Dag 319 disobedience

Disobedience: when you want to act aberrant of which my mind tells you to do, you can’t, because then you ignore and excluded my mind wanna be. This was the mantra I believed for a long periode of time. So, later when people did otherwise, which my mind thinking told me to do, I thought they acting different, and when then, they are against me.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik besef, realiseer en zie dat ik gefocust op mijn mind opvattingen dacht zodra ik afweek van de instructies van anderen verward heb met hetgeen, door interpretatie in mezelf aangeleerd, aanvaard en toegestaan, mijn keuze, opvatting, veronderstelling, mening, idee verantwoordelijkheid was en is

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat geen, niet gehoor geven aan de instructie van de juf, in mezelf weerstand en frictie opriep vanuit mijn veronderstelling, ik had van huis uit geleerd dat ik gehoor moest geven aan hetgeen mij door de volwassenen werd opgedragen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben in reactie op de instructies en het gezag van gezagdragers uit gehoorzaamheid passief en afwachtend heb aangepast aan hun oordeel hetgeen ik later in reactie op gezagdragers en dominante mensen vanuit frictie en weerstand heb veroordeelt

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik me heb aangepast aan mijn opvatting dat volwassenen het bij het rechte eind hadden

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik vanuit aanpassing en naïviteit dacht dat zij de wijsheid in pacht hadden

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat alle volwassenen op de hoogte zijn van vaardigheden en inzichten hoe je een kind effectief ondersteunt in haar/zijn opvoeding en groei naar eigenheid en zelfredzaamheid

Uit recent onderzoek blijkt juist dat een effectieve manier van ondersteuning ontstaat als ouders hun kind leren dat zij onderhandelen en debatteren met onderbouwing van argumenten, standpunten en feiten. Hieruit ontstaat als van zelf wederkerigheid en overleg. Ik denk dat we als zelf bewuste mensen zelf een oordeel moeten hebben over veel zaken, zoals het wel of niet gerechtvaardigd zijn van oorlog. Want niet oordelen lijkt dan meer op wegkijken aanvaarden en toestaan dat anderen bepalen wat goed is. In plaats van invloedrijke mensen zomaar hun gang te laten gaan realiseer ik me dat het juist wel goed is om te oordelen en niet uit gemakzucht of volgzaamheid invloedrijke mensen maar hun gang te laten gaan.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik mijn eigen oordeel veroordeelt heb en dat niet oordelen lijkt op wegkijken zodat ik gewoon door kan gaan met mijn eigen zaken

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik heb weg gekeken op het moment dat ik zelf mijn gang wilde gaan en dacht dat ik volgens het oordeel van mijn ouders moest handelen

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik me heb aangepast aan mijn interpretatie waarin ik veronderstel dat ongehoorzaam zijn niet mag bestraft wordt

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik naar aanleiding van de reactie van de juf de keuze heb gemaakt dat ik haar invloed vergeleek met de instructies en het gezag van mijn ouders die mij hadden geïnstrueerd dat ik ‘gehoorzaam moest zijn aan de instructies van de juf’, uit angst voor kritiek en ongehoorzaamheid bleef afwachten op toestemming van de juf

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben om naar aanleiding van de instructie van de juf naast de schooldeur stond af te wachten op toestemming dat ik het klaslokaal mocht betreden

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik heb gewacht op aanwijzing en toestemming van de juf

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik mijn aanwijzing en fysieke reactie om in beweging te komen genegeerd heb en vervolgens bleef afwachten op het oordeel van de juf dat ik wel naar binnen mocht in plaats van staan afwachten naast de grote schooldeur

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik me heb aangepast aan het gezag van mijn mind

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik de instructies van de juf letterlijk heb opgevolgd en mijn voornemen en eigen initiatief genegeerd heb

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik een afwachtende houding had uit angst voor de reactie van de juf

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat geen gehoor geven aan de instructie van de juf in mezelf weerstand opriep

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik de roep in mezelf om op eigen initiatief in actie te komen genegeerd heb

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik angst voor ongehoorzaam zijn heb aangepast aan de instructies van mijn ouders en omdat ik van huis uit geleerd had dat ik gehoor moest geven aan hetgeen mij door de volwassenen werd opgedragen, mijn roep om op eigen initiatief het klaslokaal te betreden hen ontweken vanuit mijn opvatting gehoorzaam zijn bleef afwachten op toestemming van de juf dat ik van haar het klaslokaal mocht betreden

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik me aan haar instructies heb aangepast aan mijn zelf gecreëerde angst voor de gevolgen en aspecten van ongehoorzaamheid

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik aan ongehoorzaamheid mijn individuele aspecten heb verbonden die ik na school niet besproken heb met mijn ouders uit angst die ik in mezelf veroorzaakt heb omdat ik niet wist hoe ik met de juf moest onderhandelen en overleggen als ik wel op eigen initiatief het klaslokaal zou betreden

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik onwetend en onbekend met de praktische aspecten van overleg en onderhandelen aan de instructie van de juf in mijn geest negatieve gevolgen heb verbonden

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben uit angst voor kritiek, boze blikken, onverschillig en laconiek gedrag aan de straf van de juf heb gekoppeld waardoor in mezelf mijn zelf gecreëerde angst is ontstaan nadat ik van de juf te horen kreeg dat ik ongehoorzaam was omdat ik haar instructie niet had opgevolgd

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik tegenwoordig nog steeds zonder overleg gemaakte afspraken bijstel en van koers verander zonder de gevolgen van mijn gedrag voor anderen die bij deze afspraak betrokken zijn te overwegen

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat zonder onderhandelen en overleg van koers veranderen een patroon is in mezelf dat als een rode draad door mijn leven loopt

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat het gevolg van mijn gebrek aan adequaat onderhandelen en overleg vaardigheden erin resulteert dat ik mezelf verhinder hetgeen ik heb opgebouwd continueer, als sneeuw voor de zon verdampt door het gebrek aan inzicht in praktische toepassing van onderhandel en overleg vaardigheden tijdens de continuering en praktische toepassing/uitvoering van afspraken en taken

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik zonder overleg met mijn agenda ongecontroleerd afspraken maak die ik vervolgens bijstel waardoor ik van koers verander omdat ik een afspraak dubbel plan me niet realiseer dat dit gevolgen heeft voor mijn relatie met degene waarmee ik mijn dubbele afspraak bijstel of afzeg

wordt vervolgd met praktische zelfcorrecties….

Een gedachte over “Dag 319 disobedience

  1. Pingback: Dag 320 Mind fear made choices | Fear is not an Option Journey to Live

Geef een reactie

