Dag 315 Zelf gecreëerd versus existentiële angst

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik mijn zelf gecreerde angst heb opgebouwd uit de aanname dat ik in mijn ambitie van zelfstandig ondernemer zijn ben mislukt

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik denk dat ik als mens mislukt ben in mijn ambitie van zelfstandig ondernemerschap

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb omdat ik denk dat ik als mens mislukt ben in mijn ambitie denk ik heb gefaald daardoor schaamte ontstaat omdat ik mislukt ben

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb omdat ik denk ik ben mislukt mijn angst om te falen zichtbaar maakt

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik vanuit onwetendheid reageer schaamte ontwikkel door de gedachte aan mislukken gefaald heb omdat ik niet de aspecten en gedachten die mijn falen in mijn geest veroorzaken in kaart heb gebracht

Ik realiseer me dat ik de aspecten van falen bewust moet maken niet langer de onwetendheid kan vermijden dat mijn geest mijn fysiek misbruikt omdat mijn mind de aspecten van falen gebruikt als middel om mijn ervaring met de aspecten van falen opnieuw te ervaren

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik niet eerder de aspecten van falen specifiek in kaart heb gebracht uit onwetendheid met het bestaan van deze aspecten angst heb gebruikt om de aspecten van falen te maskeren

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik uit angst voor de gevolgen van verandering de ambitie om te slagen als zelfstandig ondernemer op de aspecten van falen heb geplakt de aspecten van falen blijven bestaan vanuit de gedachte dat ik mijn welzijn kan verbeteren me realiseer dat ik mijn welzijn wil behouden door de negatieve aspecten van falen te vervangen door de positieve aspecten van slagen omdat ik denk dat geslaagd zijn als zelfstandig ondernemer mijn negatieve gedachten aan falen en mislukt zijn en de energie die hieruit ontstaat kan negeren en dat geslaagd zijn mijn faalangst meerwaarde geeft me eerst moet richten op de aspecten van minderwaardigheid die mijn ervaring van welzijn bedreigd me realiseer, zie en begrijp dat hieronder fundamenteel existentiële angst ligt: angst voor het onbekende; angst voor verlies van welzijn; angst voor de dood, angst voor verandering en angst voor verlies van het bekende.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik vast houdt aan het bekende (zelfvertrouwen) alcohol heb gebruikt, uit ervaring weet dat alcohol gebruik slecht is voor mijn welzijn, alcohol wel gebruik uit angst voor verandering door mijn angst voor het onbekende wordt veroorzaakt omdat ik uit ervaring weet dat ik zonder alcohol gebruik zelfvertrouwen mis, zelfvertrouwen wat ik uit alcohol haal, angst heb voor verlies van het bekende (alcohol geeft zelfvertrouwen), angst voor het onbekende activeer, ik weet niet wat er gebeurt als ik naar een feestje ga of wie ik tegen kom als ik over straat loop.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik vast houd aan mijn vooraf gedachten aan de gevolgen van een toekomstige gebeurtenis, mijn vooraf gedachten creëert angst, angst voor de nog onbekende ervaring met over straat gaan denk dat anderen mijn negatief beoordelen, schaamte ervaar of bij de gedachten aan naar dat feestje gaan waar ik mooie meisjes ontmoet waarmee ik zonder alcohol op geen oogcontact durf te maken waardoor ik vooraf aan mijn bezoek aan een feestje zelfvertrouwen mis, feestjes en over straat gaan ontwijk en ontvlucht niet eerder wist en, niet zag en me niet realiseerde dat aan de basis van mijn zelf gecreëerde angst ook existentiële angst kan liggen

Ik realiseer me zie en begrijp door aan zelf creëerde angst negatieve backchat gedachten te verbinden zoals ‘ik heb gefaald’ ‘anderen zijn succesvoller dan ik’ ‘ik kreeg geen aanmoediging om zonder zelfvertrouwen moeilijke situaties aan te gaan’ ontstaat negatieve energie door negatieve gedachten en daardoor meer zelf gecreëerde angst, meer negatieve energie, meer weerstand, meer frictie war ik meer welzijn zou willen en om te ontladen en deze negativiteit reguleren meer behoefte aan drank kreeg.

Dus de zelf creatie minderwaardigheid die ontstaat omdat een ambitie anders verloopt, daaronder ligt de existentiële angst die oproept en tot welzijn aanzet.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik door onwetendheid niet eerder zag, niet begreep en me niet realiseerde dat ik mijn angsten los van elkaar moet specificeren en daarop vervolgens zelfvergeving moet uit te schrijven

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik in mezelf onoprechtheid liet bestaan meer negativiteit genereer wilde maskeren met positiviteit wilde verbloemen door alcohol gebruik.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik de aspecten van minderwaardigheid niet eerder specifiek in kaart heb gebracht en voor het gemak daar een deken van angst over heb gelegd

Als en wanneer ik vast houd aan de aspecten die mijn gedachten creëren me vervolgens minderwaardig voel, dan stop ik en adem ik

Ik stel mezelf ten doel dat ik de gedachten die aspecten van minderwaardigheid veroorzaken niet langer gebruik als excuus het risico van gebeurtenissen niet langer ontloop waarin ik denk dat ik negatief geëvalueerd word door anderen

Ik ga met mezelf de verbintenis aan dat ik mijn angst oprecht onderzoek en de redenen ervan niet gebruik als excuus om een afspraak af te zeggen waarin ik risico loop dat ik kan mislukken of falen omdat ik me realiseer dat ik me schaam voor mijn stem en dialect omdat ik hierop in het verleden kritiek kreeg ook weet dat kritiek krijgen mijn reactie op kritiek is ook kan opvatten als uitbreiding van mijn repertoire als toevoeging aan hetgeen ik al wist, me bewust ben van het feit wat ik vooraf aan een situatie weet, los staat van de werkelijke ervaring in Hier.

Geef een reactie

