Dag 310 Self created fears

Afbeeldingsresultaat voor irrational fear

Na het verlies van mijn onderneming begon ik me te realiseren dat ik door alcohol gebruik mezelf beschermde om gedachte patronen te maskeren die ik niet eerder onder ogen wilde komen. Mijn herstel en bewustwordingsproces begon. Door dit verlies had ik gefaald waarvoor ik me schaamde en situaties en mensen uit mijn omgeving ging mijden.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik zonder gebruik van alcohol mensen en situaties ging vermijden

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb om te denken zonder alcohol gebruik ontbreekt mij de moed dat ik hen ontmoet

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik dacht dat ik als eigenaar van een bedrijf mijn kunstmatig geprepareerde illusie koppelde en nadat mijn verwachting verdween waarvoor in de plaats mijn zelf gecreëerde angst verscheen die ik onder ogen moest komen

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat mijn zelf gecreëerde angst verscheen nadat de betekenis die ik aan mijn zaak verbonden had verdween

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik mijn focus en aandacht door dit eigenaarschap op externe erkenning, aanzien en waardering was gericht

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik via mijn denken dacht een verschil te maken door een ogenschijnlijk conflict om te buigen van negatief conflict naar positief voordeel

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik een ogenschijnlijk conflict in mezelf door de blaffende hond in mezelf getriggert wil vermijden wil ombuigen van negatief conflict naar positief voordeel angst wil wegduwen verzuim dat ik dit conflict onderzoek

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik de bereidheid om de aanleiding en het ontstaan van mijn conflict als ervaring ontstaan als herinnering daaraan binnen mijn mind ontwijk het conflict onderhoudt

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik uit angst voor kritiek niet naar een feestjes ging waar ik vrienden kon ontmoeten uit angst en schaamte omdat ik dacht zij kritiek op mij hadden omdat ik dacht dat zij van mening waren dat ik was beland in een situatie zonder werk, bedrijf, relatie angst had voor het feit dat ik zonder dit alles zonder aanzien mijn aanzien verbond aan uiterlijk vertoon

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik niet zag dat verlies van aanzien gedachten waren van de illusies dat ik mezelf zag als de dader van mijn slachtofferschap

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik me schaamde naar aanleiding van mijn slachtofferschap openbare ruimtes en pleinen ging vermijden uit angst dat ik daar mensen en klanten uit mijn kring kon ontmoeten

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik de confrontatie met mijn gedachten en het risico die ik aan de ontmoeting met anderen heb toegekend ben ontvlucht

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik het risico ben ontvlucht dat zij mij negatief zouden evalueren en nogmaals mijn verlieservaring bevestigen me realiseer, zie en begrijp dat ik de confrontatie met mijn pijn voorkwam niet realiserend dat ik mijn mind met negatieve gedachten scenario’s bleef voeden me niet realiserend dat ik in mezelf meer negatieve energie genereerde met een burn-out tot gevolg

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb geobsedeerd door negatieve gedachten juist méér onjuiste irrationele gedachten manifesteerde paranoia werd overtuigd van mijn gelijk de openbaarheid ontweek en overeenkomstig mijn innerlijk beeld mijn innerlijke waarheid communiceerde aan een psychiater die dit vertaalde naar een diagnose en ziektebeeld vervolgens zijn beeld op mijn al onzekere realiteit geplakt in mezelf meer schaamte, twijfel, faalangst, minderwaardigheid, onzekerheid en daardoor meer actieve negatieve energie creëerde met de daarbij behorende fysieke klachten

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb door mijn toedoen is mijn onderneming op de fles gegaan dat de mensen uit mijn omgeving mij hierom negatief zouden beoordelen dat mijn gedachten aan deze fictieve groepsdynamiek mijn klein negatief zelfbeeld nog meer heb beschadigd waardoor ik groepen mensen ontweek

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik mezelf toegestaan heb mezelf in mijn denken misbruikt heb mezelf kleiner heb gemaakt dan waartoe ik in staat ben mezelf verhindert heb dat ik mijn oorspronkelijk Zelfoprecht zichtbaar presenteer

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb overweldigd door angst mezelf verhindert heb voor een groep mijn zegje te doen in de vorm van een presentatie of spreekbeurt vooraf aan deze taak dacht dat ik uitgelachen zou worden in relatie tot mijn bijdrage aan het groepsproces

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik vooraf aan een presentatie denk ‘ik ben overtuigd van het feit dat ik door groepsleden uitgelachen wordt zodra ik voor de groep sta risico loop dat ik ga huilen en als ik mijn gevoelens laat zien en dat men vervolgens zal zeggen doe niet zo kleinzerig dit in mijn beleving klinkt als doe niet zo belachelijk want als ik huil wordt ik uitgelachen, be-lachen door de anderen

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard dat ik verzuimd heb om niet eerder mijn gevoelens bespreekbaar te maken

Ik stel mezelf ten doel dat ik het risico loop dat anderen mij uitlachen als ik denk dat mijn bijdrage belachelijk is dat ik dit risico wil aangaan

Als en wanneer ik mijn gevoelens kenbaar maak het risico loop dat anderen mij belachelijk maken dan stop ik en adem ik

Als en wanneer ik denk dat ik op mijn bijdrage verzekerd ben van het feit dat zij beginnen te lachen dan stop ik en adem ik

Als en wanneer ik vooraf aan mijn presentatie of spreekbeurt uit verzorg nare gevoelens niet opnieuw wil voelen dan stop ik en adem ik

Ik stel mezelf ten doel dat ik niet langer wegblijf of wegvlucht uit een spannende situatie me realiseer dat ik mezelf niet langer wegduw.

Ik stel mezelf ten doel dat ik succes wil ervaren door samen met groepsleden te leren dat ik mijn angst kan overwinnen

Als en wanneer ik overweeg dat ik een spannende situatie vermijdt dan stop ik en adem ik

Ik stel mezelf ten doel dat ik een presentatie en spreekbeurt voor een groep mensen wil verzorgen.

Ik ga met mezelf de verbindetnis aan dat ik bereid ben dat ik spannende situaties en succes wil ervaren omdat ik wil leren dat ik zonder angst in het openbaar vanuit eenheid gelijk levende woorden kan spreken hetgeen aansluit bij wat het beste is voor Alle Leven

Geef een reactie

