Dag 332 Why do I Feel the need to give a reason

Tijdens een gesprek realiseer ik mij: ‘ik verdedig mij tegen keuzes die ik in het verleden heb gemaakt’. lol

Mijn gesprekspartner kwam tot de conclusie dat ik geen opgeruimd type ben want omdat jij een uitkering hebt en geen vaste baan verdien je niet zelf jouw geld en dus kun je niet voor jezelf zorgen’. Daarnaast refereerde zij kort aan het feit dat ik in het verleden alcohol verslaafd was geweest hetgeen ik haar oprecht had opgebiecht. Maar waarom doe ik dit steeds? Waarom verdedig ik mij tegen keuzes die ik in het verleden heb gemaakt?

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mijn verdediging rechtvaardig omdat mijn gesprekspartner tot de conclusie komt dat ik geen opgeruimd type ben ‘want omdat jij’ een uitkering hebt en geen vaste baan verdien jij jouw geld niet zelf en ‘dus’ ‘jij kunt niet voor jezelf zorgen’!!!

Mijn gedachten verdediging

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik nog steeds het argument gebruik maar ik sta al drie jaar droog.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik drie jaar lang geen alcohol heb genuttigd gebruik als middel om aandacht te vragen voor het feit dat ik wel tot iets positiefs in staat ben.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik het argument ‘ik ben wel oprecht’ inzet om mijn gevoel van positieve aandacht te illustreren vanuit de gedachte dat ik wel tot iets in staat ben’.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik daarnaast terugval op mijn vorige stage waarin ik de kans had op een betaalde baan, dat ik deze baan ben misgelopen omdat ik de confrontatie met de negatieve aspecten waaruit mijn angst is opgebouwd niet adequaat onder ogen ben gekomen.

Als en wanneer ik de confrontatie met de negatieve aspecten waaruit mijn angst is opgebouwd niet adequaat onder ogen kom, dan stop ik en adem ik

Ik realiseer mij dat ik het niet hebben van een betaalde baan rechtvaardig met het argument ‘ik doe op eigen initiatief vrijwilligerswerk’. Ik realiseer mij dat ik mijn argument rechtvaardig want door mijn inzet lever ik mijn bijdrage en heb daarom recht op een uitkering en in de tussentijd oriënteer ik mij op het vinden van een betaalde baan en kan ik onderzoeken en ervaren wat ik graag wil doen.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik in het verleden door middel van betaald werk ook naar status, waardering, aanzien en erkenning zocht.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mijn keuze voor vrijwilligerswerk rechtvaardig met mijn gedachte dat ik in mijn oorspronkelijke kern besta als eenheid en gelijk aan Leven Gewaarzijn.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat mijn mind verantwoordelijk maak voor mijn rechtvaardiging dat ik mijzelf verdedig tegen aspecten van mijn mind.

Als en wanneer ik mijn zelfverdediging rechtvaardig, dan stop ik en adem ik.

Ik realiseer mij dat ik door mijn zelfverdediging de aspecten van mijn mind rechtvaardig mijzelf verhinder om mijn mind te ontrafelen waardoor ik mijn verantwoordelijkheid ontloop.

Ik realiseer mij dat ik de aspecten van mijn zelfverdediging moet adresseren als mijn verantwoordelijkheid, mijzelf in staat stel dat ik mijn mind ontdoe van positief en negatief geladen energetische lading waartegen ik mij verdedig.

Ik realiseer mij dat mijn mind energetische lading ontstaat uit mijn verlangen naar status, aanzien. waardering en erkenning hetgeen ik relateer aan betaald werk uit het verleden waardoor ik mij niet realiseerde dat ik aan betaald werk de positief geladen energie van erkenning, complimenten, waardering, aanzien, status, macht en kracht heb toegekend.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik aan betaald werk een door mij bepaalde status, waarde en aanzien heb toegekend.

Als en wanneer ik mij verdedig tegen mijn keuzes gemaakt in het verleden, dan stop ik en adem ik.

Ik realiseer mij dat een vast inkomen niet de aanleiding vormt voor mijn verdediging maar dat het verlies van status en aanzien het verlies van de positief geladen energie van erkenning, complimenten, waardering, aanzien en status impliceert waaraan ik macht en kracht heb toegekend waaraan ik mijn zelfverdediging argumenten ontleen.

Ik realiseer mij dat ik via aanzien en status mijn vader wilde laten zien en aantonen dat ik ook zonder prestaties de moeite waard ben.

Ik realiseer mij dat mijn vader al op jonge leeftijd beoordeeld werd op zijn prestaties. Ik realiseer mij dit door het gesprek met mijn gesprekspartner die mij erop heeft geattendeerd dat ik geen opgeruimd type ben dat ik naar aanleiding van deze opmerking mijzelf geen verdedigen en dus in mijzelf weerstand heb ervaren die ik in de blog onder ogen kom.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik aan vast inkomen status en aanzien koppel

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik aan het verlies van vast inkomen, mijn identificatie met status en aanzien verlies waaraan ik mijn zelfverdediging argumenten ontleen.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik dacht en in de veronderstelling was dat ik via uiterlijke prestaties aanzien en status van mijn vader wilde verdienen maar eigenlijk wilde aantonen en hem laten zien/aantonen dat ik ook zonder prestaties de moeite waard ben.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mijn vader beoordeeld heb op uiterlijke status en hem veroordeeld heb op zijn keuzes dat hij mij nooit een compliment gaf, nooit een knuffel of blijk van waardering, waarna ik verlangde los van de materiele prestaties die ik leverde.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik in relatie tot mijn vader kritiek en negatief geladen correcties verwachte zonder uitleg over het waarom van zijn reactie naar aanleiding van en in reactie op mijn vragen en mijn gedrag.

Als en wanneer ik naar aanleiding van mijn vragen en gedrag kritiek verwacht, dan stop ik en adem ik. Ik realiseer mij dat ik mij verdedig omdat ik kritiek verwacht naar aanleiding van mijn status verlies waarachter ik mijn angst voor kritiek kon verstoppen.

Ik stel mijzelf ten doel als ik mij uit angst voor kritiek tegen argumenten van anderen waaraan ik kritiek verbind verdedig, dan stop ik en adem ik.

Ik ga met mijzelf de verbintenis aan dat ik mijn angst voor kritiek hetgeen ik rechtvaardig met argumenten, ik doe vrijwilligerswerk, ik sta al drie jaar droog, zonder oordeel benader en onder ogen kom als mijn zelfverdediging tegen de angst voor het gemis aan waardering en erkenning

Ik stel mijzelf ten doel dat ik de aspecten van mijn slachtofferrol, het type dat nog niet alles in zichzelf heeft opgeruimd, hetgeen uit mijn zelfverdediging argumenten blijkt, onder ogen kom

Ik realiseer mij dat ik de mensen die ik ontmoet dankbaar ben dat zij aan mij mijn mind aspecten in mijzelf aanvaard en toegestaan gewaar maken, waarvoor dank.

Geef een reactie

