ik mijn negatief geladen onzekerheid onderdrukte en ontweek.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik onzeker en bang was voor de reacties van vriendjes tijdens spelen in de speeltuin.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik het gedrag van mijn vader veroordeeld heb omdat hij afweek van mijn veronderstelling waarin ik verlangde naar zijn bescherming en zekerheid.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard, door mijn verwachting en verlangen gevoed, dat ik het gedrag van mijn vader daarnaast vergeleek met dat van mijn oom.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mijn verlangen vergelijk met gedrag van mijn oom waarin mijn vader afwijkt van mijn verlangen dat ik hem wilde zien als een held waar ik trots op ben.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik onzeker was over het feit dat ik veronderstelde dat mijn vader, in plaats van niet, wél trots zou zijn op mij en gevoed door mijn verlangen dat hij mij als vanzelfsprekend onvoorwaardelijk zou ondersteunen en beschermen tegen mijn gevoelens van onzekerheid.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik trots was op mijn oom en hem zag als een held die zonder pech thuis kwam.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mijn oom relaxt vond en mijn vader gestrest.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik verlangde dat mijn vader niet zo boos zou reageren aan tafel tijdens het eten als het gezellig was.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat hij net als mijn oom vriendelijker zou zijn in zijn mimiek en intonatie.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mij een beeld heb gevormd van mijn vader dat gebaseerd is op mijn verlangen dat hij net zo cool zou zijn als mijn oom.

Als en wanneer ik mijn verlangens projecteer op gedrag van anderen van wie ik cool beschermend gedrag verwacht, dan stop ik en adem ik,

wordt vervolgd….

Een gedachte over “Dag 334 Consciousness Journey to Awareness

  1. Pingback: Dag 335 Uncertainty replaced by thoughts of a hero | Fear is not an Option Jan's Journey to Live

Geef een reactie

