Dag 330 Schuld in mij

Ik realiseer mij dat ik gedrag van mensen uit mijn omgeving bekritiseer en daar een oordeel op heb en dat mijn reactie belerend klinkt omdat ik aan gedrag van een ander mijn ervaring met alcoholmisbruik daaraan mijn herinnering, betekenis en interpretatie toeken.

Voor context zie vorige blogs.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik schuld toeken aan alcohol gebruik van een ander.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard naar aanleiding van alcohol gebruik gedrag denk en veronderstel ‘de manier waarop jij, omdat jij alcohol drinkt, reageert kan echt niet door de beugel.

Als en wanneer ik in mijzelf denk jouw alcohol gebruik gedrag kan echt niet door de beugel, dan stop ik en adem ik

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat de betekenis die ik aan gedrag van een ander toeken als Blame in al haar Blame facetten in mijzelf aanwezig is

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat schuld als zodanig in mijzelf aanvaard en toegestaan bestaat

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat schuld existeert in mijzelf als betekenis is ontstaan naar aanleiding van gedrag dat ik interpreteer als gedrag dat echt niet door de beugel kan

Als en wanneer ik reageer als schuld veronderstelling in mijzelf, dan stop ik en adem ik.

http://activistsjourneytolife.blogspot.com/2015/12/day-944-turn-it-into-something-new.html

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik aan gedrag van de alcoholist de betekenis toeken dat kan echt niet door de beugel hoor en vervolgens in mijzelf irritatie ervaar.

Als en wanneer ik in mijzelf irritatie ervaar naar aanleiding van mijn aanname dat gedrag kan echt niet door de beugel hoor, dan stop ik en adem ik.

Ik realiseer mij dat ik irritatie ervaar omdat ik alcohol gebruik gedrag veroordeel, reacties onder invloed van alcohol gedrag in mijzelf manifesteer zie, begrijp en gewaar ben dat ik reageer op de betekenis die ik toeken aan alcohol gebruik gedrag.

Als en wanneer ik reageer op extern gedrag dat zich in mij manifesteert onder invloed en naar aanleiding van alcohol gebruik gedrag, dan stop ik en adem ik.

Ik realiseer mij dat mijn reactie op alcohol gebruik gedrag in mijzelf ontstaat naar aanleiding van de betekenis die ik toeken aan dit specifiek gedrag Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik reacties die ik van mij zelf waarneem veroordeel.

Als en wanneer ik veroordeling toeken naar aanleiding van mijn interpretatie, observatie en waarneming van alcohol gebruik gedrag, dan stop ik en adem ik.

Ik stel mijzelf ten doel zodra ik betekenis toeken aan andermans gedrag, mij realiseer zie en begrijp dat ik dit in mijzelf onderdrukt heb zich manifesteert onder invloed van alcohol gebruik gedrag van een ander in mijzelf de gedachte opplopt jouw gedrag kan echt niet door de beugel hoor, dan stop ik en adem ik.

Ik realiseer mij dat ik naar aanleiding van gedrag van anderen in mijzelf reacties overeenkomstig mijn interpretatie van dat gedrag gewaar wordt realiseer dat mijn mindbewustzijn mij bestuurt in dit moment waarop ik de keuze kan maken als en wanneer ik deze reactie in mijzelf gewaar ben effectief kan stoppen.

Als en wanneer ik een andermans, dus mijnmans gedrag veroordeel en beschuldigend met mijn vingertje wijs, dan stop ik en adem ik.

Ik ga met mijzelf de verbintenis aan dat ik reacties in mijzelf zal stoppen zodra ik mij dit gewaar ben en als en wanneer ik in reacties, weerstand of frictie schiet, dan stop ik en adem ik.

Maar wat verlang ik van mijzelf als ik andermans gedrag bekritiseer en veroordeel?

Wordt vervolgd.

Geef een reactie

