Dag 306 Dentist day after

Ik heb inmiddels twee behandelingen gehad. Er is diep geboord om een ontsteking te verwijderen.

Zie voor context previous blog.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb om angst te hebben voor de tandarts behandeling, de stoel van de tandarts ging vermijden, waardoor ik een afwachtende houding had, de vervanging van vullingen die op één na zijn vervangen heb uitgesteld me realiseer dat ik na de behandeling opluchting ervaar

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik vast hield aan een mijn tandarts ervaringen op de lagere school me realiseer dat mijn angst irrationeel is omdat ik vasthoud aan het verleden

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik vooraf aan het bezoek twijfels had om me te laten behandelen me realiseer dat mijn participatie in het uitstel karakter door mijn terugblik in het verleden mijn verwachting aan pijn is ontstaan, aan het bezoek aan de tandarts de consequentie pijn heb gekoppeld uit voorzorg om pijn te vermijden een afwachtende houding heb ontwikkelt en me achteraf opgelucht realiseer dat deze houding mijn angst voor behandelen niet wegneemt

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb omdat ik me achteraf opgelucht realiseer dat mijn afwachtende houding en vermijd gedrag en mijn tandarts ontwijk houding mijn angst en verantwoordelijkheid van behandelen niet wegneemt

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb door mijn uitstelgedrag toegestemd heb om mijn angst voor de behandeling in de tandartstoel te onderhouden en te doen in mijn wereld en realiteit, dus mezelf verhindert heb om mijn nieuwe tandarts te ontmoeten, die begripvol en ondersteunend was vooraf tijdens de kennismaking omdat zij tijdens de behandeling ook oog had en begrip voor mijn spanning

Ik was vooraf aan dit bezoek met mezelf de verbintenis aangegaan dat ik mijn angst bespreekbaar zou maken en met de tandarts zou communiceren

Achteraf is gebleken door mijn angst aan te gaan dat zij, de vrouwelijke tandarts door mijn oprechte informatie in staat was dat zij mij effectief wilde ondersteunen

Zij attendeerde mij op mijn ademhaling waardoor ik adequaat kon doorademen en ontspannen.

Ik stel mezelf ten doel dat ik de nieuwe vullingen die wit van kleur zijn goed te onrhouden en dagelijks drie maal mijn tanden te poetsen, met tandenstokers te werken en geregeld nieuwe opzetstukjes voor mijn elektrische tandenborstel aan te schaffen. In de tandartspraktijk was in het verleden een biologisch tandarts actief. Zij is daar weg. De nieuwe tandarts werkt ook met amalgaam vrije materialen.

Ik ga met mezelf de verbintenis aan dat ik preventieve voedings supplementen Q10 en D3 zal gebruiken. Daarnaast neem ik geregeld smoothies.

Ik realiseer me dat met name mijn angst de grootste uitdaging was. De eerste behandeling op maandag 0m 07.00 uur duurde het langst. Mijn bovengebit werd toen hersteld en de dag daarop was mijn ondergebit aan de beurt. Beneden zat een ontsteking in mijn verstandskies die zij behandelt heeft met een medicijn.

Ik vergeef mezelf dat mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik een afwachtende houding heb ontwikkelt en frictie tegen mijn bezoek aan de tandarts. Ik realiseer me dat ik participeer in angst omdat ik als kind op de lagere school dagen lang zat te wachten op mijn beurt voor mijn bezoek aan de tandarts.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat mijn angst gericht is op mijn verwachting dat de behandeling zeer/pijn doet

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toeegstaan en aanvaard heb dat ik als kind mezelf verhindert heb om mijn angst bespreekbaar te maken

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik mezelf destijds niet nu wel effectief ondersteunt heb door mijn angst uit te spreken

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik als kind dacht dat ik niet bang mocht zijn omdat ik anders een angsthaasw as of een watje waardoor ik mezelf verhindert heb dat de tandarts mij toen niet geassisteerd heeft

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik mezelf verhindert heb de tandarts te informeren, mezelf niet effectief ondersteunt heb omdat hij mij daardoor niet attent kon maken dat ik mijn aandacht moest richten op mijn ademhaling

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toeegstaan en aanvaard heb zodra ik ging verkrampen geen seintje kon geven omdat ik afgeleid door mijn verwachting in beslag genomen door pijn, angstig werd en vergat op mijn ademhaling en ontspanning te focussen.

Ik ga met mezelf de verbintenis aan om mijn twijfels en angsten bespreekbaar te maken zodat anderen, zoals een collega destonian mij daardoor ondersteunt heeft met voedingsadvies en andere informatie. Door mijn openheid kon ik kennissen informeren die later geinformeerd hebben hoe het was gegaan bij de tandarts.

Ik ga met mezelf de verbintenis aan dat ik het zinvol vind dat ik mijn angst bespreekbaar maak. Vervolgens kan ik hierop zelfvergeving uitschrijven zodat ik mijn angst dieper in de ogen kijk. Diepre lagen onder ogen kom, mezelf niet langer toesta dat ik een afwachtende houding aanvaard. Ik ga met mezelf het commitment aan dat ik mezelf effectief ondersteun door mijn gebit te onderhouden en dagelijks te verzorgen met tandenstokers, geregeld opzetstukjes zal vervangen en drie maal daags mijn tanden poetsen.

De volgende tandartscontrole is inmiddels gepland

Geef een reactie

