Dag 302 expectation

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik bij een afwijkende mening of visie in mezelf onmacht ervaar

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb ik een mening van een ander als afwijkend ervaar

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik bij mijn beeld van afwijkend in mezelf kritiek ervaar

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb bij mijn beeld van afwijkend besluit dat ik mijn mening/visie niet zal communiceren

Ik realiseer me dat ik in plaats van afwijkend gedrag, in mezelf verwacht dat ik het zelfde wil communiceren als hetgeen mijn gesprekspartner communiceert, want als ik afwijk van de ander, vervolgens in mezelf onmacht ervaar, onmacht ervaar als angst, angst opvat als kritiek, kritiek als schuld ervaar, naar aanleiding van mijn gedrag waarmee ik verlangde dat P trots zou zijn op mijn bijdrage, P vervolgens in zijn gedrag hiervan afweek, waardoor ik zijn bijdrage naar aanleiding van mijn verlangen naar waardering, zijn afwijkend gedrag als kritiek op mijn bijdrage heb ervaren, me realiseer zie en begrijp zodra iemand afwijkt van mijn mening, ervaar als afwijzing van mijn bijdrage, me als mens afgewezen voel, deze afscheiding als afwijzing van mijn verlangen naar waardering ervaar, vervolgens als kritiek ervaar, waardoor ik gevoelens van onmacht en angst ervaar omdat ik denk dat ik er niet toe doe

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik bij een afwijkende mening van de ander in mezelf onmacht ervaar

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik onmacht opvat als kritiek, denk mijn mening/visie is onbelangrijk

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik onmacht onvoorwaardelijk begrip van mijn omgeving verwacht

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik op grond van een afwijkende mening van een ander in mezelf als kritiek ervaar

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb zodra ik van anderen begrip verwacht voor mijn bijdrage me afhankelijk maak van begrip bij een afwijkende mening in mezelf onbegrip als kritiek interpreteer

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb als hetgeen waarop ik reken afwijkt van mijn verwachting, kritiek en onmacht ervaar, zie, begrijp en me realiseer dat ik in werkelijkheid de controle over mijn mind bewustzijn verwachting verlies

Als en wanneer mijn mind bewustzijn verwachting afwijkt van de realiteit de controle verlies dan stop ik en adem ik

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb zodra ik participeer in controleverlies mezelf verhinder dat ik me kan verplaatsen in mijn gesprekspartner

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb na controle verlies in mezelf kritiek ervaar denk dat mijn bijdrage belachelijk is

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb zodra ik me belachelijk voel, me vervolgens angstig voel, nog meer twijfel aan mijn bijdrage aan het gesprek, me realiseer dat ik besluit dat ik mijn woorden inslik omdat ik denk ‘mijn mening/visie doet er toch niet toe, die is onbelangrijk want er wordt toch niet naar gevraagd’

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik bij twijfel mijn bijdrage wegcijfer mezelf verhinder dat ik mijn bijdrage lever

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb zodra ik mijn bijdrage niet lever toegestemd heb om mijn gevoel van onmacht en kritiek te onderhouden en te doen in mijn wereld en realiteit en dus mezelf verhinder om mijn bijdrage wel te leveren mezelf verhinder om effectief te zijn en belangrijk als gesprekspartner als waartoe ik in staat ben

Als en wanneer ik besluit dat ik effectief wil zijn toch mijn woorden wil inslikken dan stop ik en adem ik

Ik ga met mezelf de verbintenis aan dat ik mijn gevoelens van onmacht en twijfel zie als bron van informatie en manier waarop ik vervolgens bewust kan besluiten om deze gevoelens door te ademen

Als en wanneer door onmacht angst ervaar dan stop ik en adem ik

Als en wanneer ik twijfels heb en mijn woorden wil inslikken dan stop ik en adem ik

 

Geef een reactie

