Dag 295 klantvriendelijkheid

Afbeeldingsresultaat voor klantvriendelijkheid supermarkt

Bij een bezoek aan de supermarkt staan twee medewerkers gezellig te kletsen achter de kassa in het bijzijn van klanten. Ik realiseer me al snel dat ik naar aanleiding van dit gedrag denk ‘jullie houden onvoldoende rekening met mij’

Omdat een klant voor me in de rij aan het treuzelen is bij het afrekenen denk ik vervolgens ‘schiet eens een beetje op’. Even later blijkt dat de kassabon op zich laat wachten bij het verlaten van de printer

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik aan het gedrag van de medewerksters de gedachte toeken ‘jullie houden onvoldoende rekening met mij’

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb de gedachte ‘schiet eens op’ vervolgens ongeduldig raak en geïrriteerd reageer omdat ik denk dat een klant voor me in de rij aan het treuzelen is

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik denk dat de man voor me in rij treuzelt mezelf verhinder om verder te kijken dan mijn neus lang is, zoals even later blijkt, omdat in plaats van te denken dat de man aanleiding is voor mijn reactie op zijn getreuzel, de kassabon op zich laat wachten bij het verlaten van de printer

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb de gedachte schiet nou eens op dames

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de gedachte zien jullie niet dat mensen staan te wachten aan de kassa

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb de gedachte gezellig kletsen in het bijzijn van klanten, dat doe je niet

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb jullie hebben onvoldoende oog voor mij, de klant, waarop ik vervolgens denk ‘ik vind jullie gedrag klantonvriendelijk hoor’

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb de gedachte ‘als ik hier de baas was’, dan zou ik jullie aanspreken op klantonvriendelijk gezellig getreuzel gedrag’.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb om te denken ‘jullie zijn afgeleid van jullie taak’ want volgens mijn smaak hebben jullie onvoldoende oog voor mij, de klant

Als en wanneer ik veronderstel dat de kassamedewerkster in plaats van gezellig kletsen oog moet hebben voor mij: ‘Nee zeg, mezelf Stop en Adem’.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik een een moment later oog contact wil vermijden

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik bij oogcontact wil wegkijken nadat de kassajuffrouw me vriendelijk aankijkt

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat mijn feedback naar aanleiding van haar vriendelijke verzoek ‘wilt u de kassabon’ kortaf, geïrriteerd en kribbig reageer

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb zodra de kassaprocedure volgens mijn wens niet vlot verloopt, afwijkt, geïrriteerd raak en vervolgens geen tijd maak voor een kort praatje

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb nadat de kassa-juf mij met een vriendelijke lacht vraagt ‘wilt u de de kassabon’ dat ik ondanks haar vriendelijkheid, licht geïrriteerd reageer

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik door irritatie mijn woorden inslik mijn stem schraal en droog klinkt net alsof het lijkt dat ik problemen met mijn stem heb

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat mijn stem schraal en droog klinkt, vervolgens denk alsof het lijkt dat ik problemen heb met mijn stem

Ik vergeef mezelf dat ik in de ogen van de kassajuffrouw waarneem dat zij mijn geagiteerde reacties opmerkt.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb de gedachte dat zij nu door heeft dat zij afwijkt van mijn verwachting zich realiseert dat zij onvoldoende rekening houdt met mij,

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb om te denken dat zij geen aandacht schenkt aan mijn behoefte aan aandacht

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik participeer in veeleisendheid mezelf verhinder dat ik vriendelijk ben tegen de kassajuf

Ik vergeef emzelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik toegestemd heb met het feit dat ik ervoor kies dat ik geen woorden heb om haar te bedanken voor haar vriendelijkheid

Ik vergeef emzelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik mezelf verhinder dat ik haar onvriendelijk bejegen, waarin ik me realiseer, begrijp en zie dat onvriendelijkheid blijf onderhouden en doen in mijn wereld en realiteit, en dus mezelf verhinder om vriendelijk te zijn waar ik van anderen verwacht dat zij mij klantvriendelijk bejegenen

Ik stel mezelf ten doel dat ik mijn irritatie in reactie op mijn veronderstelling dat medewerkers niet gezellig mogen kletsen met elkaar tijdens werktijd verbind aan mijn verwachting dat zij oog moeten hebben voor hun klanten verbind aan mijn opvatting over klantvriendelijkheid die afwijkt van het gedrag van de medewerkers

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb als en wanneer medewerkers afwijken van mijn opvatting en veronderstelling die ik nastreef ten gunste van klanten, me moet realiseren dat mijn verwachting en veronderstelling ten aanzien van mijn beeld hoe medewerkers zich dienen te gedragen in het bijzijn van klanten afwijkt van de realiteit

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik aan gezelligheid de verwachting verbind dat aan gezelligheid voorwaarden omtrent gezelligheid plakken,

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat gezelligheid moet voldoen aan voorwaarden en zodra dit afwijkt van mijn wereld en realiteit vervolgens gezelligheid veroordeel waardoor ik mezelf verhinder dat ik oprecht kan zijn in mijn reactie naar de kassajuffrouw

Ik stel mezelf ten doel om zorg te dragen voor mijn reacties in reactie op de vriendelijkheid van de kassajuffrouw, naast mijn beeld van gezelligheid wel haar vriendelijkheid waardeer, zodra zij afwijkt van mijn kijk van klantvriendelijkheid

Geef een reactie

