Dag 328 Zelfingenomen reacties

Tijdens een gesprek ontstaat onenigheid in mijzelf omdat de ander uitspreekt of mijn boosheid en irritatie zijn verdwenen. Dit roept in mijzelf de gedachte op dat ik onterecht beschuldigd wordt. De consequentie van mijn gedachte is dat ik de zelfingenomen houding van mijn gesprekspartner ervaar als arrogant en respectloos.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mij onterecht verdedig tegen de uitspraken van mijn gesprekspartner omdat ik mij realiseer dat de consequentie van mijn keuze, wordt bepaald door mijn gedachten en woorden, die in mijzelf de emoties irritatie en boosheid oproept.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik de houding van mijn gesprekspartner arrogant en respectloos vind waardoor ik in mijzelf licht geïrriteerd en boos ben waarop ik licht dissocieer.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik naar aanleiding van de opmerking van mijn gesprekspartner mijn irritatie en boosheid ervaar omdat ik de ander veroordeel en verantwoordelijk maak voor de reactie die ontstaat door mijn gedachten waarvan de consequentie is dat ik irritatie en boosheid in mijzelf ervaar.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat mijn gedachten en reactie mij verdrietig maakt omdat ik denk dat ik faal in communicatie en communiceren omdat ik mij realiseer dat de consequentie van mijn reactie, het in mijn wereld en realiteit geregeld gebeurd, dat contact vrij snel verbroken word.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik door uitspraken van mijn gesprekspartner dat ik in mijzelf denk dat ik vals beschuldigd word wat ik onterecht vind en reageer waartegen ik mij wil verdedigen.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik door uitspraken in mijzelf reageer en vervolgens denk dat ik door iemand vals beschuldigd wordt, de consequentie van mijn beschuldiging onterecht vind, resulteert in de consequentie dat ik in mijzelf emoties ervaar waartegen ik mij verdedig.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mij verdedig tegen de frictie en weerstand die ontstaat uit emoties naar aanleiding van mijn keuze om in reactie te gaan naar aanleiding van mijn gedachte, mijzelf vals beschuldig, de polariteit van vals beschuldigd verder zal onderzoeken.

Als en wanneer ik mij wil verdedigen tegen mijn frictie en weerstand die ontstaat omdat ik denk dat ik vals beschuldigd wordt naar aanleiding van uitspraken van iemand anders, dan stop ik en adem ik.

Ik realiseer mij dat ik naar aanleiding van uitspraken van iemand in mijzelf de energie van vals beschuldigd worden gewaar ben waartegen ik mij wil verdedigen door in reactie te gaan en met woorden de ander wil overtuigen dat dit niet waar is of dat ik uit contact wegga en ontloop.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mij naar aanleiding van uitspraken, mijzelf vals beschuldig waartegen ik mij wil verdedigen met woorden en argumenten waarop de ander zegt dat het mijn eigen projectie is waarop ik reageer naar aanleiding van haar uitspraken die ik als een valse beschuldiging ervaar waarop zij belerend en zelf ingenomen begint te lachen.

Als en wanneer iemand belerend en zelfingenomen begint te lachen, dan stop ik en adem ik.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf toegestaan en aanvaard heb dat ik reageer naar aanleiding van de sarcastische intonatie en lacherige mimiek van mijn gesprekspartner hetgeen ik als dominant, laconiek en overheersend ervaar, in mijzelf ervaar, alsof ik uit de tent wordt gelokt en gemanipuleerd tot een reactie.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik het gedrag van mijn gesprekspartner veroordeel omdat zij alcohol drinkt tijdens dit gesprek denk aan voorbeeld gedrag uit het verleden waaraan ik mijn interpretatie, de aspecten sarcasme, cynisme, onverschilligheid en onverantwoordelijkheid heb toegekend. Ik realiseer mij dat ik deze woorden verder zal onderzoeken omdat ik mij realiseer dat ik haar tegendeel verlang en denk daardoor niet langer vals beschuldigd zal reageren.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik deze aspecten nog niet grondig genoeg heb onderzocht en dat ik mij realiseer dat ik van mijn gesprekspartner respect verlang over de manier waarop zij mij te woord staan onder invloed van alcohol.

Als en wanneer ik respect verwacht van dronken mensen, dan stop ik en adem ik.

Ik realiseer mij dat alcohol meer kapot heeft gemaakt dan dat ik tot op heden kon bevatten en dat de naweeën ervan nog steeds doorwerken in mijn mind bewustzijn waarop ik verder onderzoek zal doen en zelfvergeving zal uitschrijven omdat ik weet dat dit een effectief instrument is om mijn mindbewustzijn te ontdoen van negatieve emoties en mijn positieve verwachtingen.

Ik realiseer mij dat ik de conversatie heb beëindigd en besloten heb om mijn reacties in mijzelf verder te onderzoeken omdat mensen die alcohol gebruiken ook momenten van nuchterheid doormaken waarbinnen zij tot andere uitspraken kunnen besluiten en omdat ik mij realiseer dat alcohol de mind reacties nog meer activeert en versterkt, ben ik mij door dit gesprek aspecten van mijn mind gewaar.

Ik stel mezelf ten doel dat ik mijn verlangen, de aspecten en polariteiten van woorden die  in mijzelf getriggerd worden en de consequenties van mijn reacties in volgende blogs onder ogen kom.

 

Geef een reactie

