Dag 299 apathetic

Context zie previous blog

Naar aanleiding van straf van de juf voelde ik me belachelijk. Recent werd ik op dominante wijze aangesproken waardoor ik dit gevoel weer heb ervaren. Door de houding en reactie van de juf kreeg ik het idee dat zij mij geen interesse, enthousiasme, begrip of zorg liet zien

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik door de houding en reactie van de juf het idee kreeg dat zij aan mij geen interesse, enthousiasme, begrip of zorg liet zien

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik door mijn idee van mening was dat ik naar aanleiding van haar ongevraagde en onverwachte interruptie, haar houding en gedrag als dominant; dwingend; vervelend; naar; ongewenst; hinderlijk; onvriendelijk en onfatsoenlijk heb ervaren

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik haar gedrag probeerde te verklaren, waardoor ik haar aandeel als negatief ging ervaren

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik apathisch reageer op dominantie en momenten waarin ik in Hier dwang ervaar als zodanig interpreteer met mijn herinnering aan het gedrag van de juf

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik het naar vind dat dominante personen ongevraagd hun mening aan mij communiceren

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik dominantie ervaar als dwingend en eisend, vervelend vind

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik dominantie ongewenst, hinderlijk, onverschillig, onvriendelijk en onfatsoenlijk vind

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb in plaats dominantie dat de juf mij in mijn behoefte aan waardering, bevestiging en erkenning geen aandacht gaf waardoor zij niet haar inlevingsvermogen en tact liet blijken nadat ik twee uur lang in de kou had staan wachten op een seintje dat ik naar binnen mocht

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb de gedachte dat ik het toen fijn had gevonden, omdat ik dat nodig had in dat moment, dat ik op haar kon rekenen

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik verwacht had dat de juf mijn pijn en schrik zou begrijpen Als en wanneer ik tact en begrip verwacht naar aanleiding van mijn gedachte dat ik me belachelijk voel in het bijzijn van anderen, dan stop ik en adem ik

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik naar aanleiding van mijn gedachte ‘de juf heeft mij belachelijk gemaakt in het bijzijn van anderen’ de juf verantwoordelijk maak voor mijn verwachting waardoor ik naar aanleiding van mijn verwachting negatieve energetische lading in mezelf ontwikkel waardoor ik nare emoties in mezelf ervaar

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik naar aanleiding van mijn gedachte dat de juf mij belachelijk heeft gemaakt, schaamte en angst heb ontwikkelt om voor een groep mijn verhaal te doen, uit angst dat ik door de groep uitgelachen wordt waardoor ik vooraf aan een presentatie angst ervaar voor mijn bijdrage

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik naar aanleiding van haar abrupte interruptie geschrokken ben en teleurgesteld in haar bejegening

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik situaties ging vermijden waarin ik de kans liep belachelijk gemaakt te worden

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb door schrik bevangen kunstmatig op zoek ging naar bewondering, waardering en knuffels van anderen om mijn onzekerheid, schaamte en angst te neutraliseren, me realiseer dat ik mezelf verhindert heb om op deze gevoelens en emoties zelfvergeving uit te schrijven

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat naar bevestiging, begrip en aandacht van anderen zocht voor het feit zoals ik nieuwe dingen aanpak en voor elkaar krijg

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat uit mijn drang naar erkenning naarstig op zoek ging naar nieuwe projecten en bezigheden om extern continue bevestiging en erkenning te krijgen, aandacht waarmee ik mijn negatief geladen gedachten kon voeden

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik buiten mezelf naar erkenning en waardering zocht en kreeg naar aanleiding van uiterlijke kenmerken, mijn innerlijke schaamte en onzekerheid gemaskeerd werden

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat complimenten op uiterlijke kenmerken mij kort positieve voldoening gaf, waarna de leegte snel weer intrad, weer naarstig opzoek ging naar externe bevestiging en erkenning

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik deze leegte gevuld heb met overmatig alcohol consumptie

wordt vervolgd

Geef een reactie

