Dag 333 Discuss the consequences of harmful behavior.

Op de relatie met mijn vader heb ik een verwachting geplakt. Ik realiseer mij dat ik als kind naar zijn aandacht, belangstelling, interesse, begrip en ondersteuning verlangde bij een voor mij nieuwe ervaring, bijvoorbeeld bij het verwisselen van het achterwiel van mijn fiets.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik de fysieke hulp van mijn vader heb gemist tijdens ruzie met vriendjes als ik aan het spelen was in de speeltuin of als ik door hen werd gepest.

Als en wanneer ik van anderen hulp verlang bij moeilijke beslissingen, dan stop ik en adem ik. Ik realiseer mij dat ik recent van mijn docent naar zijn hulp verlangde nadat ik bedreigd was door een collega klasgenoot. Ik realiseer mij dat ik uit angst blokkeerde niet meer de vrijheid voelde om zonder angst reacties flexibel te reageren op de eisen van alledag waardoor ik mijn impuls om niet weg te lopen niet kon beheersen.

Ik realiseer mij dat ik mij als kind wenste dat hij net als mijn oom zonder pech thuis kwam van een verre vrachtautorit. Of dat hij niet zo boos zou reageren aan tafel tijdens het eten als het gezellig was. En dat hij vriendelijker zou zijn in zijn mimiek en intonatie. Ik zag dat mijn moeder laconiek reageerde op mijn vader. Ik denk dat zij gewend was geraakt aan zijn gedrag. Op haar steun durfde ik niet langer te vertrouwen.

Ik heb door de thuissituatie en sfeer gedachten ontwikkelt waardoor ik veronderstel dat mensen in mijn omgeving mij niet serieus nemen. Mensen in mijn omgeving zijn niet serieus geïnteresseerd in mij en mijn onveilige gevoelens. Zij zijn daarom onoprecht, onbetrouwbaar en onvoorspelbaar en niet onvoorwaardelijk in hun aanwezigheid.

Ook realiseer ik mij dat ik me als kind identificeerde met mijn verlangens. Dat ik van mijn vader voorspelbaar gedrag, veiligheid en onvoorwaardelijk zijn interesse, begrip, ondersteuning en vertrouwen in mij heb verwacht en dus gemist heb. Wat ik ook deed, dat maakte geen verschil. Mijn dwangmatige mind bedoeling, om de gespannen sfeer te stabiliseren ‘pimpen’, die bleef onopgemerkt. Ik voelde mij verantwoordelijk en begon mij te bemoeien met de verantwoordelijkheid van mijn ouders om hun gedrag te veranderen zodat het wel veilig zou zijn in huis.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard door mijn interpretatie van het gedrag van mijn vader het ego van mijn mind te worden.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mijn verlangen naar ondersteuning, begrip en begeleiding in mijzelf heb aanvaard en toegestaan als verwachting van mijn vader, nooit in zijn richting of tegen hem heb uitgesproken

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat mijn verlangen in de vorm van mijn verwachting in mijzelf existeert als woorden, beelden, gedachten en herinneringen die zijn ontstaan uit ervaringen waarin ik mijn interpretatie van zijn gedrag als informatie binnen mijn mind ligt opgeslagen.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik delen van mijn ervaring met mijn vader niet heb uitgesproken.

Ik realiseer mij door deze delen onder ogen te komen en eerlijk naar mijzelf te kijken ik mij beter kan inleven in mijn verlangens en verwachting waardoor ik mijn reacties richting mijn vader aan mijzelf adresseer als zijnde mijn verantwoordelijkheid.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard door deze delen niet onder ogen te komen en niet eerlijk naar mijzelf te kijken mij niet goed kan inleven in mijn verlangens en verwachting waardoor ik mijn reacties richting mijn vader niet aan mijzelf adresseer als zijnde mijn verantwoordelijkheid.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mijn verantwoordelijkheid ontwijk omdat ik mijn vader of de situatie verantwoordelijk maak voor mijn reacties omdat mijn verlangens onvervuld bleven.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik hem verantwoordelijk heb gemaakt voor mijn gevoel van onveiligheid, de pijn en de angst die ik heb gevoeld als wij gezellig aan tafel aan het eten waren.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard omdat ik naar veiligheid verlangde met positief clownesk gedrag zijn vertrouwen wilde winnen zodat wij veilig, vriendelijk en ontspannen samen aten.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik van mening was als ik met mijn vader een gesprek had gehad over mijn gevoel van onveiligheid dat dit gesprek positief zou bijdragen aan mijn verwerkingsproces.

Als en wanneer ik mij onveilig voel en mijn gevoelens met lacherig clownesk gedrag ontwijk, dan stop ik en adem ik. Ik realiseer mij door mijn gevoelens te ontwijken dat mijn gevoelens van onveiligheid in mijzelf overeenkomstig energie blijft manifesteren aanleiding is dat ik gevoelens van onveiligheid weglach. Ik realiseer mij dat ik bewust nee moet zeggen tegen mijn gevoelens van onveiligheid omdat ik weet dat mijn energetische reacties resulteert in fysieke pijn die ik gewaar wordt in mijzelf ervaar als pijn in mijn buik, linker knie, afwisselend koud warm zweet op mijn schouders en rug waardoor ik mij gewaar ben van angst gedachten.

Ik stel mijzelf ten doel dat ik mijn ervaring wil uitspreken in groepsgesprekken met daders van mentaal of fysiek geweld om met hen de impact van wat mij is overkomen te delen.

Ik ga met mijzelf de verbintenis aan dat het delen van mijn ervaring door middel van blogs, cursus, bijeenkomsten individueel of en in groepsgesprekken kan bijdragen aan het verwerkingsproces van slachtoffers en het bewustzijn/Gewaarzijn van daders die deze verhalen horen, bewuster worden van de schadelijke gevolgen van hun agressief of crimineel gedrag voor slachtoffers.

Ik stel mijzelf ten doel dat ik hen zonder oordeel benader en hen de mogelijkheid van de Destini Zelfvergeving tool wil onderwijzen.

http://www.desteni.net/index.php?option=com_content&view=article&id=110:mannelijk-ego&catid=41:zelfvergeving-lijsten&Itemid=126

http://www.12keysrehab.com/blog/why-do-addicts-do-what-they-do

 

 

Geef een reactie

