Dag 325 Fear of the Responsibility of Final Choices

Omdat ik bang ben om afgewezen te worden, omdat ik denk niet leuk, speciaal of boeiend genoeg te zijn, stel ik door twijfels in mijzelf keuzes uit. Daarom ben ik eveneens terughoudend op het aangaan van intieme relaties. Ik verlang wel naar binding en intimiteit, maar durf mij niet echt te geven. 

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik in mijzelf de gedachte manifesteer uit angst om afgewezen te worden dat mensen daarom onvoorspelbaar kunnen reageren.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard door ik in mijzelf gevoelens en emoties manifesteer waardoor ik dreiging en onveiligheid ervaar.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat onvoorwaardelijk naar voorspelbaarheid en veilige reacties verlang.

Als en wanneer ik in mijzelf van anderen voorspelbaarheid en veiligheid verlang en in mijzelf de aspecten van onvoorspelbaarheid en onveiligheid ervaar, dan stop ik en adem ik.

Ik realiseer me dat ik controle wil, onvoorspelbaarheid en dreiging in de zin van afwijzing wil uitsluiten en daardoor voorwaardelijk extern veiligheid en voorspelbaarheid verwacht. Ik realiseer mijzelf dat ik de voorwaardelijkheid die ik in mijzelf verlang en verwacht niet kan opdringen aan anderen.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mijn gezichtspunt of interpretatie met betrekking tot keuzes maken en een besluit nemen, met wikken en wegen voor me uitschuif.

Als en wanneer ik mijn verantwoordelijkheid ontloop, dan stop ik en adem ik. Ik realiseer me zie en begrijp dat ik zelf mijn richting kan bepalen. Ik ga met mezelf de verbintenis aan dat ik de vragen waarvoor ik mij genereer uit angst om niet goed te zijn bespreek wil overleggen met mijn Buddy, vrienden, familie en andere Destonians.

Voor context zie previous blog.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik keuzes maken voor me uit schuif uit angst voor onvoorspelbare reacties.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik de gedachte heb dat ik niet leuk genoeg boeiend of speciaal ben.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik door mijn gedachten mensen ontwijk om de confrontatie met mijn gedachten te ontvluchten.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mij realiseer dat mijn gezichtspunt ten aanzien van keuzes maken bestaat uit de gedachte dat ik niet weet welke keuze ik wil maken, hoe ik mezelf richting kan geven en dat ik daarom niet verder kom en stil sta.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard deze gedachten die ten grondslag liggen aan mijn besluiteloosheid en uitstelgedrag aspecten van mijn geest zijn die ik in deze blog verder onder ogen zal komen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik niet weet welke keuzes ik wil maken en hoe ik mezelf richting kan geven waardoor ik niet verder kom en stil sta.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik tot aan het moment wel mijn richting wist tot aan het moment dat ik met de opleiding tot ervaringswerker begon, nadat die is gestopt, niet weet waarheen en wat nu.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb te denken en geloven dat ik niet verder kom en stil sta doordat ik niet weet welke keuzes ik wil maken.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb te denken en geloven dat ik niet weet welke keuzes ik wil maken.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb te denken en geloven dat ik moet kunnen weten welke keuzes ik wil maken.

Wordt vervolgd…

Geef een reactie

