Dag 303 rejected expectation

Mijn gewaarzijn, mijn oorspronkelijk zelf, zo dacht ik lange tijd wordt afhankelijk gemaakt door de invloed en betekenisgeving van vooral onze ouders, opvoeders, onderwijzers en onze omgeving. De informatie verstrekking van hen bepaalt wat ik/we wel moeten en niet mogen willen en hoe we hun instructie, en dus correctie van ons gewaarzijn, het wat mijn voorschrijft moeten doen.Instructies en correcties waar we zo’n beetje allemaal mee grootgebracht zijn, invloed heeft gehad en nog steeds in momenten heeft.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik mijn oorspronkelijke innerlijke wil, die vaak hele andere ideeën had, heb aangepast aan de externe informatie van mijn omgeving, opvoeder en ouders

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik informatie die afweek geinterpreteerd heb als afwijkend van mijn innerlijke input, externe input waarin onze opvoeders, ouders en omgeving ons/mij voorzag

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik heb toegestemd met mijn gedachten en veronderstellingen dat zij uiteindelijk wel wisten hoe zij onze/mijn wil, binnen ons/mijn oorspronkelijk Leven Gewaarzijn wisten te sturen

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb zo dacht ik zij/de anderen zijn verantwoordelijk voor mijn keuzes en besluiten die ik als zodanig in mezelf heb aanvaard en toegestaan

Ik realiseer me, zie en begrijp nu dat mijn mind herrie, mijn mind bewustzijn is, mijn mind zelf zijn is dat ik heb aanvaard en toegestaan, als besturingssysteem, mijn oorspronkelijke wil bestuurt, de wil van mijn oorspronkelijk Leven Gewaarzijn

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb, me realiseer, zie en begrijp dat ik niet zag dat onze/mijn opvoeders en ouders hierbij zochten naar een juist evenwicht tussen niet teveel en niet te weinig omdat mijn ouders ook instructies en correcties vanuit mind hebben geleerd

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat in mezelf een kloof is ontstaan tussen mijn oorspronelijke Leven Gewaarzijn eenheid en gelijk-wil en mijn mind bewustzijn me realiseer dat ik mijn omgeving, opvoeders en ouders voor deze afscheiding in mezelf  verantwoordelijk heb gemaakt

Ik ga met mezelf de verbintenis aan dat ik deze informatie die existeert binnen mijn mind, begrijp, opvat en zie als mijn wil en keuze waarin ik toegestemd heb dat ik deze externe informatie als zodanig in de vorm van mijn interpretatie binnen als mijn mind heb aanvaard en toegestaan

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat de informatie binnen mijn mind heb aanvaard en toegestaan

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik lange tijd mijn omgeving, opvoeders en ouders verantwoordelijk heb gemaakt voor de backchats, veronderstellingen en aannames binnen mijn mind

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik anderen verantwoordelijk heb gemaakt voor mijn positieve gevoelens, negatieve emoties en de gedachten die hieruit voortvloeien waardoor ik me angstig, teleurgesteld, blij en opgewekt moest/mocht voelen

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik onder invloed van de betekenis die ik toegekend aan mijn mind opvattingen, veronderstellingen, betekenis geef/gaf aan de manier waarop, wat en hoe ik verwacht dat anderen mij bejegenen

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik me bij afwijkend gedrag aanpas aan afwijkend gedrag in mezelf verwacht dat ik het zelfde wil communiceren als hetgeen mijn gesprekspartner communiceert

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb om te veronderstellen ‘want als ik afwijk van de ander’ dat ik vervolgens in mezelf onmacht ervaar’

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik onmacht ervaar als angst

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik mijn angst opvat als kritiek

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik naar aanleiding van kritiek, kritiek als schuld ervaar

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik naar aanleiding van kritiek, in plaats van kritiek, daarvoor in de plaats eigenlijk bevestiging, waardering en naar een gevoel van trots zijn verlang, dat P trots zou zijn op mijn bijdrage

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb ondanks mijn verwachting en verlangen, dat P vervolgens in zijn gedrag afweek van mijn verlangen

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik naar aanleiding van mijn verlangen, mijn behoefte naar waardering, het gedrag van P als kritiek op mijn bijdrage heb ervaren

Als en wanneer iemand afwijkt van mijn verlangen dan stop ik en adem ik Ik realiseer me zie en begrijp als en wanneer iemand afwijkt van mijn verlangen, dat ik deze wijziging, niet eerder heb ervaren als een verandering binnen mijn wereld en realiteit, mezelf verhindert heb dat ik mijn waarneming ervaar als afwijzing van mijn bijdrage waarin ik toegestemd heb dat ik een verandering die afwijkt van mijn verlangen toegestemd heb dat ik me als mens afgewezen voel, deze afscheiding als afwijzing van mijn verlangen naar waardering te onderhouden en te doen in mijn wereld en realiteit, vervolgens als kritiek ervaar, waardoor ik gevoelens van onmacht en angst ervaar omdat ik denk dat ik er niet toe doe, en dus mezelf verhinder om zonder verlangen te zijn, mezelf verhinder om in Hier aanwezig te zijn.

Ik ga met mezelf de verbintenis aan dat ik mijn verlangen naar waardering en erkenning in mezelf verder onderzoek en beschrijf.

Naar aanleiding van deze blog realiseer ik me het nu volgend inzicht:

Existeert binnen mijn Leven Gewaarzijn mijn afgewezen wil die gevoedt wordt vanuit mijn oorspronkelijk Leven. Een vonk/wil die als zodanig gezien wordt als startpunt van ons oorspronkelijk een en gelijk Leven. Voorziet dit Leven onze wil om zelf richting te bepalen, in de vorm van een verwachting, binnen mijn fysiek?

En is mijn fysiek, zonder mijn mind bewustzijn, mijn oorspronkelijk Fysiek Leven Gewaarzijn zonder mind bewustzijn?

En is deze Levensvonk, die bestaat als eenheid en gelijkheid, oorspronkelijk aanwezig in Alle Leven?

En is de weerstand die uit mind ontstaat, de/een indicatie van de verwachting van dit Leven Gewaarzijn om weer richting te willen geven vanuit een permanent eenheid en gelijkheid principe, in iedere in-, en uitBreath?

Zelfdirectief hetgeen de terugkeer inluidt van permanent Leven Gewaarzijn collectief?

En zodra we dit collectief realiseren zijn we dan gelijkwaardig aan Alle Leven, zonder uitzondering?

wordt vervolgd

 

Geef een reactie

