Dag 308 created fear after the experience with a barking dog

Kort geleden bezocht ik een vriend. Nadat hij zijn voordeur geopend had stond ik plotsklaps oog in oog met zijn blaffende herdershond. Mijn vriend kon mij niet geruststellen nadat hij zei ‘is een lieve hond, doet echt niets’.

I forgive myself that I’ve accepted and allowed myself that I created fear after my experience with a barking dog

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik in mezelf angst ervaar bij iedere ontmoeting met met name Duitse-herders-honden

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik mijn ervaring met een herdershond en mijn interpretatie van een deze ontmoeting als gebeurtenis ervaren onbesproken liet waardoor ik aan de ervaring gedachten heb verbonden blaffende herdershonden die daarnaast grommen zijn gevaarlijk, die moet ik vermijden, waardoor ik op deze ervaring angst heb geplakt, mijn angst naar aanleiding van mijn betekenis verbonden aan deze herinnering onder invloed van deze energetische reactie iedere herder mij onbewust triggert angst mij waarschuwt voor het gevaar dat ik zelf gecreëerd heb

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb door schrik bevangen niet kon vertrouwen op de bemoedigende woorden van mijn vriend.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik hem vanuit schrik bevangen verzocht om de herder naar een andere ruimte te brengen, waarmee mijn vriend toestemde

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik mijn angst liet verder woekeren niet consequent heb doorgeademd hetgeen luttele seconden later bevestigd werd

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat de herder mij in een moment van onoplettendheid zijn afzondering ontglipt in eens naast me stond mijn vriend de hond uit mijn buurt wilde delegeren met zijn instructies de hond wilde corrigeren de hond daaraan niet gehoorzaamde waardoor ik wild gebarend met mijn armen de hond opmerkzaam maakte van mijn angst

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik als kind aan een hondenren voorbij liep onwetend nog me een hoedje schrok nadat de herder in de ren grommend met zijn gebit bloot begon te blaffen

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik bij de gedachte aan of bij het zien van een plaatje van een grommend blaffende herdershond al in de stress schiet en vanuit angst, onwetendheid en onzekerheid emotioneel reageer en denk ga weg hond je maakt me bang en vervolgens denk aan het feit dat wij in ons gezin Sokko een herdershond hadden waarmee ik een goede band had opgebouwd

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toeegstaan en aanvaard heb dat mijn onwetendheid over het gedrag van herdershonden relateer aan angst wat me onzeker maakt omdat ik mijn schrikreactie als kind naar aanleiding van de herder in de ren onbesproken en onvoldoende als ervaring onderzocht heb waardoor mijn gedachte aan een een blaffende grommende hond in mezelf naar aanleiding van de blaffende herder van mijn vriend getriggerd wordt en gelijktijdig in dat moment in Hier angst en fysieke reacties oproept waardoor ik vanuit mijn mind-bewustzijnsysteem gedelegeerd vanuit herinnering als ervaring Hier anticipeer

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik reactie op de herder van mijn vriend fysiek het contact met de huidige ervaring verlies vervolgens wild gebarend de hond tot spelen stimuleer mijn hart sneller slaat, begin te zweten, mijn onderbuik verkrampt, mijn onderbenen en met name mijn linkeronderbeen vanaf de knie zeer doet en in dat moment denk de hond ziet mijn angst ik moet mezelf en mijn angst reactie zien te stoppen

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toeegstaan en aanvaard heb dat ik focus op de hond oog contact maak de hond gromt en met zijn neus op de grond snuffelend halve cirkeltjes begint te lopen en mij wil benaderen mijn vriend die tussen de hond en mij in staat dit verhindert waardoor ik angstiger word en mijn ogen beginnen te branden, tranen voel, mijn schouders en borstpunten zeer doen vervolgens besluit dat ik de kamer ontvlucht naar de gang toe en nadat ik de deur sluit opluchting na mijn vlucht ervaar

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik mijn angst voor blaffende grommende herdershonden als kind ervaren nadat de hond in de ren begon te grommen en blaffen onbesproken heb gelaten, vanuit schrik deze plek ging vermijden en een straatje omliep om niet geconfronteerd te worden met de blaffer, om te voorkomen dat ik mijn schrikreactie zou herbeleven, opnieuw ervaren wilde vermijden waardoor ik binnen mijn realiteit een beeld heb gevormd van de blaffende en grommende herder, dit op alle herdershonden heb geplakt, ook als ze aangelijnd zijn met een baasje voorbij komen ergens op de stoep toch besluit dat ik even een stukje omloop

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik ondanks positieve ervaring met Sokko toch mijn reactie op herdershonden laat bepalen door mijn onbesproken reactie op de herder in de ren

Als en wanneer ik naar aanleiding van een herders honden of andere honden in mezelf ervaar dat ik een straatje om wil lopen me realiseer dat mijn onbesproken angst ontstaan door de gebeurtenis met de hond in de ren opspeelt, dat ik door gebrek aan informatie de hond als gevaarlijk inschat, in mezelf angst manifesteer waarop de hond regeert, dan stop ik en adem ik

Ik stel mezelf ten doel als en wanneer ik wild gebarend met mijn armen door schrik bevangen een hond op afstand wil houden, dan stop ik en adem ik

Ik stel mezelf ten doel wanneer ik honden op straat die aangelijnd zijn opmerk, dan stop ik en adem ik omdat ik weet dat ik alert op de hond al angst ervaar de situatie wil vermijden de hond mijn angst opmerkt waardoor ik de hond trigger

Ik stel mezelf ten doel dat ik dit punt verder onderzoek en de ervaring met Sokko verder onderzoek omdat ik me realiseer dat Sokko na verloop van tijd vals werd en daarom als waakhond naar een boer werd gebracht

wordt vervolgd

Geef een reactie

