Dag 322 Na getreuzel in mezelf mijn vooroordelen bevragen

Tijdens de chat met mijn buddy van de DIP PRO schrijfcursus word ik erop gewezen dat ik me terugtrek uit mijn lichaam. Ik realiseer me dat ik dit doe naar aanleiding van angst die ik ervaar. Mijn besef van angst gewaar, onderzoek en beschrijf ik met zelfvergeving, hetgeen automatisch in mezelf ‘opplopt’ naar aanleiding van de boze reactie van iemand uit mijn omgeving.

Door heel de schrijfcursus heen is het belangrijk dat je/ik probeer(t) om geen vooropgezette meningen (vooroordelen) te gebruiken of op te leggen over mezelf en mijn/jouw wereld.

De DIP LITE en DIP PRO cursus gaat over het bevragen van deze vooroordelen en over het begrijpen van hoe we ertoe gekomen zijn om deze te creëren. Want vaak reageren we, achteraf ongewild, onbewust nog en automatisch op onze omgeving. Deze automatismen wil ik inzichtelijk maken, leren zien en begrijpen waardoor ik verantwoordelijk ben voor wat het beste is voor mezelf en Alle Leven.

Wanneer je de cursus afrondt, zul je in feite het vermogen hebben om, als jezelf, als ware zelfexpressie de wereld te veranderen en dat is waar iedereen, in zijn diepste wezen, eigenlijk naar verlangt.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik ertoe neig om weldoordacht veel aan te nemen over mezelf en mijn wereld, wat mij niet dient in het ondersteunen van mijn begrip en mijn mogelijkheid tot het nemen van verantwoordelijkheid, maar mij er eerder toe aanzet om gevangen te raken in de vooroordelen die mij beperken in het bevragen en veranderen van mijn wereld en realiteit.

Voor context deze blog zie punt 1 previous blog.

Ik ervaar weerstand en gevoelens van onmacht tegen weldoordacht handelen. Ik realiseer me dat mijn denkende geest zichzelf denkt krachtens zijn deelname aan wat gedacht wordt.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik autoriteit toeken aan mijn denkende geest die zichzelf denkt krachtens mijn deelname aan hetgeen ik denk in mijn denkende geest

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik verantwoordelijk ben voor hetgeen ik denk in mijn denkende geest naar aanleiding van de boosheid die ik signaleer in mijn omgeving waarvoor ik angst heb ontwikkelt om mijn boosheid te maskeren/negeren

Ik vergeef mijzelf dat ik in mijzelf gedachten heb toegestaan en aanvaard gedachten zijn die ik in mezelf als het resultaat van mijn gedachten existeren

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard door mijn gedachten in Hier afgescheiden ben van mijn fysiek Gewaarzijn

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik vaak zit te treuzelen mezelf realiseer, zie en begrijp dat ik niet toekom aan weldoordacht handelen, hetgeen waaraan ik denk tijdens weldoordacht wil vermijden

Als en wanneer ik me terugtrek naar aanleiding van boze reacties uit mijn omgeving omdat ik vanuit angst reageer, dan stop ik en adem ik.

Synoniem van treuzelen – terug deinzen, achteruit deinzen, bang zijn, terugschrikken en wijken voor de situatie of context van het huidige moment.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik door mijn getreuzel het contact met de realiteit in Hier verlies

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik weerstand ervaar ten opzichte van weldoordacht handelen, door frictie in mezelf niet toekom aan de ervaring van de realiteit/werkelijkheid in Hier

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik opzie tegen weldoordacht handelen associeer met de veronderstelling dat ik moet voldoen aan bepaalde dwangmatige eisen waarvoor ik terug deins, achter uit deins, bang ben dat ik niet voldoe aan door anderen bepaalde eisen en voorwaarden waarvoor ik terug schrik

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik deze informatie als zodanig in mezelf heb aanvaard en toegestaan en kracht toeken waardoor ik angst om te falen in mezelf bespeur

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard uit angst voor mijn reactie op kritiek situaties waarin ik kritiek verwacht ontwijk waardoor ik het huidige moment in Hier ontloop en achteraf teleurgesteld en vervolgens boos word op mezelf

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik teleurgesteld ben in mezelf omdat ik me aanpas aan mijn mind denk opvattingen waardoor ik star en rigide reageer in plaats van zonder mind reactie spontaan en onbevangen in Hier

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik in mezelf aan boosheid kracht en macht toeken

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard om boosheid  als ‘meer dan mijzelf te zien’, en vooral ‘krachtiger, machtiger’ dan mijzelf.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard om te geloven dat ik minderwaardig ben ten opzichte van boosheid.

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf niet heb toegestaan en aanvaard om in te zien dat ik angstig word ten opzichte van iemand die kwaad is, omdat ik mij eigenlijk minderwaardig voel ten aanzien van boosheid en agressie en niet zie dat boosheid en agressie van anderen in zichzelf mij niet hoeft te beinvloeden – het heeft enkel zoveel kracht en macht over mij als de kracht en macht die ik aan boosheid toeken en weggeef

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik boosheid probeer te ontwijken met clownesk, vriendelijk de goede vrede bewaren en weg kijken of met vluchtgedrag (alcohol gebruik in het verleden) om mijn reactie naar aanleiding van de boosheid van anderen te ontvluchten

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik door alcoholgebruik zelfvertrouwen had en de kracht, macht en negatieve energie die ik aan boosheid en agressie had verbonden kom reguleren en ontwijken waardoor de elementen van mijn angst voor boosheid onveranderd bleven

Ik vergeef mijzelf dat ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard dat ik mijn reactie op boosheid wil reguleren door boosheid te ontlopen

Als en wanneer ik naar aanleiding van mijn angst die ontstaat door de frustratie of irritatie die ik in mezelvaar ervaar naar aanleiding van de boze reactie van iemand in mijn omgeving, dan stop ik en adem ik

Ik ga met mezelf de verbintenis aan als ik ertoe neig om veel aan te nemen over mezelf en mijn wereld, wat mij niet dient in het ondersteunen van mijn begrip en mijn mogelijkheid tot het nemen van verantwoordelijkheid, maar mij er eerder toe aanzet om gevangen te raken in de vooroordelen die mij beperken in het bevragen en veranderen van mijn wereld en realiteit, dan stop ik en adem ik en onderzoek mijn geest aannames en veronderstellingen.

http://desteni.org/

In de DIP LITE & PRO cursus gaan we tonen dat jij de enige bent die, in feite op elke manier, de wereld creëert precies zoals het is. Al het goede en het kwade komt van binnenuit en je weet niet eens dat je het feitelijk aan het doen bent. Dat is een behoorlijk zorgwekkend punt, want zolang je niet weet dat je de wereld creëert, kun je het niet veranderen en alleen door exact in detail te begrijpen hoe je het doet, zul je in staat zijn om jezelf te machtigen om werkelijk een verschil te maken.

Daarom is de Desteni I Process Lite een essentiële cursus voor iedereen die zich in dit stadium gerealiseerd heeft dat we de wereld moeten veranderen; een wereld die ogenschijnlijk verloren is en waaraan wij maar weinig lijken te kunnen doen.

 

 

 

 

Geef een reactie

